BOSE i bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: BOSE i bil

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BOSE i bil

BOSE lydsystemer har jo sin egen lydfilosofi - elsket og hatet. En del bilmerker kan leveres med BOSE-anlegg mot merpris. Jeg sitter med penna klar til å skrive kontrakt på en A 4 Avant. I et vell av ekstrautstyr kan BOSE-lydsystem velges til en merpris av 6800,-.
    Er det verd prisen?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er alternativene? Hvis du bare er ute etter litt mer trøkk enn standardanlegget så er det greit med BOSE, men er du på jakt etter god lyd, ville jeg droppet det. Ett ettermontert anlegg fra f.eks pioneer vil bli dyrere men gi deg bedre lyd, ikke bare trøkk. Sjekk også om hvordan det er med integreringen av radioen i dæsjen (?). Det kan være at du ikke kan bytte spilleren fordi den er integret i all annen elektronuikk i bilen, da er jo BOSE et godt alternativ. Dama til en kompis har en A4 med standard anlegg i (tror jeg) og den låter ikke bra.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Audi med Bose anlegg i min bil (99 Audi S4 Avant med original symphony spiller). Synes det fungerer bra til å være originalanlegg, men hvis du istedet legger samme beløp i å oppgradere det billige originale så får du nok bedre lyd. Hvis det er lite aktuelt å rive fra hverandre ny bil og installere annet annlegg så ville jeg nok gått for Bose løsningen.

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg har Audi med Bose anlegg i min bil (99 Audi S4 Avant med original symphony spiller). Synes det fungerer bra til å være originalanlegg, men hvis du istedet legger samme beløp i å oppgradere det billige originale så får du nok bedre lyd. Hvis det er lite aktuelt å rive fra hverandre ny bil og installere annet annlegg så ville jeg nok gått for Bose løsningen.
    Audi S4 :shock: 8) ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audi S4; bilen som ble bygget for aa bli rappet i. flg forsikringsselskapene :twisted: . Hvor gammel er du, og hvor mye betaler du i forsikring. En kompis av meg paa 24 aar SKULLE ha seg en slik bil... Helt til han fant ut at det billigste han kunne faa full kasko for var 87k... :shock:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innenfor tema:
    Roxy: Bestemt deg for hva du skal velge ennå?

Utenfor tema:
    Det er de gamle S4'ene som er mest utsatt for tyveri, de nyere er vanskeligere å stjele, og ikke kommet så galt ut ennå både når det gjelder tyveri og forsikring (foreløpig...).

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spectre"
    Roxy: Bestemt deg for hva du skal velge ennå?
    Det ble standardanlegget. Ikke så ille lydkvalitet, ti aktive høyttalere med tilsammen 150w forsterkereffekt holder så vidt. Får se om det blir noen oppgraderinger senere.
    Problemet var at jeg ikke kunne oppdrive en ny Avant med BOSE-anlegg, da tok jeg ikke sjansen på det. Dessuten har jeg ved en smule nettsøk kommet over noen brukeruttalelser ut av helv...! Se denne linken: http://www2.autospies.com/article/in...p;categoryId=9

PS! De knappe 7000,- gikk til sportsseter!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Det ble standardanlegget. Ikke så ille lydkvalitet, ti aktive høyttalere med tilsammen 150w forsterkereffekt holder så vidt. Får se om det blir noen oppgraderinger senere.
    Problemet var at jeg ikke kunne oppdrive en ny Avant med BOSE-anlegg, da tok jeg ikke sjansen på det. Dessuten har jeg ved en smule nettsøk kommet over noen brukeruttalelser ut av helv...! Se denne linken: http://www2.autospies.com/article/in...p;categoryId=9

PS! De knappe 7000,- gikk til sportsseter!
    Det blir sikkert bra! Sportsseter er ikke dumt å ha det heller. Bose har fått mye dårlig kritikk, en trenger bare å søke på forumet her for å finne det (når det gjelder hjemme anleggene deres). På linken din ovenfor så virket det som Audi eierne ikke var så misfornøyd som en del av de andre (det finnes vel forskjellige Bose anlegg, noen bra og noen dårlige implementasjoner også).

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Bose anlegg i S3'en jeg hadde før og er jo grei lyd men fornuftig å bytte det til noe annet.
    Heller kjøpe noe bedre stereo etterhvert.
    Merka veldig forskjell på lyden når jeg satte inn ny spiller.
    bytta frontsett og satte inn skikkelige bassere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få god lyd for 6800kr da...men smaken er som baken...jeg ville brukt 10 ganger så mye!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •