Hjelp før påske! Bilstereo byttet...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp før påske! Bilstereo byttet...

Den orginale spilleren i vår A4 '96 ble revet ut i dag og inn med Alpinespilleren fra '00. Siden kablene ut fra denne spilleren har vært kuttet har jeg koblet de sammen til ISO-kontaktene igjen med "sukkerbiter". Greit på høytalerkablene, men er litt mer usikker når det gjelder strømmen. Er det helt trygt? Har ikke noe forsterkere eller noe tilkoblet.

Videre måtte jeg ta en liten ledning og teipe sammen antennekontakten i bilen til spillerens (dyp) inntil jeg får kjøpt overgangen, fungerer bra nå.

Hovedproblemet er imidlertid at spilleren ikke får strøm fra batteriet når tenningen er av selv om ISO'en bare er koblet rett i.

På Alpine, koblet til (tatt fra teksten på orginalspilleren).

Ground lead switched power, sort, koblet til (-)
    Ignition lead, rød, koblet til (+)
    Battery lead, gul, koblet til det som på den orginale spilleren ble kalt "s".
    Ser her bort fra Antenna lead selv om denne også er koblet til (blå).

Hva pokker er feilkoblet?

Høytalerne bak er aktive og var koblet til med en egen kontakt på orginalspilleren. Kan jeg få koblet om dette? Foreløpig ikke koblet til. På denne kontakten finnes også "Clock, Data og ENA" hvis dette hjelper noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du skal ha spilleren til å virke uten tenninga på er det bare å koble den gule sammen med den røde, men da bør det være en av/på-bryter på spilleren slik at du får slått den av.
    Vet du forresten om et frontpanel til en Sony CDX-580R? Mitt er uten lys.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •