Trenger hjelp, står fast !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp, står fast !

Har testet ut og funnet ut at jeg skal ha en subb å ikke to subber. (usikker på 2, har en avensis sedan 2002)
    Elemetet jeg har valgt å bruke i førsteomgang er en Dynabel Dy9242 som blir drevet av Dynabel BF 804 (1x480 rms slik jeg kobler den) Har testet den i en gammel Jamo Power kasse med 2 subbrør. Problemet er at jeg ikke vet hvilken kasse jeg skal Velge. Har bestemt at jeg vil ha bassreflex men så var det hvilken, har sett på førgene kasse fra dd
    http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDLE312E-12''-bassreflekskasse/DD0130

Har problem med at lysne på bilen bilr svakere og kommer tilbake når jeg guffer på noen tips, vill en kondensator gjøre susen ?

kom GJÆRNE med Innspill og Erfaringer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at kondensatoren gjør noe med lysene dine. En kondensator tar til seg strøm raskere og gir ifra seg strøm raskere enn et vanlig bilbatteri gjør. Jeg synes selv at Bassworx har veldig pene kasser. Spesielt de kassene som har ei plate med høyglans svart. Veldig bra og pen kasse. Selv skal jeg kjøpe en dobbel Bassworx kasse på 79 liter. Det beste er at du hadde skaffa deg ei kasse som er spesielt tilpassa ditt eget element. Jeg måtte høre med Dynabel selv om hvor stor kasse jeg måtte ha til nye elementene mine (DY 9412), og fikk denne i svar: Bassworx GPH tomkasse 2x12" refleks 79 liter (Produktdetaljer) [dynaBel AS]
    Står også at denne passer ypperlig til dine Dynabel elementer.

Hvis ikke kan du se på disse alternativene:
    Bassworx basskasse for 12'' subwoofer - Bilradiospesialisten - Basskasser
    dynaBel Bassrefleks kabinett 12", pris pr. stk (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Hør gjærne med Dynabel selv om hva de hadde anbefalt akkurat deg. Sendte selv mail til de.

PS! Dersom du skal ha et heftig bilstereoanlegg, så hadde jeg uten tvil anbefalt en kondensator. De som konkurerer innen bilstereo bruker bestandig kondensator. Bare et lite tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD`
    Har testet ut og funnet ut at jeg skal ha en subb å ikke to subber. (usikker på 2, har en avensis sedan 2002)
    Elemetet jeg har valgt å bruke i førsteomgang er en Dynabel Dy9242 som blir drevet av Dynabel BF 804 (1x480 rms slik jeg kobler den) Har testet den i en gammel Jamo Power kasse med 2 subbrør. Problemet er at jeg ikke vet hvilken kasse jeg skal Velge. Har bestemt at jeg vil ha bassreflex men så var det hvilken, har sett på førgene kasse fra dd
    http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDLE312E-12''-bassreflekskasse/DD0130

Har problem med at lysne på bilen bilr svakere og kommer tilbake når jeg guffer på noen tips, vill en kondensator gjøre susen ?

kom GJÆRNE med Innspill og Erfaringer
    Er batteriet på bilen din litt halvgammelt ?
    Hvor mange amper gir strømgeneratoren din ? (dynamoen)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: ntd12tannoy
    Takker innspill og tips, ska ta å høre med dynabel !

RE: knut1
    Batteriet er vell biltema så vell ikke det beste, skal ta å måle hvor mye den lader i måren !
    Takker for komentar!

Fikk bare målt at den ladet 14,41v får det bejynnte å styrtreine ^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •