Hei!

Har en 1995 Audi A6 sedan som jeg vil ha noe mere i. Har satt opp 2 JBL GT5 1204BR i bagasjerommet. Bassen er der, og ønsker egentlig ikke noe mer enn det som allerede er der. Men, kabinettet til begge subbene er akkurat for høy til at de går over klumpen i bagasjerommet. Og ble derfor bare kastet inn for å få mere trøkk, så det ser ikke spesielt profesjonelt ut som det er den dag idag. Har noen JBL GTI fra 90-tallet (de med skikkelig små oppheng) som jeg kunne tenkt meg å trø inni bilen. Trenger ikke ha begge to, men hadde vært ekstra kult om det hadde gått med en kasse som går over klumpen. Jeg har kasse som de står i, - skal være optimal for elementene. Den går heller ikke over klumpen...

Jeg kunne tenkt meg og fått laga ei kasse som både ser bra ut og gjengir lyden bedre. Jeg vil helst at den skal være optimal, og ikke minst være spesialbygd for bagasjerommet. Er litt avhengig av plass, så håper ikke den blir hele bagasjerommet. Jeg har ikke tegninger til de elementene, men kanskje noen andre her inne vet litt mer?

Jeg har også droppet planen om å ha mine gamle JBL Decade i hattehylla, å heller prøve med noen 6.5" oppi der. Men så har det seg sånn at jeg aller helst skulle hatt de i dørene, men etter litt google-ing, så fant jeg ut at det var enten 5.25" eller 4" i framdørene. (såklart bare MÅTTE det være det...!)
Jeg har vært på shopping, og endte opp med noen ubrukte ADS SF6 som jeg ønsker å ha i framdørene, og heller kanskje (bare kanskje) gå for mine gamle JBL Decade 6x9" i hattehylla uansett.

Noen her som har gjort det samme (el.noe lignende) i første model av Audi A6? Trenger litt hjelp her. Er langt ifra den Mercedes-en jeg bygde anlegg i har jeg funnet ut. Der var det jo bare å kaste inn greiene så fungerte det. Det vil jeg ikke gjøre i denne bilen. Jeg VIL at det skal se bra ut. Ikke noe typisk "Volvo-hukkert" om noen forstår.

Jeg trenger litt hjelp med planlegging, og ikke minst tips om hva som kan bli bedre. Bilder kan jeg ta om noen trenger det, så får vi heller ta det forfra som det allerede er uten bilder av bagasjerom/interiør

Jeg trenger også tips til en bra og billig monoblokk som kan drive enten GTI-ene eller GT5-ene mer enn bra. Kan gjærne være brukt. Har ingenting å si. Tenker jeg legger i 3-4.000,- til den. Headunit trenger jeg, og kanskje en 2-4 kanals forsterker til frontsett/hatthylle.

Når det er sagt, så er bare kablene sagt under listverk inni bilen. Så om noen har annet tips til hva som kan bli bedre der, setter jeg stor pris på det. Har litt hastverk med bygging/oppsett. Trenger hjelp fort.

Mulighet for utbygging av framdørene også, kanskje? Er nå standard Audi-høyttalere som står i, og en Clarion spiller fra seint 90-tallet tidlig 00-tallet. Er faktisk linejutgang da! :grin: Vil helst slippe å bruke mye penger på det, og vil heller bruke ei stund i garasjen enn å la Bilradiospesialiste gjøre alt.

Takker for hjelp!