Anlegg til bilen min, tips?! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sa vel de fleste til deg på msn, men kom på en ting. tror du sliter med å få sikringsholder og deleblokk fra monster i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, I'm back, and still alive..:P hehe...

Noen som har noen erfaringer med MB Quart??? Skulle gjerne likt å høre litt meninga til folk ang merke? Er det noe som Rockford Fosgate lager? Hørt noe rykter om at detta er hakket bedre? Stemmer dette? Hva burde prisen ligge på for ett bra 6,5" comp. sett? Billigere i sverige, på BRL, enn på HIFI klubben?

Håper noen har litt erfaringer og meninger..!! Setter stor pris på det!!

Bestilt Deh-P80MP fra Pioneer forresten!! Hvis noen lurte!!

Mvh
    Magnus Furøy

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mb quart er mye bedre enn rf. pen lyd og det de koster en del kr. er ikke helt sikker på utsalgsprisen på det da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Noen flere meninger ang. MB Quart?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke DEH-P80MP, har bestilt DEH-P8600MP istede, tror ikke det er ett dårlig valg.. Oppdaterer i alle fall!!

Mvh
    MBF

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket lengre med en kar i en butikk som solgte mb her for liten stund sia. han mente at etter at rf kjøpte mb har kvaliteten synket drastisk og ikke lengre var noe de ville selge. Har hørt mye gammel mb og det låter knall, så et godt tips vil vel våre å se etter noe fra modellene før rf.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Back, Again... Nå har jeg fått lagt inn kabla.. Var litt jobb, tok vel 5 timer, men nå ser alt bra ut.. Måtte jo dra ut baksetet av bilen, alle mattene, noen deksler osv.. Kan prøve å få lagt ut noen bilder i morgen.

Kabelene jeg har brukt:

Strøm:
    http://www.monstercables.com/caraudi...age=Amp%20Kits

Signalkabel:
    http://www.monstercables.com/caraudi...0Interconnects

Så da er det bare å fore forsterkern, få inn spillern, spare penger, skaffe høytalere... Så er vi igang

Som sagt, prøver å få inn noen bilder i morgen.. Er fortsatt åpen for innskudd til frontsett!!

Mvh
    Magnus BF

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DEH-P77MP er en toppspiller med utrolig god lyd. En av de beste jeg har hørt til bil. burr-brown DA-convertere. Klassisk og pent design også.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt spillern i bilen 4 dager! Å er strålende fornøyd! Hvis jeg skal anbefale en spiller, så blir det DEH-P8600MP, den er glimrende!

Veldig enkel å bruke, med avanserte funksjoner.. Har ikke fått prøvd DSP funksjonen enda, men kommer når jeg får meg frontsett og sub! Skal prøve å få litt bilder!!

Mvh

MagnusBF

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med høyttalerkvalene?
    Hvis du ikke har kjøpt deg noe enda så ta en titt på www.morelhifi.com og se om du finner noe der.

Mvh
    Pål

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av MagnusBF
    Nå har jeg hatt spillern i bilen 4 dager! Å er strålende fornøyd! Hvis jeg skal anbefale en spiller, så blir det DEH-P8600MP, den er glimrende!

Veldig enkel å bruke, med avanserte funksjoner.. Har ikke fått prøvd DSP funksjonen enda, men kommer når jeg får meg frontsett og sub! Skal prøve å få litt bilder!!

Mvh

MagnusBF
    fordelen med 8600 er innebygd 3 veis delefilter og tidskompenseringen, men rent lydmesig er P77 den beste. Har hatt begge deler og behold den siste sammen med P99. Anyway, gratulere med en bra spiller som gir deg mange utbygnings muligheter!!!

fikk du bestem deg for forsterkere?? jeg har et par 4 kanaler liggende ellers bruker jeg selv Phoenix Gold ZX serien som skal selges om prisen blir den riktige. Send meg en PM om du er interesert, ang høytalere så kan du lytte de i min bil hvis du er i "nærheten" rund vestfold.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsa.. Ikke umulig at jeg tar meg en liten "lytt" i bilen din..:P Hvis tilbudet fortsatt står.. har ikke klart å bestemme meg helt for frontsett enda.. er så usikker på hva jeg skal velge.. men takk for tips!! Mvh Magnus!

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MagnusBF
    Har du noen gode tips da, til kasser osv?? Til bra frontsett, fordel hvis høytalerne er fra Pioneer, da jeg får det til innkjøpspris....??
    Jeg synes du skrev "bra frontsett"...
    Nå er det ikke noe som heter "frontsett" før det er montert framme i en bil. Innen den tid karakteriseres det som et komponentsett!

Det finnes mye mer som er bedre enn Pioneer. Spesiellt på høyttalersiden.

Mvh
    Pål

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Mb 190e

..syntes jeg er et dårlig utganspunkt for bra lyd i en bil dersom man ikke har så mye å rutte med.

Bensintanken og alt detta blekk`greiene ligger imellom koffer`ten og kupeen, slik at nesten hva enn du putter baki kommer det bare til å skrangle å bråke.

Bete utfallet jeg vet om ang. 190` , er om at du da bygger en kasse oppunder hattehylla di, med båtde elementene rett opp mellom hattehylla og en evt. bassport for opp der også. -Alt ettersom åssen musikk du spiller.

Men som sagt her flere ganger er grunnarbeidet :lydisolering demping kabler og motering det som er førsteprioritet hvis man skal ha fin lyd i bilen.

Alle kan klare å ha skikkelig granada`bass så det høres rundt hele kvartalet!

Men det er nok ikke alle som kan sette seg inn i bilen å si at det spellæ`r rent og pent...og samtidig dytter ørevoksen ut av øra dine!

Enjoy med prosjektet ditt!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    ..syntes jeg er et dårlig utganspunkt for bra lyd i en bil dersom man ikke har så mye å rutte med.

Bensintanken og alt detta blekk`greiene ligger imellom koffer`ten og kupeen, slik at nesten hva enn du putter baki kommer det bare til å skrangle å bråke.

Bete utfallet jeg vet om ang. 190` , er om at du da bygger en kasse oppunder hattehylla di, med båtde elementene rett opp mellom hattehylla og en evt. bassport for opp der også. -Alt ettersom åssen musikk du spiller.

Men som sagt her flere ganger er grunnarbeidet :lydisolering demping kabler og motering det som er førsteprioritet hvis man skal ha fin lyd i bilen.

Alle kan klare å ha skikkelig granada`bass så det høres rundt hele kvartalet!

Men det er nok ikke alle som kan sette seg inn i bilen å si at det spellæ`r rent og pent...og samtidig dytter ørevoksen ut av øra dine!

Enjoy med prosjektet ditt!
    Ikke enig i det hele tatt, har selv en 190, og en sub i kasse oppe under hatthyllen slik den stråler inn i kabinen via hullet til førstehjelpskassa er ikke anbefalelsesverdigt, har prøvd. En lukket sub, eller refleks, montert i siden av koffertrommet slik den stråler vertikalt er super, mye bedre definisjon og god bass. Jeg har ikke noen som helst problemer med skrangling med min Boston 8" sub, kanskje man får det med en 12", men 190 er ganske solid....
    Jeg har Infinity 4" fronsett, synes dette spiller meget bra til beskjeden pris....

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke enig i det hele tatt, har selv en 190, og en sub i kasse oppe under hatthyllen slik den stråler inn i kabinen via hullet til førstehjelpskassa er ikke anbefalelsesverdigt, har prøvd. En lukket sub, eller refleks, montert i siden av koffertrommet slik den stråler vertikalt er super, mye bedre definisjon og god bass. Jeg har ikke noen som helst problemer med skrangling med min Boston 8" sub, kanskje man får det med en 12", men 190 er ganske solid....
    Jeg har Infinity 4" fronsett, synes dette spiller meget bra til beskjeden pris....
    Kan en 8" Boston Sub kalles for en "Sub"? hehe bare lurer :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Hallo igjen! På tide å få liv i en gammal tråd!

Har nå fått meg ny bil, å skal bygge i denne, selvfølgelig!
    Ble ikke like mye ut av det forrige gang som jeg hadde tenkt, pga mye problemer med bilen!!
    Nå har jeg kjøpt meg en Primera 2.0l -94mod som går som ei klokke!!

Var innom eltek i oslo idag å så på nye elementer, å jeg så hovedsakelig på:

Sub:
    Tenkt til å starte med ett element, dynaBel 9412 og bruke DY BF2502 til å drive denne! Heller kjøre på med ett element og en forsterker til senere!! Bruke denne i en lukket kasse på ca 25l???

Sub: http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm (Den i midten)
    Amp: http://www.mamut.com/homepages/Norwa...e-1000-web.jpg

So far so good?

Til frontsett har jeg jo selvfølgelig lyst til å bruke masse penger, kjøpe ett grisefett frontsett, men som hos de fleste strekker ikke budsjettet til dette!
    Jeg har hovedsakelig lyst på ett frontsett som kan spille bra, og ikke miste alt for mye hvis man guffer på litt!!

Har sett på Peerless Definition D5 eller Peerless Definition D6 (Forholdsvis 5" og 6"). Jeg har god tro på at dette er elementer som vil tilfredstille meg!! Noen som vet hva som passer best i en primera f.eks? Har en forsterk fra før, en Emphaser 2-kanal med 2x30A sikring, som jeg vil bruke på frontsettet!
    Har også en 2-kanal TidalWave 260w med 1x20A sikring som jeg har lyst til å kjøre diskantene på!

FS: http://www.mamut.com/homepages/Norwa...-1-800-web.jpg

Spilleren er som tidligere sagt DEH-P8600MP!! Finnes vel system for kjøring av tre separete forsterkere på denne??

Virker dette som et dumt oppsett? Det er nå jeg virkelig trenger god respons og bra tilbakemelding som forrige gang!!!

MvH Magnus Furøy

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirmera har kommet med to forskjellige str på front høyttalerne. På noen er det 5x4" mener jeg det var, andre er det 5,25". enkleste måten er å ta av dørtrekket så finner du det ut. Det gjør du ved å skru ut noen skruer som sitter langs kanten på dørtrekket, samt ett par skruer som sitter under noen deksler på døra, se etter små lokk, mener det er en under knappen til el vindu blandt annet. Når alle skruene er ute så kan du løfte av dørtrekket ved å løfte det rett opp. (er 2 år sia jeg gjorde dette så jeg husker ikke helt hvor alle skruer og slikt sitter, men du burde klare å finne dem.) Har du 5x4" så skal det gå an å få tak i adapterringer du kan montere på for å gjøre om til 5,25". Pioneer har dette blandt annet. Regner med at det følger bare med ett delefilter per side, og da blir det litt vanskelig å kjøre en forsterker til diskant og en til mellomtone. Da må du i såfall bygge nytt filter og det kommet til å bli litt jobb. Hvis det er tre utganger på spillern din er den ene til front, den andre til bak og tredje til sub.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •