Mercedes C220 2012 modell - hva slags anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mercedes C220 2012 modell - hva slags anlegg?

Hei. syns anlegget i mercedes'n til morfar er ganske bra. Noen som vet hva som er inni?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hei. syns anlegget i mercedes'n til morfar er ganske bra. Noen som vet hva som er inni?
    Boze eller harman/kardon. En kompis av meg hadde en gang i tiden en 2005 mod, å om jeg ikke tar helt feil Så var det bose i denne.
    Fleste biler idag, som mazda 6 osv kommer med boze og intergrert sub i bagasjen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mercedes hatt Bose? Kan jeg aldri tenke meg... det må være en utrolig ny serie. Det jeg vet er standard i toppklassen til Mercedes idag, er at det er Harman/Kardon. Har selv en far med '10modell 350 CDi

Det kommer også ganske greit integrert anlegg fra Mercedes i dagens Mercedes uten "merke"anlegg. Hvis det er ekstra utstyr, "kjent" merke, så skal det stå på dekslene. Regner med at d er Harman.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose har det aldri vært originalt å få i Mercedes. Kun Harman kardon.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Boze eller harman/kardon. En kompis av meg hadde en gang i tiden en 2005 mod, å om jeg ikke tar helt feil Så var det bose i denne.
    Fleste biler idag, som mazda 6 osv kommer med boze og intergrert sub i bagasjen.

Åja. Var laaangt bedre enn mamma sin bil og pickupen vi kjørte for å jobbe i. Harman er bra saker det, som vi så på IFA 2012, og BEF som satt inne i BMW 3 serie 2013 modelle. Anlegget virket helt rått. Eneste bilen som jeg har vært i *i Norge* som er like bra er en kompis som har Skoda Fabia Monte carlo 2011 model.. kommer med BT-Audio anlegg og det låter langt bedre enn de fleste stereo anlegg jeg får oppleve. I dubai fikk jeg sitte i en Audi A6 med B&O anlegg og det var helt rått. Pappa kjører Jaguar XF, det følger med noe ordentlig B&W saker.

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Er du sikker?

Jeg mener å huske at Bose er brukt i en Mercedes til 3.5 millioner, den som er halveis McClaren. Jeg la spesielt merke til det.. "ha, over 3 millioner så putter de inn Bose og ikke B&W"

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei etter å ha søkt litt på nettet ser det ut til at Bose var å få på en del modeller fra Mercedes. Det var ikke jeg klar over. På min E-klasse så er det i hverfall H/K anlegg. Og jeg har ikke hørt om Bose anlegg på Mercedes etter 2002, men mulig jeg tar feil ops:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose er slettes ikke noe som kun finnes på dyrere biler. Låter helt ok.

Kjøpte med Harman Kardon i min 3-serie Coupe. 13-høyttalere var det vel. Låter godkjent etter en del EQ, men orginalt er de ganske feil satt opp. Venner syntes det låter "helt rått", men de er jo vant til stock-anlegg. Litt modifikasjon på navigasjonen gir også 9" letterbox video/film i fart.

5-serie har også nylig fått B&O anlegg som en mer kostbar opsjon nå.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bose er slettes ikke noe som kun finnes på dyrere biler. Låter helt ok.

Kjøpte med Harman Kardon i min 3-serie Coupe. 13-høyttalere var det vel. Låter godkjent etter en del EQ, men orginalt er de ganske feil satt opp. Venner syntes det låter "helt rått", men de er jo vant til stock-anlegg. Litt modifikasjon på navigasjonen gir også 9" letterbox video/film i fart.

5-serie har også nylig fått B&O anlegg som en mer kostbar opsjon nå.

Er det jeg sier også. Synd at Drømmebilen Nissan GT-R bruker Bose det også

Hardman Kardon lager god lyd i biler ser det ut som. Hvor mye koster disse ekstra pakkene egentlig? F.eks en B&O lyd pakke.. jeg er rimelig sikker på at de overpriser de til 1000x

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg sier også. Synd at Drømmebilen Nissan GT-R bruker Bose det også

Hardman Kardon lager god lyd i biler ser det ut som. Hvor mye koster disse ekstra pakkene egentlig? F.eks en B&O lyd pakke.. jeg er rimelig sikker på at de overpriser de til 1000x

Husker jeg leste noe i et eller annet blad om at den nye Audi A8 hadde B&O men da i den større klassen. Husker at jeg leste at det kosta litt over 86.000,-... Ganske mye, men regner med det var verdt det. I Audi-en vi hadde var det Bose-anlegg i med sub og hele pakka. Spilte ganske bra, men likte ikke høy lyd. Subben kutta ut liksom. Veldig bra til å høre på radio.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Husker jeg leste noe i et eller annet blad om at den nye Audi A8 hadde B&O men da i den større klassen. Husker at jeg leste at det kosta litt over 86.000,-... Ganske mye, men regner med det var verdt det. I Audi-en vi hadde var det Bose-anlegg i med sub og hele pakka. Spilte ganske bra, men likte ikke høy lyd. Subben kutta ut liksom. Veldig bra til å høre på radio.
    Egentlig så er det vell diskantene som bør være brukbare for oss hififrelste, å koble i en heftig sub er ingen problem med ett slikt opsett.

High to low converter fra subsignalet og rett i en monoblokk, å så har man den gode gamle harry bassn om man vil
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Er veldig mye god lyd man kan få kjøpt for 86 000 da ; ):shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig mye god lyd man kan få kjøpt for 86 000 da ; ):shock:
    Jeg hadde heller kjøpt en litt eldre bil, en litt gamlere Merce eller noe å satt i noe selv. Hadde aldri betalt så mye for et originalanlegg i en bil. Synes at løskomponent er best Ja, man får mye rart i den pris-klassen. Det er sikkert

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En topputstyrt Subaru nå for tiden leveres med komplett Mcintosh anlegg, komplett med subwoofer, turisaktig interface og det hele Låter ganske fint... Absolutt mye fetere merke enn h/k, bose osv... Ellers er det vel en del Volvo som har anlegg fra Dynaudio (Som også er veldig bra).

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du sender meg VIN (chassi) nummeret eller kjennemerke på bilen på PM så skal jeg se om denne bilen er utstyrt med noe mer utover standard.

Selv hadde jeg HK anlegg i min W211 E-klasse fra 2003.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    En topputstyrt Subaru nå for tiden leveres med komplett Mcintosh anlegg, komplett med subwoofer, turisaktig interface og det hele Låter ganske fint... Absolutt mye fetere merke enn h/k, bose osv... Ellers er det vel en del Volvo som har anlegg fra Dynaudio (Som også er veldig bra).

Mcintosh ja.. NICE Dynaudio også veldig bra. Forventet ikke det fra Subaru/Volvo!

Bentley bruker NAIM, Jaguar har B&W. Audi har B&O.

Lurer på hva Maybach/Rolls Royce bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Og jo da. Kan jo søke på Bose og clk på nett. Clk er jo C klassen. Har selv en
    Clk 230 kabriolet kompressor 2000 mod. Vedig vanlig med Bose pakke på den tiden, desverre ikke på min. Ikke så dårlig lyd likevel. Er tross alt en 13 år gammel bil. Beholder jeg bilen lenge så blir det kanskje en oppgradering.

Link: https://www.google.no/search?q=clk+b...w=1280&bih=669

185000 treff

Hilsen Harald

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bugatti bruker Burmester det gjør Porsche også som tilleggsutstyr på sin Panamera og Cayenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose har ihvertfall vært levert i Mercedes tidligere, bl.a. denne.

http://www.bose.co.uk/GB/en/Images/M...tcm6-67052.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •