HiFi-Klubben - NORGES MEST UPROFESJONELLE FORHANDLER!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi-Klubben - NORGES MEST UPROFESJONELLE FORHANDLER!!!!

Etter lang leting etter kvalitet var jeg dum nok til å kjøpe et ti-tusen kroners bilstereo-anlegg ho HiFi-Klubben Oslo. Kvaliteten på anlegget var greit nok.Jeg var i tillegg dum nok til å få anlegget med forsterker, høytalere og subwoofer installert hos Deres såkalte "kyndige" installatør G.Myhren i Oslo.

Fra dag en virket IKKE anlegget som det skulle. Lyden kom og gikk i alle høytalere og subwoofer kontinuerlig. Uttallige dager og uker frem og tilbake til installatør som "aldri" fikk anlegget til å virke korrekt.

Uansett om jeg snakket med HiFi-Klubben som hadde sendt meg til installatør eller selve installatøren, var det alltid min feil. Ingen av dem tok ansvar eller skyld for at anlegget ikke virket korrekt.
    Jeg tok deretter saken til Forliksrådet og holdt på der i månedsvis. Kom ingen vei med Forliksrådet. De hørte på forklaringer fra alle parter, men kom ikke til en løsning for noen.

I tillegg når jeg ringte enten HiFi-Klubben eller G.Myhren tok de etter hvert aldri telefonen. Det ble uttallige telefoner til begge for å finne en løsning. Men, hvis jeg ringte fra en annen telefon en min private mobil, tok de telefonen med en gang. Det kaller man "proffesjonelt" eller????
    Uansett hva jeg gjorde for å komme til en løsning, var det alltid meg som kunde som hadde skyld i det som var galt.

Etter noen år solgte jeg bilen og tok anlegget ut før salget. Ved dette tidspunktet så jeg at anlegget "ALDRI" var jordet korrekt. Dette var skyld i alle mine problemer med et anlegg som aldri virket korrekt. Er det mulig....igjen meget profesjonelt???? Det er jo helt uffattelig latterlig at et såkalt seriøst kyndig firma installerer og ikke skjønner at ting må grunnes for at det skal virke når det gjelder bilstereo installasjon.

Tenk dere godt om og kjøp "aldri" noe fra HiFi-Klubben eller følg deres råd og det de kaller erfaring, for det har de absolutt ikke. Skremmende med en slik "kundeservice" som de kaller det. Det jeg mener er at hvis man bruker uttalige tusen kroner der så er det skremmende hvis noe er galt siden kunde får skylden.
    Sist endret av renewold; 11-27-2014 kl 03:39

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge er det siden HiFi Klubben sluttet med bilstereo? ca 15 år?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben sluttet vel med bilstereo i 94, eller 96... Med rask hoderegning, så blir det vel 18, eller 20 år siden...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjorde de ikke, den siste hifi klubben bilstereospesial avisen jeg har er fra 1999. De tok over importen av Soundstream i 1997/98. Kjenner han som var bilstereoansvarlig i Bergen, og han gikk over til Sony Center da de sluttet med bilstereo. Men mener dette var ca 2001..

Men det er bortimot 15 år siden iallfall. Garantert 12+.

Ser at trådstarter lagde et innlegg om akkurat den samme saken for 8 år siden.

Da får vel alle la være å handle bilstereo på hifiklubben lenger da

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden - ja dette var nyttig info....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smått langsint kar????
    Jeg har stort sett bare god erfaring med hifiklubben, men nå har jeg handlet i toppsegmentet deres de siste åra....Mener meg godt behandlet tidligere og for den saks skyld
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hva trådstarter vil med dette inlegget, men bevares. Greit å få det ut liksom Kommer ikke til å slutte å handle hifi der selv om noen kjøpte bilstereo der på slutten av 90 tallet og ble misfornøyd. Hadde faktisk en Denon Kasettpiller med cd vekslerkontroll for ørten år siden når jeg tenker meg om
    Tror nisjebutikker som de og Soundgarden osv strekker seg langt og lenger en de fleste om noen ikke er fornøyd. Iallefall har jeg dette intrykket og erfaringen...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bare frem til at uansett hva man handler der, hvis noe er galt, vil kunden bli beskyldt.
    For meg er det skremmende at skulle det skje noe etter du har handlet, har du ingen muligheter og all skyld blir lagt på kunden.
    Sist endret av renewold; 11-27-2014 kl 03:36

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at andre kunder har andre erfaringer med HFK......
    Bl.a. har jeg bare positive erfaringer med service og reparasjon/reklamasjon hos dem (det lille som har vært feil på).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke opplevd dårlig eller mangelfull service der. Nå skal det sies at alle kan gjøre feil slik at oppleves negativt ifra et kundeståsted, men bevares at Hifi Klubben skal få på pukkelen for en bilstereosak fra forrige tiår, er vel litt drøyt??

11. Takk Supertramp takket for denne posten
    Liker Supertramp, bonnie har likt denne posten
    Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan endte det i forliksrådet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og bare gode erfaringer fra Hifi-klubben. Har ikke handlet så mye der men kjøpe en forsterker der for noen år siden (Drammen). Var usikker men det var ikke noe problemer med hjemlån selv om de egentlig hadde sluttet med det da noen utnyttet dette og lånte utstyr til festbruk på fredag og retur på mandag.

Hvordan man blir behandler har ofte noe med hvordan man ter seg og her var det bare god service å få - handel ble det og . Har ingen formening om hvordan trådstarter handterte saken men det kan jo vær interessant å høre hva forliksrådet mente om saken som nevnt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

14. Takk Karmann takket for denne posten
    Liker Karmann har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "grunnet" ?

du mener jordet, eller mener du at det skulle grunnes og males?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe "grunning" jording eller forbindelse med minus polen må det vel ha vært, hvis ikke blir det ganske tyst i et bilstereo anlegg.
    Feil type (dimmensjonering av) jording og jordsløyfer osv kan vel også forekomme i bilstereo, med støy fra dynamo eller for mye spenningsfall og forvrengning osv som resultat.

Trådstarter beskriver ikke helt hva som var opplevd problem med oppsettet. Feilen var vel delvis HiFi klubbens ansvar, men kanskje enda mer installatøren i det tilfelle hvis man fant en konkret jordingsfeil feil ved demontering av anlegg senere.

Vil tro at Hifi klubben på sin side må stole på installatøren og løsningen ved problemer også må gjøres av en kompetent installatør.

Det at de ikke svarer kunder som har problemer er ikke noen god reklame, og at enkelte kunder mistenker at de blir filtrert ut fra kjente tlf.nummer høres ganske spesielt ut. Virker som at missfornøyde kunder kan gi dårlig reklame over flere år i alle fall.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere tiår faktisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ingen vei. Hifi-Klubben tar ikke ansvar når noe er feil. De gikk sammen meg G.Myhren og beskylder kunden for uriktig bruk av anlegg. Istedenfor å se over hvilket arbeid som er gjort og da finne feil med jording......... Klandre kunden er enklere.

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå, men dette får meg til å ta til tastene...

Min erfaring med Hifi-klubben i de +-15 årene jeg har handlet der har bare vært positive!!
    Har handlet i Trondheim, på Lillehammer og Hamar, og i et par butikker i Oslo.
    Føler alltid at de er hjelpsomme og at de stort sett har god greie på sine produkter.
    Har vel opp igjennom tiden kun hatt to reklamasjoner, de hadde full forståelse og feilene ble fikset relativt fort.
    Den ene gangen tok de t.o.m. seg den frihet å oppgradere utgangstrinnet på en Denon reciver jeg hadde, uten kostnader...
    (mulig det var en "feil" på den som DENON ville fikse, men jeg ble positivt overasket... )

Synes nok trådstarter er en smule langsint, med tanke på at det er et problem som stammer flere 10år tilbake, for ikke å si forrige århundre... eller forrige årtusen... om man skal være pirkete...

Tror ikke HiFi-klubben hadde vært en av de største hifi kjedene i Norge, om alle følte det som trådstarter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forrige årtusen

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var egentlig problemet med anlegget da? Hva var det som ikke virket som det skulle?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har varierte erfaring med Hifiklubben, men generelt er de løsningsorienterte. Idioter kan du selvfølgelig finne overalt.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Lignende tråder

1. Hifi klubben Norge vs Hifi klubben Danmark
    By hjhr in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 11
    Siste melding: 02-09-2009, 00:37
  2. Norges (Verdens?) artigste HIFI museum??
    By Flateng in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 03-18-2008, 05:53
  3. Svar: 11
    Siste melding: 08-29-2007, 02:29
  4. Hifi-Center: Norges tregeste nettbutikk?
    By geva1 in forum Generell chitchat
    Svar: 6
    Siste melding: 08-13-2007, 22:28
  5. Besøk hos HiFi-Centerkjeden og HiFi Klubben på Sørlandet....
    By Anfield in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 6
    Siste melding: 09-28-2004, 13:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •