Ford Focus MKII 2005, lydprosjektet er ferdig - masse bilder. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 240
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig du har nevnt dette, men har du byttet ut høyttalerne i bakdørene også? Hvis ja, hvordan fungerer det der siden det ikke er diskanthøyttaler oppe ved vinduene slik som i fordørene?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Mulig du har nevnt dette, men har du byttet ut høyttalerne i bakdørene også? Hvis ja, hvordan fungerer det der siden det ikke er diskanthøyttaler oppe ved vinduene slik som i fordørene?
    Nei de har jeg ikke gjort noe med.

Pioneeren gir muligheter for 3-veis aktiv deling, auto time alignement, auto eq og auto level - eller justere disse manuelt.

Dette betyr at du får fullstendig kontroll på 3 par elementer, i mitt tilfelle diskant, mellomtone og bass.

Hvis jeg skulle montere et eller 2 sett elementer i bakdørene så jeg mister denne kontrollen, mer trykk kanskje men ikke samme lydkvalitet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men betyr det at de state-of-the-art originale Ford høyttalerne i bakdørene spiller med, eller har du koblet dem ut helt?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det var slik han koblet dem ut, om jeg ikke har lest/sett syner.
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ok, men betyr det at de state-of-the-art originale Ford høyttalerne i bakdørene spiller med, eller har du koblet dem ut helt?
    Selvsagt koblet ut! FoMoCo holder ikke i min bil
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut per i dag:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny dag, nye oppdateringer :-D

Har endelig kommet til arbeidet med å dempe kupeen. Mesteparten av hjulstøyen kommer fra hjulhusene foran og jeg har store forhåpninger av resultatet av demping her. Det er montert en matte med gummiaktig belegg med boumullstruktur under bak dashen ned mot gulvet. Det er også noen formstøpte isoporbiter under.

Litt dumt for meg som skal dempe, er at matten er montert før dashboardet kom på plass, slik at den er vanskelig å komme bak. Demontere dashboardet er litt mer enn jeg hadde tenkt meg - akkurat nå.... :-D Som ventet er det ikke montert noe demping originalt på hjulhusene:

Jeg monterte dobbelt lag med dempeplater så høyt opp bak teppet som jeg klarte:

Her har jeg også lagt stereo kablene i samma "spor" som originalkablene bakover, strøm på den ene siden og signalkabler på den andre.

Kablene med sorte "klumper" i enden er kabler med støpsel som plugges in i kontakter i forsetene - inneholder styring til airbager og varme i setene. De sorte kanalene som går under kanaler på tvers på hver side, er til for å transportere luft fra klimaanlegget til baksetene.

Synes det ble veldig ryddig, det gikk også veldig greit montere deksler, teppe og slikt etterpå. Mye bedre enn å legge kablene på yttersidene oppe på kanalene på hver side.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike! Du går virkelig drastisk til verks
    Hvor mange kg veier disse dempeplatene egentlig?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Steike! Du går virkelig drastisk til verks
    Hvor mange kg veier disse dempeplatene egentlig?
    Ja, det tok litt av....

Dempeplatene veier 3,1kg per kvadratmeter - med den siste pakka brukt opp så har jeg montert 37,2 kg dempeplater.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget imponerande arbeid, Mr_Spock! Og veldig flott bildetråd. Du får det til å sjå så enkelt ut, at det fristar å gå i gang med sin eigen bil

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre, artig hvis jeg kan inspirere noen også :-D Liker man å skru bil og er hifi intressert så er oppgraderingen vel verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er ikkje så begeistra for å skru bil, for viss eg skrur så er noko gale, som ikkje er moro. Trur nok bilen min er for gamal til at det er verd å gå laus på liknande prosjekt som deg. Så eg berre ventar, og kjøper din bil når du selger den

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Meget imponerande arbeid, Mr_Spock! Og veldig flott bildetråd. Du får det til å sjå så enkelt ut, at det fristar å gå i gang med sin eigen bil
    Samme her, men jeg har også en gammel og kjedelig bil, så det blir liksom litt bortkastet.

Spock, hvor lang tid tok selve byggingen som disse siste bildene viser? Man kan jo ikke være uten bil over lengre tid...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vasnkelig og kjøre bilen akkurat nå da :-D

Etter en slik jobb må du vel begynne og konkurere om beste lyd i bil :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Samme her, men jeg har også en gammel og kjedelig bil, så det blir liksom litt bortkastet.

Spock, hvor lang tid tok selve byggingen som disse siste bildene viser? Man kan jo ikke være uten bil over lengre tid...
    Jeg brukte noen uker på dette, stresset ikke spesielt. Bilen var aldri ute av drift en hel dag. Men kjørte jo rundt noen dager uten dørtrekk og kun forsetene i kupeen :-D Det var jo litt Mad Max feeling over å måtte åpne dører ved hjelp av en wire.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vasnkelig og kjøre bilen akkurat nå da :-D

Etter en slik jobb må du vel begynne og konkurere om beste lyd i bil :-D
    Den var bare slik noen timer.

Når det gjelder konkurranse så er det fjernt. Jeg har ikke peiling på slikt, jeg skulle bare oppgradere høytalerene i dørene, også ballet det på seg

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyddempingen er snart ferdig. Selv om bilen er utstyrt med en ganske så vibrasjonsfri og stille 1.6 bensinmotor på friske 100 hester (hehe), så skader det ikke å fjerne støy i motorrommet. Kjenner jeg Ford rett så har de ikke lydisolert noe særlig der heller.

Har handlet inn pakke nummer 4 med lyddempingsmatter, nye friske 4 kvadratmeter er klar til å legges. Begynner med å legge et lag under panseret:

Det er et område jeg er spesielt intressert i å dempe i motorrommet, det er øverst på torpedoveggen, under frontruten. Her er viskere og plastdeksel fjernet, innringet område:

For spesielt interesserte har jeg ringet inn et lite område i bildet over, som dette bildet viser en forstørrelse av:

Ja det er riktig - det er ABS-pumpen som skimtes der - en idiotisk feilkonstruksjon, plassert på et idiotisk sted! :evil: Eller hva sier du Supertramp?

Fjerner vindusviskermekanismen - som selvsagt blir smurt opp når den først er fremme:

Dette området med tynt metall går et stykke inn under dashboardet og er nok den største lydlekkasjen fra motorrommet, på med dempematter:

Har ikke bilder av det, men hele dette området fikk til slutt 4 dobbelt lag med dempematter.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra arbeide du har gjort :-D Regner med at bilen er en fryd å kjøre når det kommer til støy? Kan ikke være særlig mer enn 65 DB eller noe sånt i kupeen?

Mvh Faller

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Ja det er veldig mye mindre støy nå. Det er rett og slett som en helt annen bil. Den virkelige testen kommer først til vinteren når piggdekkene skal på - har store forhåpninger.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •