Sub vs. vibrasjon i karosseri

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub vs. vibrasjon i karosseri

Vi har alle vært der, og kan vel konkludere med at når karosseriet lager mer lyd en subben så er det direkte usexy å usmakelig. For ikke og snakke om rett og slett flaut å kjøre rundt i.

Sitter selv i den situasjon for tiden og kom til og tenke: Hva ville MacGyver gjort? 8)

Generelt sett så trenger bilen min en god del lyddemping da det er (veldig)mye støy, selv under vanlig kjøring, så og legge på ei lydmatte eller 2 startet jeg med i går.
    Så langt har hele dørken på bilen fått ny og dobbelt lag med matter, skal sies at den generelle støyen fra selve kjøringa har blitt bedre, men jeg sliter fortsatt med slamring fra karosseriet straks man skrur på full "vreng".
    Her er det i hovedsak dører og godset i seg selv som bråker.

Så her er mitt spørsmål, foruten og stramme til skruene i godset, hvordan ville dere gått frem? :-D

Er såppas store flater og hulrom at og fylle dører, dørtrekk, osv. med støymatter, gummi, asfalt, osv.. er uaktuelt, da blir jeg liggende på kne og kappe til langt ut i neste sommer.. :-?

Problemet er at selv om dører har blitt tightet opp og ligger rimelig hardt på pakningene, så er det selve godset i dørene som vibrerer, legger du hånda midt på den største flata på døra, så blir det stille.. Og jeg er så heldig at jeg har 4 slike dører :-D :-D

Jeg tenkte byggeskum men er en smule redd for at det blir å ekspandere for mye. Glava? Er åpen for innskudd og føler meg rimelig blond for øyebliket..

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at karosseriet skal slutte å synge med er det bare å øke massen som gjelder. Lime på matter m.a.o.

Glava? Nei
    Byggskum? Absolutt ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes dempestoff du kan spraye på! Det trenger ikke bli så dyrt når man sprayer effektivt.
    Når det gjelder asfalt plater trenger man bare å dekke senteret av arealet om vibrerer så dempes lyden med 80 posent.

Det som er verst å dempe er fjærene til bagasjeromshengsler. Spesielt hvis du har disse lange metalstengene under hattehylla som klirrer konstant.

Knytt et par gummistrikker rundt disse, bruk borrelås bak skiltene, og legg litt asfaltmatter på de store innvendige platene så gir det betydelig forbedringer!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk på at det blir vått i de fleste slike hullrom, så ikke dytt inn noen "dempematter" som er beregnet for tørre områder. Biltema har et par slike flotte svamper som trekker til seg all fuktighet de måtte finne..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •