Hei!

Har en Dynabel BF0756-forsterker som det er noe feil med. Den står oppkoblet med en JBL 2402BR subb. Forsterkeren har 6 kanaler, der 4 av dem er 75watt hver, og to av dem er 200watt hver. Jeg har brokoblet de to 200watterne sammen, da det bare er én terminal på basskassen. Dvs. 2 ohm per subbelement.

Problemet mitt er at etter en måneds tid uten at anlegget har blitt spilt på (bare startet og kjørt bilen 2 mil), så har forsterkeren begynt å gått i "protection mode" veldig ofte. Dette gjorde den før også, men bare etter en lang kveld med mye bass. Dette gjorde den når batteriet begynte å bli svakt (under 12 volt elns). Før var det bare å lade det opp, eller kjøre en lengre tur til batteriet var oppladet igjen, så ordnet det seg.

Nå derimot, så kutter den fra grønt lys til rødt lys (protection mode) etter ca 20 sekunder, uansett om jeg har lite eller mye strøm på batteriet, eller om batteriet står koblet på laderen. (Teknisk sett står anlegget RETT i veggen når batteriet står på lading).

Det er akkurat som om forsterkeren blir sliten, og kutter ut. Når den har kuttet ut en 4-7 ganger, går den ikke bare lenger i protection mode, men den blir helt svart. Da er den ute i kanskje 2 minutter før den kommer tilbake på grønt igjen. Og 20 sekunder etter det igjen går den over til rødt og dauer.

Dette har fungert utrolig bra før, og kan ikke tro at batteriet har noe med dette å gjøre, da jeg satte det på lading og spilte av samtidig (med motoren av).

Jeg la merke til at kondensvifta inni forsterkeren sto å gikk veldig lenge etter at jeg skrudde av bilen (hadde bare tenninga ((altså forsterkeren) på).

Hva kan problemet være?

Takker på forhånd for svar!

Vennlig hilsen

Lennart H
HPro