volvo 940 ground zero makeover

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

volvo 940 ground zero makeover

hei tenkte æ skulle dele mitt prosjekt med dere
    har vært fan av ground zero siden jeg fikk høre mitt første bilanlegg oss en kompis, så har bestemt at så og si nestn alt stereo relatert skal være ground zero
    er et langtidsprosjekt da økonomi ikke er på det beste

utgangspunkt volvo 940 LT automat stasjonsvogn 1995 model der alt av høytallere er orginalt uten om spiller.

her er lista over komponenter som skal inn:

frontsett: 1x Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

forsterker til frontsett: 1x Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

bakdører: Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

forsterker til bakdører: Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

sub.
    forsterker: 1x http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17245

element: 4xIce Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

kondensator til subforsterker: Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

strømkabler 3x Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero
    legger opp meir kabel en æ treng før og evnt oppgradere sub etterhvert
    og for montering av ekstra batteri

delingsblokk til forsterkere til fram og bakdører: Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

kabler til forsterkerene til framdør og bakdør:Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

og så selfølgelig store mengder med lyddemping
    der litt er bestilt for og begynne på dørene
    Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

og skal bytte batteri til optima yellow top 55ah yt s 4,2

og spiller skal byttes ut har ikke sett meg ut spiller enda:P
    foreløpelig plan er at prosjektet skal være ferdig til jul 2014.

kommer bilder etterhvert
    tips til kasse tas gjerne imot
    ps. treng gjerne tips og info om lyddemping av dører. da jeg plages med og finne en skikkelig tutorial på dette:S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da va lyddemping på vei te mæ så æ får begynt på dørene
    Kommer bilder så fort pakken en kommet hit

Kan hende æ må gå bort fra 4x12" til 2x12" da
    Æ trur dt kan være lurt og ha litt plass i bagasjerommet

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har en GZPW15XQ i en gammel Pajero, og det spiller så synet flimrer med 5000w rms, og jeg kan varmt annbefale en slik fordi den spiller hardt og brutalt og faktisk overraskende pent om du tuner riktig.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK_xclio
    nice, ute etter en sub som får synet ditt te og ville krype ut av hodet på dæ men samtidig kan spelle pent når det trengs.
    har vurdert gz15spl 10,000watt sia æ evnt kan kjøpe en lik subforsterker og brokoble til 10,000w rms.
    men ska først prøve ut 4000wrms og se om æ syns det FØLES bra nok :shock:
    men e usikker om ka som evnt blir best av 1x15" eller 2x12"
    har mulighet til kasse på ca 115liter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekk92
    HK_xclio
    nice, ute etter en sub som får synet ditt te og ville krype ut av hodet på dæ men samtidig kan spelle pent når det trengs.
    har vurdert gz15spl 10,000watt sia æ evnt kan kjøpe en lik subforsterker og brokoble til 10,000w rms.
    men ska først prøve ut 4000wrms og se om æ syns det FØLES bra nok :shock:
    men e usikker om ka som evnt blir best av 1x15" eller 2x12"
    har mulighet til kasse på ca 115liter.
    Eg har 2x12" Type-r i biln, men hadde heller foretrokken en 15" om eg nån gång sku ha bytta dem.

Probleme du bi å få med 10k wrms e att du må inn med mange fleire batteri, i telleg så må du nokk ha kondensatorkraft som skal klare å holde seg oppegåanes. Dynamoen bi du nokk å "dræpe" åsså :P

Kjør på med 5000w'arn heller, du må nokk ha 1 ekstra batteri i koffertn på den og igrunn. og 2 farad kan bli en flaskehals åsså.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var dempematten kommet fikk litt sjokk av at en så liten pappeske var så tung selv om at æ viste at pakken veide 17,7kiloops: ops:
    men har brukt ca 6 timer i bilen i dag og dempet bakdørene, trur æ brukte lang tid vanskelig og få det til og spesielt ytterste dørpanel
    tatt masse bilder men har brukt så og si heile kveldn på og prøve og laste opp
    men må innrømme dt va ganske komplisert og legge inn bilda hær.
    kjærringa viste mæ "symøte" forumet ho e me i og dæm hadde en sånn kjekk littn knapp dær det sto add image to post så velge bilde og trykke og så var alt i boks.
    sku vært en sånn søt knapp hær og blir enklere
    men ska prøve og se om æ får te i morra

hmm noen som vet hvor man får kjøpt slik "støpeplastik"?
    evnt hvordan type butikker kan kanskje ha slikt?
    hadde ikke lyst og bestille over nette heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

hmm lite aktivitet fra meg her på forumet da interessen forsvant da det ble ganske vanskelig og knottete å laste opp bilder
    sku ønske dette var en av tingen som skulle være lett her da mye av forumet basere seg på bilder!
    håper noen tar takk i dette snart.

men over til det jeg driver med for tiden
    skal til me og bytte batteri foran i bilen og sette inn ekstra bak.
    god plass frame men har hørt at batteri foran og bak bør helst være likt?
    men bake så trenger jeg batteri som er helst tynn og lang og ikke så veldig høy slik at dem passer mellom setterygg og subkasse
    noen tips til batteri som kan passe til dette?
    og hvor stor batteribank kan jeg montere på 100amp dynamo uten og slite ut dynamoen?
    tenkte og bruke en ca 5000 på batteri
    skal og investere i en slik lader for vedlikehold av batteriene
    http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr...ulti-xs-25000/

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit : Det kom vist frem...
    Sist endret av HK_Xclio; 10-24-2013 kl 13:14

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden svaret mitt ikke kom frem, så prøver jeg på nytt..

Jeg kan godt annbefale deg å kjøpe 2 Optima batterier, di har samme egenskapene som f.eks ett bilstereobatteri fra Ground zero O.L...
    Di er billigere å gjør samme nytten.

Å bruke to ulike batterier kan du gjøre, men da må du ha ett skillerelee eller så vil det største batteriet alltid trekke strøm fra det minste å ødelegge det.
    Det du kan gjøre, er å montere det batteriet du skal ha bak nede i rommet for stephjul. Du kan erstatte stephjul med tettemasse og minikompressor slik som det er i nye biler idag.

Ang laderen, så kan du kjøpe en som er LITT mindre å montere permanent i motorrommet. Kjøp en defa kontakt å monter fremme i fangeren å kobl inn på laderen, så plugger du bare i strømmen over natta å lader batteriene når du trenger det. Det gjør mange forhandlere idag når folk ikke skjønner att vebastoen ikke kan stå på over natta uten å drepe batteriet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lenge siden det har vært lyd fra meg pga mye jobb i biln med demping og andre modifikasjoner.
    skal til og trekker strøm kabler til batteri i bagasjerom nå. men står og klør mæ endel i hodet,
    skal trekke pluss ledning a 50mm2.
    men meste parten av forum anbefale og trekke minus ledning heile veien til batteri bak
    jording fra batteri foran til karoseriet e oppgradert men skal batteriet som står bake jordes og?
    har montert defa system i bilen i vinter, ut fra defa sine specs så tåler kablene demmes 16 amp.
    kupevifta stikker av med 9 amp.
    tips til lader på 7 amp ??
    hadde ikke helt lyst til og trekke 2 defa ledninger da ting skal være lettvint og enkelt når man skal ut og kjøre

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nokk trekke jord fra batteri til batteri, å fra begge batterier å inn i karroseri.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •