Orion 2500d og oppkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Orion 2500d og oppkobling

Har ei Orion-blokk (sånn her) Orion 2500D (ori2500d) Monoblock Car Amplifier, Power Amp

Har 2 stk 15" Cadence beast dr elementer, usikker på om de er 2 eller 4 ohm hver.

men hvordan kobler jeg for å få lasta ned i 2 eller 1 ohm når forsterkeren ikke tåler brokobling? Liksom kan jeg kjøre begge plusskablene fra subbene på pluss på ene kanalen på Orion og begge minusene inn på minus på den andre kanalen? Eller skal jeg bare koble hvert element helt vanlig pluss og minus på hver sin kanal? inni kassa går de ut på hver sin terminal helt vanlig pluss og minus på hver side. så lurer rett å slett på hvordan jeg skal koble uten bro for å laste ned til enten 2 eller 1 ohm?

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da tar du + ledningene fra begge elementene på samme + på forsterker, og begge - på samme - på forsterkeren da vil du få 1 eller 2 ohm alt etter hva elementene er.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du 2x2 ohm spoler på beasta?
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobla først pluss og minus på ene subben på ene kanalen også kobla jeg pluss og minus på andre kanalen, ble grei lyd. så tvinna jeg sammen begge pluss og satte i pluss på ene sida og tvinna sammen minus på andre sida å satte i minus på kanal 2, ble bedre lyd da. Men fortsatt langt fra så god lyd som jeg forventer av subber/forsterker på dette nivået, spiller så speilet rister godt osv men trodde jeg skulle få mer. Hadde tidligere 2 stk 15" mac audio til 1000lapp å en boss forsterker på 800w rms eller noe å dette spilte jo ca like bra som Orion/Cadence

men en annen ting er at når jeg knepper over fra 0 til 180 (bare bryter, ikke justering) så hører jeg ikke forskjell å greier ikke se om elementene slår inn/ut..........noen triks?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MER STRØM! jo mer jo bedre , hva slaks kasse står di i? husker mine skule ha et drog av ei kasse org... men tiper du har et spenstig spenings fall mål eller få kompis dama etc til og mål når du spiller høyt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe står faktisk i den samme kassa som de mac audio subbene jeg hadde for 10 år siden. kassa er jo sikkert ikke helt rett mål men uansett virker d som d begynner å vrenge vel tidlig i forhold til hva jeg trodde dette skulle tåle. Er forsterkeren for liten for subbene, eller er den for stor?

Trodde disse subbene å denne forsterkeren skulle matche veldig godt sammen men spiller bare "helt ok" i forhold til forventningene.

Har en til forsterker liggende som heter Cadence zrs 8000d, denne: ZRS8000d - Cadence Sound Store

vil d ha noe for seg å bytte forsterker tror dere? eller er d rett og slett elementene som ikke gir mer når d virker som de har fått nok såpass tidlig som de gjør? eller er Orion for liten å subbene vil blomstre med mer power?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ekstra batterier i bagasjerommet? visst du har kabelstrekk helt fram får du ikke nok strøm bak.
    mest sannsynlig så har ikke kassen rett mål. finst anbefalte kassemål mange plasser på nettet som du kan søke opp og se om du må bygge ny kasse, eller om det holder og bygge om den du har

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •