God Hovedenhet for bil ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da mangler konstant spenning inn på spilleren...

Finn ut hvilken tilkobling spilleren vil ha konstant 12v og hvilken tilkobling ISO-overgangen har 12v på når tenningen er av.

Flytt så 12v på ISO-overgangen til riktig punkt i forhold til hva spilleren vil ha.

Skulle det ikke finnes konstant 12v noen steder så er det bare å hente det fra en plass å dytte det inn i ISO-overgangen...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kryssa over Gul å Rød ledning

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og nå plukket ut spilleren og fulgt strømlinjen bakover i alle adapterne så viste det seg at den ene adapter linjen var krysset så den ikke trengte krysses ut fra spilleren.

Rød til rød og gul til gul, og vips så var det minne for radio, dab og lydinnstillinger.

Problemet nå er at det er så mye adapter/kabler bak spilleren at jeg ikke får satt den inn sikkelig :-/

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering bare etter en del tids bruk.

Siden det funka bra med Infinity kappa 62.11i i fremdørene, ble det til at jeg måtte skifte ut orginalt høytalerne i bakdørene og sette inn Infinity Kappa 52.11i i de .

Var en liten tur på butikken i dag og satte i cd med Eva Cassidy som høre ganske bra ut selv om det er Coax høytalere forran og bak. Ingen tvil om at de justerbare diskantene forbedrer lyden en hel del og løfter lyden litt opp i kupeen på bilen.
    Selv i baksetet høres frøken Cassidy meget sivilisert og behagelig ut, selv om der ikke er noe kraft i bassen til musikk med bass i.

Benytter spillerens Advanced Sound Retriever (ASR) som er med på og løfte lyden sammenlignet med denne funksjonen av i bilen min.
    Gir en liten tendens Loudness lignende lydgjengivelse med denne funksjonene på som øker basselementenes vandring.

Har ikke gjort noe annet en litt ekstra demping bak elementene, kunne dempet mere, men gjorde ikke det da det var bittelitt demping i dørene fra før og at det er airbag i dører jeg ikke ville påvirke på noen måte om de skulle trengs noen gang.

MP3 fra minnepen er det jeg benytter mest.
    Men det er umulig og bli fornøyd med lyd justeringer (5 band eq) da lydkvaliteten varierer fra sang til sang.
    Bass er det. Nok til og få en irriterende dirring i dører et sted og utvendig i sidespeil, men virker som lyden ellers holder seg inne i bilen heldigvis.

Om du ikke er en nybegynner på bilstereo og skal oppgradere lyden i din Opel Vectra B 2001.
    Da bilen kom var den kåret til beste orginal anlegg det året, men nå i dag er det oppgradering av lyden selv om du ikke bruker mer en 4.000 kr og skifte høytalere.
    10 elementer i orginal anlegget, 3 veis i frontdører og 2 veis i bakdører.
    Det enkleste er som det jeg gjorde. Coaxial forran og bak.
    Best lyd blir så klart med Component. Diskant kan bli litt utfordring fant jeg ut om en ikke er erfaren og ikke har noe i mot og ødelegge litt orginalt plassert diskant plassering med annen festemetode.
    Trekk nye høytalerkabler, bruker de tynne orgiale sytråene da jeg ikke tør begynne på et slikt prosjekt i bilen grunnet manglende bilmekkekunskaper.

Sub er greit, highpass på kupehøytalere og sub som tar det under eksempelvis 60 eller 80hz. Men hysj, det kan jeg ikke tenke på (oppgraderingsspøkelser..)

Lydmessig er det sikkert på høyde med lyden en får i en nybil i dag, men ikke no bedre en det.
    Sist endret av harman/kardon; 10-26-2013 kl 13:12

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Vært i vei og sett på spiller.

DEH-X6500DAB CD RDS radio med integrert DAB+ digitalradio, front USB og Aux-in, iPod/iPhone Control og Mixtrax - Pioneer Bilstereo, radio
    Av annen anbefaling av spiller pekte selgeren ut LG spiller. Men siden jeg ikke har kjenskap eller hørt LG spiller ble det en X6500DAB.

Selv om den ikke hadde Blåtann, så er det ikke en nødvendighet. Valgte derfor DAB forran blåtann.

Spilleren er ikke spessielt pen og se på, men gjør vel nytten når en ikke skal ha no ekstra.

Bestilt kabler og kontakter til spilleren, så har den vel i bilen i løpet av uken.
    Spennede og se om en får alt koblet rett uten hjelp :-S

EDIT : Når jeg ser brukeromtaler av spilleren så ser jeg alle nevner den har meget god lyd. Og det liker jeg

Har Samsung s4.
    Går det ann og spille av fra s4 ? Og hvordan setter en opp spiller og mobil for det ???

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •