Ledningne til fornten på cd-spilleren.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ledningne til fornten på cd-spilleren.

Jeg holder på å koble steroenanlegget i bilen. Tror det meste skal gå greit med tanke på forskerker og høyttalere, men jeg fikk et problem når jeg skulle koble selve spilleren. Han som eide bile nfør meg har nemlig kuttet alle kablene som gikk til ISOpluggen, så der er det bar noen ledningsstumper igjen. Disse har dessuten ikke standardfargen som slike kabler skal (bør?) ha.
    Det jeg trenger tips om er hvordan jeg skal finne ut hvilke kabler som er hva.
    Har et multimeter og en prøvelampe. Tror jeg har funnet + kabelen. Det er allefall den eneste som visre 12V uten tenning. (Litt skummelt at ingen andre viser 12V med tenningen på, siden en av de egentlig burde det??)
    Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal finne jordingskabelen. (Noen triks?)
    Til slutt: Jeg har en Audi 80 93-mod. De har vel antennesognalforsterker. Skal denne kobles sammen med kabelen som styrer forsterkeren??
    Håper noen kan gi meg en steg for steg-gjennomgang av hvordan jeg skal få orden i dise kablene....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det letteste hadde vel vært og trekt kablene på nytt...sparer nok mye tid på det.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke sikkert det er en som det er strøm på når tenninga er på. det løser du ved at du kobler den gule og den røde fra spillern sammen og så til den med +12v. for å finne jord tar du å holder + på multimeteret på pluss og så leter du med - på multimeteret. for å finne høyttaler kablene kan du feks koble til ett batteri og måle, eller du kan måle motstand. har spillern din både remote og en utgang som heter antenna, så er det jo greit. viss den ikke har det så kan du koble antenna til remote.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •