Bytte ut 2x10" med enkel 12" ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Bytte ut 2x10" med enkel 12" ?

Hei,
    Som tittelen sier, så jar jeg nå en 2x10" Kicker Comp sammen med enRockford Fosgate P2002 Forsterker, men jeg synes den tar hele plassen bak i bilen, derfor jeg tenker å bytte denne inn i enkel 12", for på Torshov så har de tilbud på en Alpine 12" Type G kasse med Alpine V-Power mono til 1999,-.

Men vil dette spillet bedre, eller dårligere?
    Vil jeg bli mere fornøyd mulig?

Jeg har forresten en BMW e46 coupe.

På forhånd takk for feedback!

- Kim Andre
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først ha Alpine så er det i mine ører bare type R som duger ville anbefalt deg å se på rockford sub/subber så lenge du har en forsterker fra dem. Jeg liker og veldig godt lyden i dem :razz:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Type G er søppel.

Skal du ha Alpine så må det nokk være Type-r eller Type-x

XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - Type R SWR-12D2 (2x2 ohm) - 12" - Basselementer - Bilstereo

Fåes i 4x4 ohm også.

Har selv 2x Alpine 12" i bilen, å jeg syntest det tar alt for mye plass jeg også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, greit nok at Alpine har bedre elementer, men jeg ville bare få byttet ut min store med mindre. Jeg skal ikke ha det harde donk donk alt riste bråke opplegget. Jeg trenger bare den dype lyden i musikken. Har liten økonomi på dette her, så 2k var grensa med alt inkl.
    Om det finnes andre og bedre pakkeløsninger da?

Men hovedspørsmålet er forsatt, vil denne 12" fra Alpine mulig spille like bra eller bedre enn mine nåværende 2x10" Kicker Comp?

EDIT:

Eller er det mere trøkk i Mutant 12" ?
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka folk trur? Andre gode forslag av "pakker" til ca. 2k

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok den Alpine basspakken er den beste i prisklassen om en bare skal ha litt extra dybde i musikken. Men noe show-off er det ikke
    Spesifikasjoner på basskassen:
    Maks effekt 800 Watt
    RMS effekt 250 Watt
    Impedanse 4 Ohm
    Frekvensområde 28 Hz - 200 Hz
    Dimensjoner 383mm x 390mm x 304/411mm

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått lånt meg en 12" Bravox subb i lukket kasse.Hva tror folk om dette ? I mine ører spiller denne dypere og mere riktig etter musikken, holder godt følge med takten i musikken. Kan også få ting til å riste :P Men er usikker på om kassa har riktig med liter/volum for å få best lyd, om evt den vil spille bedre i åpen kasse. Denne står jo bak i kofferten på en e46 coupe

Elementet heter, Bravox EDX 12D-4 ( http://www.bravox.com.br/portal/produto.asp?id_CON=308 )

Forsterker er av typen, SPL Dynamics ICE-1500D ( http://www.spldynamics.fi/products/a...e-1500d-e.html )

Noen som har noen tanker om denne, eller vært borti Bravox og/eller SPL før?

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått lånt meg en 12" Bravox subb i lukket kasse.Hva tror folk om dette ? I mine ører spiller denne dypere og mere riktig etter musikken, holder godt følge med takten i musikken. Kan også få ting til å riste :P Men er usikker på om kassa har riktig med liter/volum for å få best lyd, om evt den vil spille bedre i åpen kasse. Denne står jo bak i kofferten på en e46 coupe

Elementet heter, Bravox EDX 12D-4 ( http://www.bravox.com.br/portal/produto.asp?id_CON=308 )

Forsterker er av typen, SPL Dynamics ICE-1500D ( http://www.spldynamics.fi/products/a...e-1500d-e.html )

Noen som har noen tanker om denne, eller vært borti Bravox og/eller SPL før?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •