Skal skifte ut den grusome 12 volt 19 tommer lille skrotskjermen som er i bobilen idag.
Jeg tenker selvfølgelig monitor istedenfor lisensbelagt tv mottaker med mindre påkostet bilde kvalitet en disse jensen, eltax tv'ene som finnes der ute. For og ikke glemme at de har innebygget dvd som igjen er uønsket og unødvendig vekt.

Lurer først på om man kan bruke en pc monitor som "film-fremviser"? Blir kun hdmi tilkoblinger her og tenker at min raspberry-pi skal få være med på tur sammen en ekstern harddisk med godsaker på. Men kan en monitor vise 24 frames egentlig? Eller 30 frames for den saks skyld. Sett at jeg tar med min blu ray spiller og kobler den til via hdmi, vil det gå?
Hva med raspberry-pi'en som Kjører xbmc?

Så problem nr 2.

Er det noen som har kjennskap til en monitor som har ekstern strømomformer som leverer 12 volt? Vet AOC har 2 stk. Samsung bruker endel 14 volt. ... ...

Det ligger vel også i korta at jeg trenger vesa feste da den skal opp på en vegg i bobilen.

Camping livet byr jo på strøm og vektkontroll. En monitor veier jo ikke stort, og en led skjerm på 24 tommer bruker rundt 25 watt! Hyggelig

Takker for alle ekspert uttalelser