Hjelp til bass, Volvo V40 1998

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bass, Volvo V40 1998

Jeg har nylig fått en Volvo V40 av muttern, så nå har jeg to år på meg til å bygge anlegg i den før jeg får førerkort. Derfor tenkte jeg å rådføre meg litt her.

Jeg har et ønske om å få så sjukt mye mer for penga enn de som ikke har peiling og bare går etter mest mulig watt.

- For det første lurer jeg på om jeg bør gå for 12 eller 15 tomms basselementer, personlig ville jeg gått for et par 15 tommere, men en venn av meg påstår det vil bli for stort og gi dårlig bassrespons av den grunn, hva mener dere? (er dere jeg stoler på)

- Jeg har planer om lukket basskasse, noen av dere som har noen gode argumenter imot?? :P

- Planen er to elementer, men hvilke bør jeg gå for i prisklassen 2-4 tusen per element? (kan i nød strekke meg litt lengre) Jo billigre elementer det blir, jo bedre høytalere og forsterkere har jeg råd til...

- Noen forsterkeranbefalinger til elementet vi kanskje blir enige om?

- Er det vanskelig å bygge en kasse som blir tett nok eller bør jeg kjøpe ferdig?

Dårlig eksempelbilde av bagasjerommet:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JBL? Hadde selv JBL GT5 2402 og JBL GTO1004 forsterker for litt siden. Spilte som bare det. Nå har jeg 2 Dynabel DY-9412 som jeg kan anbefale på det varmeste. Legger ved linker til et par pakker

Hovedenhet: Pioneer DEH-X6500DAB - Bilradiospesialisten - CD-radio
    Frontsett: JBL GT6-4 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere
    dørhøyttalere: JBL GT6-6 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere
    Subwoofer: JBL GT5-2402BR Dobbel basskasse - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett
    Forsterker: JBL GTO1004 - Bilradiospesialisten - 4-kanals forsterker

Evnt. en hel pakke så er du ferdig med det: JBL GT5/6 PowerPack - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar, men regner med å få råd til noe mer enn det der og i denne tråden spør jeg egentlig bare etter råd når det gjelder subwoofer og forsterker til den, resten av anlegget skal jeg klare å finne ut av ganske greit selv...

Heller ingen vits i å foreslå noe hovedenhet ettersom jeg skal bygge meg carputer!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da synes jeg du skal ta en titt på Dynabel eller Digital Design sine subber

PS! Forsterkere til bil har jeg veldig lite erfaring med... Hør med Dynabel selv om hva de anbefaler. De bruker å ha en del billig å bra

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å prioritere amp fremfor element. Kjøp et passe kraftig element, og et veldig kraftig effekttrinn til å dra det med Den bilen der får masse bass av 1x 12".

Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

Du kan fint starte med 1 element . Tror du blir overrasket, så bruke de penga du sparer på nytt frontsett, tross alt der du sitter. Baki ..... du.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette 15" elementet fra hertz er meget artig. spiller høyt og bra og er ikke altfor tungdrevet. Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

og med denne monoblokka vil du ha nok effekt til og ha de kjempegøy: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

siden denne drar 70A bør du nok invistere i ekstra batteri bak, f.eks ett slikt: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

og bygge en kasse som er tett nok er ikke noe problem så lenge du har plater som er kappet presist, og du bruker trelim nå du setter sammen kassa. jeg bruker ogso å fuge innvendig rundt alle kanter, vet ikke om det har noe for seg, men det skader ikke
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    surfet litt rundt for å se etter muligheter selv og forelsket meg virkelig i dette: Rockford Fosgate Power T0D212 - Bilradiospesialisten - 12" Subwoofer
    Jeg er veldig letttpåvirkelig av bilder når det gjelder høytalere (dessverre)

Vet ikke helt hvor avhegig av 15 tommere jeg er og har også god tid til å bestemme meg, så la diskusjonen gå litt her hvis dere vil, men det med 2 elementer er et sterkt ønske og med tanke på pris og plass kanskje drive disse fra en og samme forsterker!

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke likt rockford siden de sluttet og produsere i USA. har aldri blitt skikkelig imponert etter dette :/ synd siden de hadde mye bra før i tiden.
    men de lager nok mye lyd for pengene disse her.
    etter jeg gikk over til 15" vil jeg ikke tilbake til 12". har nå en B2 HS15, og denne leverer veldig bra! selv om forsterkeren ikke klarer helt og følge med på høye volum
    jeg tegnet en kasse til en kompis som har to slike HX380 baki en tahoe, han har ett monster av en forsterker, og dette spiller hinsides all fornuft. direkte ubehagelig til tider! men på normale volum så spiller de kjellerdypt og presist
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •