Kjøpt bil, å skal nå han annlegg i den noen tips ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt bil, å skal nå han annlegg i den noen tips ?

Har nå kjøpt meg avensis sedan 2001 mod,& jeg har hørt at det ikke akk er den beste lydbilen og det kan vel stemme! men jeg lurer på hvilke subber jeg skal ha baki, tenkte jeg skulle ha 2 stykker og har lest en hau med tester, men står nå fast. jeg skal oppgradere side høytalerene og sett inn 2 subber( vill ikke ha hatthøytalere) . side høytalerene skal være med egen diskant, altså en mellomtone/bass element på 6,5" med egen diskant, subbene tenkte jeg å ha i 12 " og bygge en egnet kasse til hvike den enn da blir. Det er bare å komme med forslag og råd !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    €€ BILSTEREOFORUMET €€ - Powered by vBulletin

Her kan du nok finne mye hjelp.

Ellers kan det lønne seg å handle på ebay hvis du er villig til å offre garantien.
    Der er ting ofte 75% billigere enn i norge. Og Det blir ca halv pris etter frakt og moms.

Ellers er nok lyd såpass individuelt at du må lytte deg frem til hva du liker.
    Men ville satset på kjente merker, som lager kvalitetsprodukter.
    Da slipper du noen store problemer.

Pioneer og alpine lager gode spillere og høytalere.
    Ellers har jeg falt for lyd signaturen i infinity kappa høytalerene som produseres til bil.

Prøv også å finn en forsterker som du kan bruke til både subber og frontsett. Frontsettet liker seg mye bedre når det får tilført litt krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og gratulerer med bra bil. Det beste er å kjøpe subber som har originalkasse. Da blir det rett liter for element. Blir også rett lyden sånn at elementet spiller rett. Ikke hatthyllehøyttalere? Jeg prøvde uten hatthyllehøyttalere 6x9" i forrige bilen jeg hadde, og merka at jeg savna mye av mellomtone uten de. Bare for det lille ekstra så hadde jo kanskje noen diskret 6.5" i hatthylla vært noe for det lille ekstra? Jeg har komplett JBL sett som jeg vurderer å sett i den nye bilen. Jeg har bare gode erfaringer med JBL i bilstereo, og vil gjærne anbefale deg det. Hvor mye hadde du tenkt å bruke? Kan være en fordel å si det før du får svar. Jeg setter opp linker til oppsett i budsjettklassen til deg:

JBL GT6-6C - Bilradiospesialisten - Komponent høyttalere
    JBL GT5-1204BR - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett
    JBL GT5-A3001 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har du spiller? Legger ved link:
    Kenwood KDC-6051U - Bilradiospesialisten - CD-radio

Du ønsket vel komponentsett?
    Forsterker kan det være en fordel å kjøpe fra USA. Der har du et stort utvalg av billige og kraftige forsterkere til en billig pris. Hør med Boggis her på forumet, han som fortalte meg det. Har en del peiling han.
    Rockford Fosgate vil jeg desverre be deg holde deg unna, isåfall kjøp en gammel serie. Det nye fra Rockford er ikke Rockford lenger. Bare noe som er skrudd sammen i Kina. Kjøp gammel Rockford sånn som Punch XLC subbeme feks. Hadde selv en 12" fra de. Men kjøper du brukte subber, så studer gjærne opphenget, mye av det kan ha blirr litt morkna. Det betyr at de er oppbrukt. Hadde selv et par subber som hadde morkna litt. Ikke bra. Hvis ikke så er det mye fra Dynabel som er billig og bra. Men med denne pakka så har du bass og fin lyd (i mine ører) i massevis. Fattern har samme subben. Hvis ikke kan du ta en titt på den neste linken jeg kommer med:
    JBL GT5/6 PowerPack - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER
    Har samme pakken bare med JBL 1004 forsterkeren tin subbene. Mye trøkk for en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar ! Jeg har tenkt å bygge kasse selv i 22mm mdf plate, har sett på
    DD1012 koster 2700,-i norge
    Ground Zero GZRW30SPL - Bass Brothers AS
    Amazon.com: MB Quart Premium PWH302 12-Inch DVC 2-Ohm Subwoofer: Car Electronics usikker på pris i norge
    &
    Earthquake DBXI-12D 12" Dual 4 Ohm DBXi Series Car Subwoofer
    og er veldig usikker på hvilken av disse jeg skal velge jeg går for dd forsterkere har jeg bestemt meg ,

er også usikker på 6,5" element i dørene men har sett på DD Audio: Mobile Audio | Components | Coax | CS 6.5 | DD Audio

kom gjerne med meninger og erfaringer om disse subbene, men spiller og 6,5" eement er jeg veldig usikker på !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Mye greier der! Ser ntd12tannoy ikke annbefaler Rockford Fosgate, det er det dummeste jeg har hørt! Jeg har RF Power 12" sub og Power 1000w forsterker.
    Det spiller fletta av det meste jeg har hørt av anlegg rundtom, det sier venner også. Trenger ikke 2x12" når det er mer en nok med 1
    Vil annbefale Rockford uten tvil Men så har jeg stv og ikke sedan, så det er noe forskjell der også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, går ikke for RF unasett, greit nokk at fletta men det hjeper ikke meg !
    Har vert med å ødelagt så mange RF subber at jeg ikke kaster penger ut ruten, jeg vill ha noe skikkelig når jeg først kjøper noe, ikke prøve ut 100 foskjellige, de tre subbene jeg ser for meg at jeg vil ha, en av de tenker jeg må bli subben som spiller bedre enn som så ! takker foresten for svar & komentar, fåreslå gjerne noe innen de tre merkene eller apline !
    En ting jeg lærte av en erfaren lydekspert en gang i tiden, er at watt betyr ikke så mye, men det er størrelsen på magneten så har mest og si !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD`
    hehe, går ikke for RF unasett, greit nokk at fletta men det hjeper ikke meg !
    Har vert med å ødelagt så mange RF subber at jeg ikke kaster penger ut ruten, jeg vill ha noe skikkelig når jeg først kjøper noe, ikke prøve ut 100 foskjellige, de tre subbene jeg ser for meg at jeg vil ha, en av de tenker jeg må bli subben som spiller bedre enn som så ! takker foresten for svar & komentar, fåreslå gjerne noe innen de tre merkene eller apline !
    En ting jeg lærte av en erfaren lydekspert en gang i tiden, er at watt betyr ikke så mye, men det er størrelsen på magneten så har mest og si !
    Har til dags dato aldri hatt er RF sub som har godt sund, så ser ikke helt hvordan det kan vere no dr**? Hadde en Alpine R15, den brant opp, diverse arisona element brant opp, men aldri en RF. Er det kun de billigste RF subbene du har prøvd, så kan du sikkert ta livet av de, men de litt større som F.eks Punch P3 burde tåle mye. Har 2 slike selv koblet til en 1500w Mtx tunder forsterker, og har ikke hatt en ulyd eller anntydning til svidd lukt.. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den kan du bare glemme med DD elementer:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hei og gratulerer med bra bil. Det beste er å kjøpe subber som har originalkasse. Da blir det rett liter for element. Blir også rett lyden sånn at elementet spiller rett. Ikke hatthyllehøyttalere? Jeg prøvde uten hatthyllehøyttalere 6x9" i forrige bilen jeg hadde, og merka at jeg savna mye av mellomtone uten de. Bare for det lille ekstra så hadde jo kanskje noen diskret 6.5" i hatthylla vært noe for det lille ekstra? Jeg har komplett JBL sett som jeg vurderer å sett i den nye bilen. Jeg har bare gode erfaringer med JBL i bilstereo, og vil gjærne anbefale deg det. Hvor mye hadde du tenkt å bruke? Kan være en fordel å si det før du får svar. Jeg setter opp linker til oppsett i budsjettklassen til deg:

JBL GT6-6C - Bilradiospesialisten - Komponent høyttalere
    JBL GT5-1204BR - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett
    JBL GT5-A3001 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har du spiller? Legger ved link:
    Kenwood KDC-6051U - Bilradiospesialisten - CD-radio

Du ønsket vel komponentsett?
    Forsterker kan det være en fordel å kjøpe fra USA. Der har du et stort utvalg av billige og kraftige forsterkere til en billig pris. Hør med Boggis her på forumet, han som fortalte meg det. Har en del peiling han.
    Rockford Fosgate vil jeg desverre be deg holde deg unna, isåfall kjøp en gammel serie. Det nye fra Rockford er ikke Rockford lenger. Bare noe som er skrudd sammen i Kina. Kjøp gammel Rockford sånn som Punch XLC subbeme feks. Hadde selv en 12" fra de. Men kjøper du brukte subber, så studer gjærne opphenget, mye av det kan ha blirr litt morkna. Det betyr at de er oppbrukt. Hadde selv et par subber som hadde morkna litt. Ikke bra. Hvis ikke så er det mye fra Dynabel som er billig og bra. Men med denne pakka så har du bass og fin lyd (i mine ører) i massevis. Fattern har samme subben. Hvis ikke kan du ta en titt på den neste linken jeg kommer med:
    JBL GT5/6 PowerPack - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER
    Har samme pakken bare med JBL 1004 forsterkeren tin subbene. Mye trøkk for en rimelig penge.
    Jbl selger du eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Jbl selger du eller?

Nei? :L Har hatt mye forskjellig innen bilsubber. Og JBL er det eneste som passer mitt bruk. Skjønner godt at Arizona Eagle subbene dine brant opp, det er jo billigdritt. P3 er greie subber, men ikke for den som liker å "råne" rundt og spille hardt. Da kan man likegodt bare gå for de gamle RF-ene.

Til trådstarter: Han hadde et UTROLIG godt poeng han selgeren der. Hvis det er Digital Designs du vil ha, så kjøp gjærne det. Bra subber det også. Hvis du liker å være på toppen, så vurder gjærne Ground Zero. Det er konkuransesubber. Bruttern har vært med på DB-drag med Ground Zero, det funka fjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og komentar !

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD`
    Takker for svar og komentar !
    Har sett litt på Kicker - Comp VX 12 er de et stk god subb ?
    eller burde jeg styre unna ?

Kicker er bra Har gode erfaringer med Comp-serien. Kompisen til bruttern har 2.stk 10" Comp i bilen sin, men blomstra ikke opp helt før de fikk litt større forsterker. Kicker det også. Hvis du ikke har noe spesielt til budsjett enda, så kan jeg også anbefale L-serien. Gjærne L7. L5 holder i massevis det også. Hvis du ikke vet hvordan de ser ut, så er det firkantet. Veldig bra subber. Det er en god oppgradering fra Comp-serien synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Kicker - Solo Baric L7 12 (2x2 ohm) ligger på en 3400 spenn i norge, så fant den til 2100 inkl. mva ! plutselig 1300 kr spart ! på denne siden jeg legger ved

Til alle dere som skal ha bilanlegg så anbefaler jeg og bestille fra usa, her er en side og det er fri frakt på allt !

Onlinecarstereo.com - Wholesale Car Audio/Stereo Deals At Bargain Prices

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •