Anlegg til bilen min, tips?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morn 2AUA 8) Fett at det er noen som tenker anlegg på ryvs.. blitt litt lite av det i det siste. Er i gang med er prosjekt med 2*500w 16kg 10" på en 1500w forsterker. Kanskje du får litt inspirasjon??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har noe utstyr som kunne passet deg tror jeg ..

Har et sett Cadence 691 6x9" og en cadence beast 10-4 10" bass liggende etter et prosjekt som aldri kom ut av startgropa.. PM meg dersom du er interessert så skal du få en god pris av meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    monter subben i hatthyllen i bilen din.. jeg har en MB 190 . får akkurat plass til en 10 tommer .
    hadde min sub i kasse men det lagde crap lyd. ble ca 10 ganger bedre når jeg monterte den i hatthyllen.

nå skal det sies at jeg ikke har verdens beste sub/forsterker . men bassen ble mye bedre ..

kenwood 5031 spiller
    us carvor 500 forsterker (crap )
    us carvor 10 sub
    polk db 690 6x9
    phillips 4 tommer 80 w .

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å si at en kunde av meg har en 18" stroker baki 190'en sin. han kappa ut hull ned til bagasjen for å få opp røra fra kassa, det hjelper mye. Strokern spiller så sykt at han må ha motor med wire som strammer bakluka for å holde den nede og han har sveisa på stag på hjulbuene for at de ikke skal revne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut... Ser ut som detr blir en del jobb frammover.. Må bare få fyrt opp børsa først.. Regner med at jeg får den igjen neste uke, med ny motor, så nå blir det bra.... Jeg vurdere vel helst en 10" baki, er ikke det som er best for trance, teckno osv da? Slår vel raskere enn en 12", som gjør at jeg ikke vil få feil lydbilde?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har veldig mye med elementetog god kontroll på forsterkern å gjøre. finnes 10" som er treige og det finnes 18" som er raske for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Har vært innom Fort Knox i Drammen, å fått en god del bra tips! De er visstnok en av de beste audio forhandlerne når det gjelder bilstereo i Drammen!

Har vært å sett på ett par FEITE frontsett, men skal ikke ha noen av de som blei vist, de skulle skaffe ett anna par, til rundt 3500-4000,- Husker ikke merket nå, men er i alle fall klart at jeg skal ha Pioneer spillern
    DEH-P80MP!!

Har også funnet ett kabelsett som jeg kunne få til underkant av 4000,- med kondensator (legger ut link litt lenger ned).

Tenkte jeg kunne kjøpe meg ett par feite 10" eller en svær, grom 12" til å kaste baki! Men sub. kommer vel litt seinere tenker jeg, når jeg har fått dratt i land ett mye bedre batteri (Har en idê om hvordan jeg skal ha)

Må også skaffe en feit forsterker til det baki i alle fall! Skulle kanskje få kjøpe en god forsterker av sjefen min for en grei penge. Tenkte jeg kunne bruke den på frontsettet!!! Skal få lagt ut litt bilder etterhvert.

Håper at jeg får igjen bilen i løpet av uka som kommer!

Hvis dere har noen innvendinger, så kom med dem nå, før jeg begynner å shoppe spillere, forsterke, høytalere og kabler!

Spillern, Pioneer DEH-P80MP:
    http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=430-458

Kabel-pakka, med kondensator:
    http://www.stingerelectronics.com/we...g_kits.asp#kit

Batteri typen jeg vurderer å kjøpe (SPV44):
    http://www.stingerelectronics.com/we...ries_power.asp

Ps: Skal få tak i info om forskjellige Forsterkerne og høytalerne jeg planlegger!!

Nå begynner det å tordne, så da skrur jeg av her, til tross for overspenningsvern!

Mvh
    MagnusBF

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det kabelkittet som heter SWCKH42 du skal ha?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MagnusBF
    Jaja. Har vært innom Fort Knox i Drammen, å fått en god del bra tips! De er visstnok en av de beste audio forhandlerne når det gjelder bilstereo!
    flinke folk der...men de er også de desidert dyreste. Er du en fattig student ville jeg handlet ett annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    er det kabelkittet som heter SWCKH42 du skal ha?
    Jupp, stemmer det.

Og vet at Fort Knox er dyrt, men de yter utrolig bra service visstnok! En jeg jobber med, fikser bilen sin der, og det er helt rått hva de har fått til med den bilen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fortelle dere hva som har skjedd med bilen da, etter at mekanikern har skrudd og skrudd, bytta motorer, bytta deler, satt sammen deler, og endelig henger vel store deler sammen igjen.. 8)

Motoren gikk jo til helvette onsdag 2.mars, stått på verksted siden..

Det som skjedde var:

-Registerkjedet røyk
    -Kjedestrammern fløy seg en tur i registerhuset
    -Tror det var 2 ventiler som blei skjeive, og en brakk
    -Ventilen som brakk, slo ett høl i det ene stempelet, sa i alle fall mekanikern, hvis jeg skjønte det riktig
    -Toppen gikk til helvette
    - + Mange pakninger blei blåst ut
    -Kamakselen var veldig slitt, det hadde jo ikke no med at kjedet røyk, men den blei skifte for ett år sida.

Så nå har vi kjøpt en Mercedes 190E til, 83 mod. Rappa ut motoren den, pelt av alle lykter og alt som kan brukes som reserve deler seinere.

Viste seg her også, at kammen på denna også var slitt, så den har jo nå også blitt bytta på den "nye" motoren.

Mekaniker duden lofte meg at jeg skulle få igjen bilen min i løpet av uka som kommer nå! Så da kan vi kjøpe spiller, og kabler, så strekker vi alt som trengs..

Ps: Resten av 83-modellen har blitt skrapa, hvis noen lurte.. hehe

Mvh
    Magnus Furøy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært innom Fort Knox igjen, å fikk vite navnet på høytalerne jeg planlegger å kjøpe..

Detta er dem jeg antagelig kommer til å ende opp med, helt rå lyd (Focal 165KF):
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...012721a43a3828

Har også kikka på ett anna par, som har fått bare kjempe bra respons! (Focal 165KP):

Virker detta bra da?

Btw, Fort Knox folka er supre på service!!

Mvh
    Magnus BF

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei veldig mye av mitt eget på slutten her..:/

Anyway, noen som har erfaring med Emphaser forsterkere :?: :?:

Mvh
    MagnusBF

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke no Emphaser hos meg iallefall. Hadde nettopp en MTX 1500w digital innom. Den må jeg si var meget bra. Kan anbefale det merket!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mellom Lanzar og Focal når det gjelder høytalere til bilen nå da..:/
    Andreas forvirrer meg, så får aldri bestemt meg :P

eller:

http://209.125.209.79/itempage.asp?MODEL=OPTI6C

Cdrom: Hehe, jeg får se på det du har i bilen en dag da? Hehe...

Vet ikke helt om jeg tør å gå for kickpaneler enda, hva tror dere? verdt ett forsøk? Innbiller meg at jeg ville gjort det bedre i dørene..??

Æsj, vanskelig detta.. ekke bare velge å vrake... Eneste jeg er sikker på, er spillern!

Men men.. går vel i boks, får vel bare rote meg over til 3aua en dag, så kan vel sikkert noen der fortelle meg litt...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er iallefall sikkert, det er rimelig laber bilstereo interesse på dette forumet her.

Hvorfor ikke bare starte med ettellerannet og bytte ut etterhvert? Det er jo det man lærer og erfarer av.

Når det gjelder bilen min er det ingenting å se på. Har kastet ut den feite subben og solgt forsterkeren. Nå sitter jeg bare igjen med 2X infinity componentsett og en peerlees XLS 10" sub.. River ikke så voldsomt akkurat, men mere HIFI preg.

Åssen spiller skal du ha da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan trøste deg med at jeg flytter inn i lekre lokaler i morgen, så da blir det demo på deg snart

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.. Ting bare baller seg på her..:P

Tror jeg må prøve å få fiksa på dynamoen min, eller skaffe en ny en, pluss ett nytt batteri, tørr batteri.. Noen som har no greie på priser på detta? Den dynamoen som sitter i, leverer 55A, no det går ann å få fiksa på dynamo verksted? Få mere guff ut av den??

Bare tanker foreløpig, men vil at alt skal være i orden når jeg begynner å koble opp kabler, setter inn spillern og høytalerne osv....... 8)

Mvh
    Magnus

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ikke dynamoen til å produsere mer ampere, men du kan få den til å levere høyere spenning og mye gjevnere ved å sette på feks en ladac regulator. den gjør så dynamoen lader optimalt hele tia på 15v. så viss dynamoen din er litt sliten og kanskje bare klarer 13,6 nå så har du en del mer effekt. tørrbatteri er som jeg sa til deg på msn billig på torshov. eller så må du dra til de som er importør av maxima i oslo (husker ikke navnet i farta) der koster 900DC 1500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen på dere, på tide å få litt mere liv inn her igjen! hehe!

Denna gangen er det kabla til bilen!

-Hva trenger jeg akkurat av kabler (ca lengder, str på kabel osv? 35mm2/50mm2?)

-Skal bytte ut alt, alle kabla til spillern i dashbordet, høytalerkabler, signalkabler, remotekabel skal strekkes.

-Sikringer, pol sak på batteriet, kabelsko, deleblokk, hele pakka for å feste dette?

Må vite alt jeg trenger, pga jeg tenkte jeg skulle prøve å få det fra monster, men vil vite alt jeg trenger.

Skal jo ha til høytalerne/diskantene som skal sitte oppå dashbordet, kabler som skal til høytalerne i dørene, eller kickpanel forran, strøm til forsterkern(e), sub. baki.

Har lyst til å legge opp alt av kabler nå, så alt er klart etterhvert som jeg får ting inn i bilen.. Da er det jo bare å koble det på, å satse på det beste.. Men ville dere gått for Focal eller Lanzar?

Mvh
    MagnusBF

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •