Kjøpe subwoofer til bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe subwoofer til bil

Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av forsterker og subwoofer til bil. Planlegger å bruke opp til 5k, men sier ikke nei til noe billigere.

Dette skal inn i en Mercedes Benz w210 sedan, med skiluke mellom bagasjerom og kupe.

Jeg har et par funnet et par sett og vil ha forslag til andre eventuelle sett, og erfaringer med det jeg har funnet.

Polk Audio db1222
    Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett

Pioneer GM-D9601
    Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har også muligheten til og kjøpe litt eldre bilstereo av en kollega,
    en MTX Thundercast 1x12" 1000w og en DLS Genesis forsterker som skal være mer en bra nok til elementet. Dette hadde en nypris på 10k+ da det ble kjøpt.

Hvilken av disse ville dere anbefalt? Evt noe annet?
    Noen som har erfaringer fra polk kassa?

Han kom også med en intressant påstand om at siden bagasjerommet på bilen er så tett som det er, med dieseltank mellom bagasjerommet og kupeen, og en solid hatthylle. Vil ikke nødvendigvis 2x12 spille mye bedre en 1x12.

Noen som kjenner til om dette kan ha noe i seg?¨

På forhånd takk

btw, beklager for eventuelle skriveleifer.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1234erling Vis post
    Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av forsterker og subwoofer til bil. Planlegger å bruke opp til 5k, men sier ikke nei til noe billigere.

Dette skal inn i en Mercedes Benz w210 sedan, med skiluke mellom bagasjerom og kupe.

Jeg har et par funnet et par sett og vil ha forslag til andre eventuelle sett, og erfaringer med det jeg har funnet.

Polk Audio db1222
    Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett

Pioneer GM-D9601
    Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har også muligheten til og kjøpe litt eldre bilstereo av en kollega,
    en MTX Thundercast 1x12" 1000w og en DLS Genesis forsterker som skal være mer en bra nok til elementet. Dette hadde en nypris på 10k+ da det ble kjøpt.

Hvilken av disse ville dere anbefalt? Evt noe annet?
    Noen som har erfaringer fra polk kassa?

Han kom også med en intressant påstand om at siden bagasjerommet på bilen er så tett som det er, med dieseltank mellom bagasjerommet og kupeen, og en solid hatthylle. Vil ikke nødvendigvis 2x12 spille mye bedre en 1x12.

Noen som kjenner til om dette kan ha noe i seg?¨

På forhånd takk

btw, beklager for eventuelle skriveleifer.
    Du har nokk en stor utfordring med det bagasjerommet dit, personlig ville jeg valgt en annen løsning med mindre du må ha skranglebass.
    Det finnes aktive løsninger, som du kan legge under forsetene, og evt baksetet.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio Vis post
    Du har nokk en stor utfordring med det bagasjerommet dit, personlig ville jeg valgt en annen løsning med mindre du må ha skranglebass.
    Det finnes aktive løsninger, som du kan legge under forsetene, og evt baksetet.
    Jeg har fått lånt en billig 8" aktiv subwoofer laget for bruk under forsetet, denne var det ikke plass til, hverken under førersete, passasjersetet eller baksetet.

I hattehylla er det 2 Bose 6,5" elementer fra orginalanlegget i bilen, disse er ikke som de var for 15 år siden og kan fjernes. Hadde dette gjort det bedre for basskasse i bagasjerommet? Evt ville det vært bedre å satt inn free air subber av samme type som i linken under, evt free air subber av annet merke?

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-E-K...item2a374d6907

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått lånt en billig 8" aktiv subwoofer laget for bruk under forsetet, denne var det ikke plass til, hverken under førersete, passasjersetet eller baksetet.

I hattehylla er det 2 Bose 6,5" elementer fra orginalanlegget i bilen, disse er ikke som de var for 15 år siden og kan fjernes. Hadde dette gjort det bedre for basskasse i bagasjerommet? Evt ville det vært bedre å satt inn free air subber av samme type som i linken under, evt free air subber av annet merke?

Mercedes E Klasse W210 E55 E50 Tieftöner Bose Subwoofer Woofer Free Air Audi TT | eBay
    Jeg er ikke så godt kjent med free air subber, men jeg vet att det er veldig få produsenter som lager disse av god kvalitet.

Men, om jeg ikke tar helt feil nå, så har du vell kanskje ett litt stort firkantet gitter der di gamle stod? Du kan jo plukke di ut å se om det er full åpning der å inn til bagasjerommet. Isåfall, så kan du jo i nød bygge en kasse å hive inn der. Da har du iaf en åpning inn i kupeen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som kjenner til om dette kan ha noe i seg?
    Kan du si noe om hvilken under-sete sub du testet? Hvor høy var den?
    Der er mange, med ulike høydemål. Den flateste er 6cm høy, og får du ikke plass til det er det nesten litt imponerende.

Jeg har denne, og den er 8cm høy. To slike er innenfor budsjettet ditt, båre mål om 8cm er for høyt.
    Alpine PWE-V80 specs - Teknisk Informasjon

Alpine har en mindre på 7,5 cm
    Alpine SWE-1200 specs - Teknisk Informasjon

Clarion har en enda mindre, på 7cm, den er dog på 6,75"
    Clarion SRV250 - Subwoofer for bil - Finn lavest pris, test og informasjon

Pioneer har den flateste, 6cm høy.
    Pioneer TS-WH500A - Subwoofer for bil - Finn lavest pris, test og informasjon

En kan ikke forvente at bilen skal filleristes med slik subber, men en under hvert av forsetene gjør det ganske godt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som vil funke i en slik bil er å sette opp en helt tett vegg inn mot sete ryggen,med få cm avstand. Det må ikke være noen glipper noen steder.
    Og så sette inn 1 eller 2 elementer som er beregnet for open air.
    Da har du god bass og masse bagasje plass.

Lignende tråder

1. Vurderer å kjøpe subwoofer
    By dozeoff in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-07-2012, 15:33
  2. Kjøpe Subwoofer
    By Can90 in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 01-18-2011, 22:53
  3. Subwoofer - hva skal jeg kjøpe?
    By adaptec in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 2