Elementet slår uten lyd?!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elementet slår uten lyd?!!!

Problemet mitt er at når jeg har spilt en stund på ganske høyt volum, og da skrur ned lyden helt, eller trykker på pause, fortsetter elementet å dunke i en dyp tone som gjør at ørene nesten blir døve. Er ikke akkurat høyt, men toninga på lyden er så dyp at det nesten gjør vondt. Har en sånn dings på siden der jeg kan kontrollere bassens styrke, har jo den alltid på full, har aldri hatt noe problemer før.. og basskassa er så og si nesten ny, 3 mnd gammel. forsterkern er mer enn god nok den også.

Sjekka kablene og det sitter bra, må skru av og på bilen for at lyden skal gå vekk (kan også skru av bassen helt via den dingsen) men hvis jeg da skrur opp igjen, kommer den irriterende dunkinga igjen. så må skru av bilen helt for at det skal være normalt igjen. Hva skjer ? noen med peil?.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ææhh.. ingen med peil. ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    navn på forsterker og element. OG navn på basskassen.

Husk at de fleste er på jobb på dagtid, og ikke vits å bumpe etter bare 20 mins.. Bump hvis du ikke får svar på noen dager.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsmete
    Problemet mitt er at når jeg har spilt en stund på ganske høyt volum, og da skrur ned lyden helt, eller trykker på pause, fortsetter elementet å dunke i en dyp tone som gjør at ørene nesten blir døve. Er ikke akkurat høyt, men toninga på lyden er så dyp at det nesten gjør vondt. Har en sånn dings på siden der jeg kan kontrollere bassens styrke, har jo den alltid på full, har aldri hatt noe problemer før.. og basskassa er så og si nesten ny, 3 mnd gammel. forsterkern er mer enn god nok den også.

Sjekka kablene og det sitter bra, må skru av og på bilen for at lyden skal gå vekk (kan også skru av bassen helt via den dingsen) men hvis jeg da skrur opp igjen, kommer den irriterende dunkinga igjen. så må skru av bilen helt for at det skal være normalt igjen. Hva skjer ? noen med peil?.
    Helt sikker en jording feil på anlegget... Eller kanskje noe instillinger...:???: Kan jo prøve en annen signalkabel eller avspiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    basskassa er en JBL 12 tommers kasse. Husker ikke navnet på forsterkern. kan se etterpå! Skal møte en kompis som har bitte litt peil. så skal vi teste!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta helt ny signalkabel, funker fortsatt ikke, kan det være spilleren??

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsmete
    Bytta helt ny signalkabel, funker fortsatt ikke, kan det være spilleren??
    Ja, det er verdt å prøve å teste med en annen spiller. Kan godt prøve å skru ned på bass på "dingsen" ned på halvparten og justere litt på forsterkeren. Har opplevd litt av samme problem med min mitt anlegg, men da måtte det bare justeres litt på spilleren og forsterken.

Men det er litt rart at lyden forsvinner når du slår av og på tenningen...:?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiksa seg nå, var dårlig jording fra spilleren.. Så slite med å dra en signalkabel alene var unødvendig.. Byttet spiller idag å dunker som bare F***

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •