Musikk til MC!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk til MC!

Hei!
    Prøver her, om litt gode råd....

Vil ha musikk i øret på motorsykkelen....! Bruker intercom headsett, så er vel bare passe kvalitet på det, blir uansett litt bakgrunnstøy!

Vet noen om det finnes små, bærbare RDS radioer? Alt annet blir feil på sykkel...

Og musikk, bør en da velge en 'vanlig' MP3 spiller, eller er det store fordeler med de større med harddisk? Størrelse teller, men ikke dramatisk. Må passe i lomma!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins små RDS-lommeradioer fra Sony, men de er bare skrot. Jeg har en Sony bilspiller i sideveska på min RD-350, med joystick-fjernkontroll på styret og modifiserte Koss The Plug (med musikerørepropp istedenfor den elendige skumgummien som følger med). Det låter helt rått, og jeg trenger ikke spille høyt, for musikerøreproppen reduserer all støyen utenfra kraftig. Jeg har hatt intercom i hjelmen tidligere, men dette låter uendelig mye bedre. Prøv å få noe som ligner på bass i intercomutstyr...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, skal teste den pluggen. Bestilte meg en DAB radio i går, liten bærbar en, Phillips Da1000. Skal fungere bra, loves det! Får se. Tips om hvor jeg får den pluggen din?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du har gjort en tabbe... Å bruke den radioen i fart viste seg å være uhyre vanskelig. Men kanskje du bare skal kjøre i Olso-området?

Koss The Plug fins på Komplett, Netshop og mange andre steder. Musikerøreproppen har de på Ljudia.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være radio da? Jeg hadde god opplevelse med minidisc. Tipper mp3 vil være enda bedre. Mye musikk, lett tilgang og så slipper du å høre musikk du ikke liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om plugg. Er spent på radiogreiene, skal bruke den Østfold-Oslo som primær/daglig område. Er bra dekning på dekningskartet, hvertfall..... Skal melde når fått testet!

MP3 i kombinasjon hadde jo vært det grommeste, fant bare 1 (!) spiller med dette, En Perstel sak i UK. Så grei ut, men hadde en ekstern antenne som jeg ikke likte. Mulig denne bare var FM, men tok ikke sjansen.

Men når DAB/ m MP3 og opptak kommer, det må jo bli gromt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perstelen så søt ut, men det er farlig å kjøpe sånt fra utlandet, hvis den har dårlig dekning er det vrient å returnere den.

Og DAB med MP3-opptak høres litt for godt ut til å være sant. Tror du ikke noe sånt vil bli stoppet, eventuelt hindret i å ta opp fra DAB?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet i dag. Utmerket lyd, men dårlige plugger. Må skaffe de andre, ja.
    Godt mottak, men ikke i tunnelene. Det hadde jeg trodd var OK, men dengang ei.... Og skurrer under broene!
    Dekningskartet til DAB stemmer ikke helt, hele østlandet er dekket i følge det. Da forventer jeg hel dekning, men ikke så vel.

MP3 med opptak fra DAB er kanskje for godt til å være sant. Men lekkert hadde det vært....!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydanlegg på MC

Jeg har laget et lydanlegg til scooteren min (50 kubikk) som har vist seg å være svært vellykket. Jeg fikk tak i en gammel Dual bærbar platespiller hvor forsterkeren går på 12 volt. Jeg plukket ut selve platespiller-enheten og monterte en stor Seas-høyttaler i toppen av kassen. Deretter var det bare å surre kassen godt fast bakpå scooter´n, koble seg til batteriet, finne frem noen rockekassetter og den gode, gamle Walkman-en, skru volumet helt opp og ta en tur på by´n. Lydkvaliteten ble egentlig utrolig bra, men når jeg spiller så høyt som høyttaleren tåler er det ikke til å unngå at det blir litt skurring og "vræling". Senere fikk jeg også tak i en kombinert radio/TV. Radioen er uten RDS, og det er litt upraktisk på langturer, når man må stoppe og søke til stadighet. TV-en kan selvfølgelig bare brukes når man står stille. Årsaken til at jeg valgte walkman fremfor noe mer moderne er at walkmanen tåler stort sett det som er av risting og humping, den er så enkel at det er lite som kan gå i stykker, og ikke minst: prisen. Jeg fikk den for 10 kroner på et loppemarked. Kassetter er tross alt ikke SÅ dårlig, og en spilletid på opptil 120 minuter per kasset holder lenge. Forøvrig kan det nevnes at anlegget har fungert perfekt under alle forhold, både i snø, regn og på varme dager. Det tømmer heller ikke batteriet så lenge motoren går. Jeg har kjørt fra Askim til Lillehammer og spilt på full guffe hele veien, og batterispenningen lå på 12,7 volt da jeg kom frem. Jeg anbefaler alle som vil ha noe litt utenom det vanlige å prøve denne løsningen. Det vekker garantert oppsikt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •