Hvilke materialer skal man bruke ved bygging av basskasse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke materialer skal man bruke ved bygging av basskasse?

Jeg har planer om å bygge en basskasse til Cadence Beast 12"-4

Jeg vil helst at elementet peker oppover og at det er plexiglass som er vendt mot åpningen av bagarsjerommet.
    Er dette mulig, og hvilke materialer er det bra å bruke. Tykkelse på plexiglass, skruer, lim og selve kabinettet? :roll:

Noen som har evnt. linker til sider hvor noe av dette står?

Morten

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal bygge kasse så bruk mdf og siden det er en sub som flytter litt luft ville jeg ha brukt hvertfall 22mm mdf med gode avstivninger. Tykkelse på plexien må stå tilforhold med hvor stor ruta skal være. dess større rute dess tykkere plexi. menså tykk som mulig er alltid bra. plexien kapper du litt større enn det ruta skal være også freser du ned spor i den veggen du skal ha ruta som er like tykt som ruta, da ligger plexien flatt med plata. så fyller du på med sikaflex eller rutelim og limer ruta fast, så lager du en ramme uta på som du skrur skruer igjennom og inn i kassa, husk og forborr, det er veldig fort å sprekke plexien. skruer er vanlig tre skruer, men alt må forborres, lim bruker du vanlig trelim. Viss du ikke har lyst til å bygge den selv, så får du siifra for jeg jobber med å bygge sånne kasser og har bygget mange forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Når du skal bygge kasse så bruk mdf og siden det er en sub som flytter litt luft ville jeg ha brukt hvertfall 22mm mdf med gode avstivninger. Tykkelse på plexien må stå tilforhold med hvor stor ruta skal være. dess større rute dess tykkere plexi. menså tykk som mulig er alltid bra. plexien kapper du litt større enn det ruta skal være også freser du ned spor i den veggen du skal ha ruta som er like tykt som ruta, da ligger plexien flatt med plata. så fyller du på med sikaflex eller rutelim og limer ruta fast, så lager du en ramme uta på som du skrur skruer igjennom og inn i kassa, husk og forborr, det er veldig fort å sprekke plexien. skruer er vanlig tre skruer, men alt må forborres, lim bruker du vanlig trelim. Viss du ikke har lyst til å bygge den selv, så får du siifra for jeg jobber med å bygge sånne kasser og har bygget mange forskjellige.
    Bygger du spesialtilpassede kasser, eller har du bare standarer?
    Jeg har et ganske lite bagarsjerom: H33 L75 B100

Planen er at den skal spille oppover og det skal være plexiglass mot bagarsjeromåpningen. Elementet skal være Cadence beast12" (hvis det er plass)

Hadde dette vært mulig?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger bare spesialtilpassede kasser, ikke no ferdig for å si det sånn. jeg bygger den slik at den passer best mulig til bilen din og til suben. også lager jeg den finishen som man vil ha. altså ruter og slikt. for å finne ut som det er en lur løsning så må jeg nesten vite hva slags bil det er. sånn type kasse har funka dårlig i noen biler, mens bra i andre, fesk prelude og golf cab. kom gjerne med en liten beskrivelse av bagasje rommet, kanskje noen bilder. er det ski luke i baksete feks?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger bare spesialtilpassede kasser, ikke no ferdig for å si det sånn. jeg bygger den slik at den passer best mulig til bilen din og til suben. også lager jeg den finishen som man vil ha. altså ruter og slikt. for å finne ut som det er en lur løsning så må jeg nesten vite hva slags bil det er. sånn type kasse har funka dårlig i noen biler, mens bra i andre, fesk prelude og golf cab. kom gjerne med en liten beskrivelse av bagasje rommet, kanskje noen bilder. er det ski luke i baksete feks?
    Har en volvo 460sedan, ingen skiluke, målene er H33 L75 B100, vil ha mest mulig plass igjen + at det ser fett ut og spiller ganske bra.

Har du noen forslag?

Bagasjerommet:

Eneste "åpning" fra bagasjerommet:

Hvor mye vil noe sånt ca koste?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris kommer helt an på hva jeg skal gjøre med den og hvor stor den skal være. altså, hvor stor skal kassa være? porta eller lukka? skal jeg male kassa inni? eller skal det feks speil inni? neon lys feks? skal kassa trekkes i stoff eller skal den feks lakkes? det er mye som kan gjøres. Viss jeg lager en kasse med rute ved magneten så man kan se inn på magenten og trekker kassa i sort stoff er det det billigste, da er det bare størrelsen på kassa som har noe å si. Har du forresten kjøpt suben eller skal du kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris kommer helt an på hva jeg skal gjøre med den og hvor stor den skal være. altså, hvor stor skal kassa være? porta eller lukka? skal jeg male kassa inni? eller skal det feks speil inni? neon lys feks? skal kassa trekkes i stoff eller skal den feks lakkes? det er mye som kan gjøres. Viss jeg lager en kasse med rute ved magneten så man kan se inn på magenten og trekker kassa i sort stoff er det det billigste, da er det bare størrelsen på kassa som har noe å si. Har du forresten kjøpt suben eller skal du kjøpe?
    Jeg har ikke kjøpt element ennå og er litt usikker på hvilket jeg skal kjøpe. Har sett en del på Cadence sine på Bassbrothers "Ultra Drive" eller "Beast"12 eller 15"men er usikker.
    Vet ikke hva som egner seg best for bagasjerommet mitt.
    Har du noen forslag?
    Vet ikke om den spiller best porta eller lukka, jeg liker mye trøkk i bassen, hører mest på hip hop, tecno og trance.

Hadde vært stilig å kunne sett inn på magneten, men da bør den vel også være lakka eller ha speil inni? Hvis ikke ser det vel litt fucka ut? Har også tenkt på dioder/neonlys.

Kan ikke du komme med et forslag på PM? :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pm sendt 8)

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tenkt å handle hos Bassbrothers kan d jo spørre Frode(sjefen), på deres forum om hva som er det beste. Trivelig og meget hjelpsom fyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •