Nytt anlegg til Volvo v50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg til Volvo v50

Jeg trenger litt hjelp av noen som forstår seg bedre på dette enn meg. Har null erfaring på det med anlegg i bil. Jeg kjøpte meg nylig en Volvo v50 2007 mod. Anlegget er fra før av ikke noe og skryte av, men nå er det itillegg også sprengt.
    Har en kompis som kan hjelpe meg med å montere alt inn i bilen, men det jeg trenger hjelp av dere med er hvilke høyttalere og sub jeg bør kjøpe inn. Alt skal helt være så godt skjult som mulig. Jeg er på jakt etter ett anlegg som leverer en klar lyd, men det må også kunne dunke litt da jeg er en 18 år gammel gutt. Budsjettet ligger på ca 6000, men kan strekke meg til 8, kanskje 9000 hvis det øker kvalitetet betraktelig. Må nesten legge til at bilen har en integrert musikkspiller som ikke er mulig og få ut. Jeg har også fra før av Boss r3400d og Boss PH2.800. Hadde vært fint og få brukt hvertfall en av dem hvis de ikke er helt elendige.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp komponentsett å erstatt di gamle høytalerne med. spilleren er enkel å ta ut, å kan erstattes med dobbel din spiller(om det finnes ramme til din modell), men som regel så har volvo mye intrgrert i den originale, så bytte av denne kommer til å gå utover andre fungsjoner i bilen.. Om du vil holde det billig å originalt så kan du kjøpe en High to low converter slik att du får "sub-utg" med Analog RCA rød og hvit.

Har selv en Mazda 6 2012 stv med 2stk Alpine 12" type-r. sammen med bilens original Bose system så spiller det faktisk latterlig bra.

Bruker denne monoblokka
    dreamtm.no - SPL Dynamics 2013 1-Ch D amplifier. 3200watts 0,5o
    og en slik high to low converter
    Speaker to RCA Line Level Converter Adaptor High Low | eBay

Men du klarer deg fint med denne om du skal ha en stk 12"
    dreamtm.no - SPL Dynamics 2013 1-Ch D amplifier. 1500watts 1 oh

Min svigerbror har Ice-1500D på en stk Alpine 12"

Ang demontering av evt spiller, så finnes det mye på Youtube ang akkurat det.

Og, ikke glem kondensator
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Kjøp komponentsett å erstatt di gamle høytalerne med. spilleren er enkel å ta ut, å kan erstattes med dobbel din spiller(om det finnes ramme til din modell), men som regel så har volvo mye intrgrert i den originale, så bytte av denne kommer til å gå utover andre fungsjoner i bilen.. Om du vil holde det billig å originalt så kan du kjøpe en High to low converter slik att du får "sub-utg" med Analog RCA rød og hvit.

Har selv en Mazda 6 2012 stv med 2stk Alpine 12" type-r. sammen med bilens original Bose system så spiller det faktisk latterlig bra.

Bruker denne monoblokka
    dreamtm.no - SPL Dynamics 2013 1-Ch D amplifier. 3200watts 0,5o
    og en slik high to low converter
    Speaker to RCA Line Level Converter Adaptor High Low | eBay

Men du klarer deg fint med denne om du skal ha en stk 12"
    dreamtm.no - SPL Dynamics 2013 1-Ch D amplifier. 1500watts 1 oh

Min svigerbror har Ice-1500D på en stk Alpine 12"

Ang demontering av evt spiller, så finnes det mye på Youtube ang akkurat det.

Og, ikke glem kondensator

Hva synes du om dette oppsettet?

Forsterker: R3400D | Boss Audio Systems

Sub: Alpine Type-R 12" subwoofer 2 stk - FINN Torget

Skal jeg bruke orginalt komponentsett eller bør jeg finne ett annet? vet ikke størrelsen på det orginale, klarer ikke finne det noen plass. Beklager min uvitenskap innenfor dette

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvmagnus215
    Hva synes du om dette oppsettet?

Forsterker: R3400D | Boss Audio Systems

Sub: Alpine Type-R 12" subwoofer 2 stk - FINN Torget

Skal jeg bruke orginalt komponentsett eller bør jeg finne ett annet? vet ikke størrelsen på det orginale, klarer ikke finne det noen plass. Beklager min uvitenskap innenfor dette
    Er veldig usikker på str, men annbefaler å kjøpe noe annet enn originalt. volvo verksted bør klare å finne str på di

Alpine type-r sub, og kanskje ett par Alpine type-r komponentsett? di er LITT kvasse i toppen, men jeg syntest di spiller ganske bra. Focal har også noen sett som er ganske bra til en "vettig" pris.

Di subbene er overpriset til di grader, å den kassa vet jeg ingenting om. Men jeg tviler for att den er laget for ellementene.

forsterkeren er grei så lenge den leverer som opgitt i specs, men bruk kondensator på den wattn der.

her ser du prisen på en NY 12" type-r

Kan fåes i 2x2 ohm og 2x4 ohm
    XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - Type R SWR-12D2 (2x2 ohm) - 12" - Basselementer - Bilstereo
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Er veldig usikker på str, men annbefaler å kjøpe noe annet enn originalt.

Alpine type-r sub, og kanskje ett par Alpine type-r komponentsett? di er LITT kvasse i toppen, men jeg syntest di spiller ganske bra. Focal har også noen sett som er ganske bra til en "vettig" pris.

Di subbene er overpriset til di grader, å den kassa vet jeg ingenting om. Men jeg tviler for att den er laget for ellementene.

forsterkeren er grei så lenge den leverer som opgitt i specs, men bruk kondensator på den wattn der.

her ser du prisen på en NY 12" type-r

Kan fåes i 2x2 ohm og 2x4 ohm
    XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - Type R SWR-12D2 (2x2 ohm) - 12" - Basselementer - Bilstereo
    Kommer alpine komponentsettet til og passe i bilen, har ikke fått sjekka størrelsen på det orginale

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvmagnus215
    Kommer alpine komponentsettet til og passe i bilen, har ikke fått sjekka størrelsen på det orginale
    Di kommer i forskjellige str.

XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - SPR 50C - Frontsett 13cm (5.25") - Høyttalere - Bilstereo
    XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - SPR 60C - Frontsett 16.5cm (6.5") - Høyttalere - Bilstereo

og di trenger jo noe watt for å sprudle skikkelig til, og du kan sprenge di med for lite. så det kan hende du må være litt forsiktig med volumet mtkp kreftene i det originale systemet i bilen.

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •