Trenger hjelp til å stille inn bass forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å stille inn bass forsterker

Hei. som tittel sier så sliter jeg litt med å stille inn bass forsterkeren riktig, dvs. har ikke så god greie på det så håper på litt hjelp fra dere.

Her er litt informasjon:

1 stk Multimedia spiller
    1 stk mono forsterker: Kicker EX1000.1 KICKER EX1000.1, Modelbouw-Winkel

1 stk MTX thunder 6000 MTX Car Audio - 2001 Thunder 6000 Subwoofers

Kassa har to porter, en i hver sin kant av kassa, portene blåser ut på samme side som subwooferen.

Har også 4 stk høytalere men de går på den innebygde forsterker delen i spilleren.

instillingene er som følger, sett fra høyre til venstre.

Level. Phase. Bass EQ. Sub sonic. Low Pass.

Jeg har skjønt såpass at alt på spilleren skal stå i null og at volumet skal stå på 75% men hva skal jeg sette remote bass level kontrolleren til forsterkeren på ?

Boka som følger med er dårlig forklart at jeg ikke skjønner en dritt og det står så lite. manual på nettet finner jeg heller ikke. Har forsøkt å finne den på kicker.com men der står ikke EX oppført i det hele tatt.

Så derfor håper jeg at det er noen her inne som kan hjelpe meg litt, kanskje forklare hvordan jeg skal justere dette slik at jeg får best mulig lyd/ bass.

Tusen takk.

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei. Okay, skal du ha best mulig lyd så bør du ha kalibrerings utstyr, men er kansje ikke så mange som har det til bilstereo. Da må man bruke ørene , er ikke noe fasit om hva som er best, for biler og stereo oppsett er forskjellig fra bil til bil osv..
    Men sånn generelt så kan man begynne med å sette Level rett opp på forsterkeren slik at denne er normal. Bass EQ settes på 0 eller minimum, for mye bass EQ kan føre til at bassen blir for buldrete/ overdrevet og upresis men dette er smak å behag.
    Delefrekvensen/ Low Pass settes på 80hz.
    Phase settes på 0.
    Sub Sonic settes på 20hz for å beskytte elementet mot lavfrekvent lyd/bass, denne kan også settes høyere alt etter hvordan kassetuningen på kassen er.
    Så kan man ta det derfra og høre på forskjellig musikk om hvordan det låter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. tusen takk for svaret, var nettopp dette svaret jeg ville ha nå har jeg ett punkt å gå etter, tror jeg skal klare resten selv nå. så takk igjenn for at du svarte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •