Mercedes w124 stasjonsvogn, budsjett 5-7k.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mercedes w124 stasjonsvogn, budsjett 5-7k.

Hei fant ut at jeg droppa lettlappen til fordel å sitte på med kompiser i 2 år. Har lyst på ei merce w124 stasjonsvogn og den må jo få litt lyd, såeh hva ville dere kjøpt?

Vil prioritere lyd mot sjåføren (meg) i stede for baksetet da det ikke kommer til å sitte noen der i de fleste tilfeller. Men tenker:

1 basser - liten nok til å kunne gjemmes i hjulbrønn eller annet sted bak.
    1 forsterker - må kunne gjemmes denne også
    1 frontsett - passe døra vil ikke endre utseende på døra.
    1 spiller - et fett egentlig men om jeg kan plugge i en minnepenn med musikk er det et +.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha Mercedes (ordentlig bil) men skal ikke ha subber som synes? Er ikke like mye råner i deg som i meg da regner jeg med. HEHE! Hvis du vil ha noe enkelt, og noe som spiller fletta av konkurentene i samme prisklassen, så legger jeg ved link:

JBL GT5-1204BR - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett
    JBL GTO752 - Bilradiospesialisten - 2-kanals forsterker
    JBL GT6-4 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere
    Kenwood KDC-6051U - Bilradiospesialisten - CD-radio

I Mercedes (W124-serien) så går det ikke an med CD-spiller med sånn egen skjerm, det passer ikke med tanke på dachbordet. (Fattern prøvde en gang). Så der hadde nok en helt vanlig "kjedelig" cd-spiller vært tingen. ^^
    Fattern har 2 av disse 1204BR subbene i traileren, og dunker rått! Har selvde doble 12" av disse, 2402BR, og GTO 1004 forsterker. Det spiller tøft det.
    Hadde selv Mercedes 190E W201, og går ikke an med sånn CD-spiller med egen skjerm der heller... Tror du ville ha blitt fornøyd med dette dersom du liker å ha det enkelt, og billig. I dachbordet i "gammel" Mercedes er det 4" høyttalere som faktisk spiller bra (etter min mening) men egner seg ikke å spille så høyt med de, så derfor kan det være smart å bytte ut disse med de jeg linka til. Her får du masse gromlyd for en billig penge. Hvis dette ikke falt helt i smak, så har de pakkeløsning til deg.

PS! Rockford Fosgate må jeg desverre be deg holde unna. Blir faktisk dårlige for hver år. Og forsterker er det best å kjøpe fra USA. Der har du et svææært utvalg av skikkelig gode forsterkere. Spør Boggis her på forumet om dettem, han har peiling.^^

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper på å få et pristilbud av noen på ei pakke, og snekre kasse vil jeg gjøre selv osv. Blir nok ikke den JBL-subben du linka til hvertfall da den har kasse allerede, du vet det dekslet i bagasjen på venstre side der ligger reservehjulet så tenker å ha basser der hvertfall og helst forsterker. Ellers pælmer jeg kanskje forsterker og et ekstra batteri i gulvet på en måte under bagasjen for det er et rom der også for med et ekstra batteri så får jeg jo spillt litt lengre også vil jeg at stereoen skal gå på et annet batteri enn oppstartsbatteriet så jeg slipper trøbbel med oppstart osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det som er ulempen med å bygge kasse selv, er at du får ikke rett liter for elementet, og da vil det ikke spille riktig. Hvis du bygger kasse selv, så prøv å finn ut liter på den originale kassa, da kan du vel bygge en selv. ^^

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke væra no problem å bygge kassa nei, kjøper nok noe mdf også kutter opp til riktige mål. Men leste at biltema AGM batteriet er bra hvertfall .. men det blir nok ikke med i budsjettet uansett batteri må man ha uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •