Bassporter i hattehylle på en Sedan audi a4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bassporter i hattehylle på en Sedan audi a4

Har et lite probem med at bassen ikkje når frem i kupe'en i min Audi A4 B5 2001 Sedan, alt trykket holdes bare inne i bagasjerommet så tenkte å borre 2 2 tommer hull og sette i noen bassporter.
    Er det noen her som har erfaring med det? vil helst ikkje ødelegge hattehylla med hull om det blir helt ræv lyd.
    har en 12 tomme subwoofer med forsterker på noen hundre watt, kan være stille og rolig inne i bilen på moderat lydnivå så går eg bak og åpner bagasjerommet så blir det sykt mye mer futt i det!
    om det har noe å si så er det i tilleg 2 høgtalere med diskant og mellomtone i hattehylla fra før.
    Har liggende 2 bass porter så det er klart men usikker på om eg vil ta sjansen.
    Og en ting til, eg har en bass kasse som har porter, bør eg bytte til en lukket kasse om eg går for porter i hattehylla for å få bedre lyd?

noen som har erfaring med det?
    Bør kanskje skjære ut hull for 2 nye høgtalere og bare montere grillen uten høgtalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjør med bagasjerommet åpent da
    Hvordan 12 i kasse er det snakk om og hvordan forsterker?
    Er det metall under selve hattehylla med ferdig hull i bortsett fra de du har fra før?
    Om du må sage hull i selve metallet under hattehylla så er dette en del arbeid så anbefaler å prøve bassporter i de hullene som er der først og se om det blir noen forbedringer.
    Er det noe mellom bagasjerommet og seteryggen?
    tror ikke en lukket kasse er løsningen men om man vil prøve så er det jo ikke noe i veien for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problematikken i en Primera Sedan en gang i tiden.

Fikk forklart det på følgende måte av lydforhandleren til bil i Bodø.
    Lukka bagasjerom - lukka kasse
    Åpent bagasjerom - bassporter.

Alternativt kan du vell bare skru ut høyttalerne du har der, så får du åpna mellom bagasjerommet og kupeen, så får du i hvertfall et inntrykk av hvordan det kan være

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Hei.
    Kjør med bagasjerommet åpent da
    Hvordan 12 i kasse er det snakk om og hvordan forsterker?
    Er det metall under selve hattehylla med ferdig hull i bortsett fra de du har fra før?
    Om du må sage hull i selve metallet under hattehylla så er dette en del arbeid så anbefaler å prøve bassporter i de hullene som er der først og se om det blir noen forbedringer.
    Er det noe mellom bagasjerommet og seteryggen?
    tror ikke en lukket kasse er løsningen men om man vil prøve så er det jo ikke noe i veien for det.
    det er en 12 tommer i en portet kasse Macrome trur eg merket er, og så er de en Alpine forsterker usikker på typen.

ja det er metall under hylla men det er noen hull rundt på den så det passer med 2 2tommer bassporter i den, eg har det liggende men usikker på om eg vil prøve.

det er ikkje noe ekstra mellom seteryggen og bagasjerommet.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du høyttalere i hattehyllen sier du? Da er det jo bare å skru ut de og sjekke hva som skjer med bassen.

Eller har du ikke armlene med skipose? Åpne armlene, fjern skiposen og test.

Retningen på basskassen kan også ha endel å si. Som oftest spiller det best med basselementene rettet mot bakseteryggen i sedan-biler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har du høyttalere i hattehyllen sier du? Da er det jo bare å skru ut de og sjekke hva som skjer med bassen.

Eller har du ikke armlene med skipose? Åpne armlene, fjern skiposen og test.

Retningen på basskassen kan også ha endel å si. Som oftest spiller det best med basselementene rettet mot bakseteryggen i sedan-biler.
    Det var ingen dum ide! må prøves snart

Nei, er armlen men det er en solid vegg der..

kassen skal byttes ut snart for den passer ikkje så veldig bra inn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •