Ford Focus MKII 2005, lydprosjektet er ferdig - masse bilder. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 240 av 240
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for hyggelige kommentarer - jeg er nok ikke så handy - er nok heller en yrkeskade, har jobbet som elektrikker en del år i ungdommen :-D

Demping anbefales veldig - ikke bare bedre lyd fra stereoen, men mye mindre støy også.

Jeg føler meg egentlig ganske dum for at jeg ikke har sjekket dette med alarm tidligere. Selvfølgelig er dette ekstrautstyr, og min ribba Ford variant har selvsagt ikke slikt. Jeg har hatt så mange innbrudd i bil hvor de har tatt anlegg og herpet interiøret, siste innbrudd ble oppdaget 17 mai i 2004, da anlegg komplett med hatthylle forsvant - 2 dager etterpå var alarmen avbildet over montert.

Bare å få montert dette så fort som mulig! :evil: Før jeg virkelig kommer å føle meg som en idiot!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den blinkende røde dioden på plass midt på dashen :-D

Det føles veldig godt å få på plass alarmen. Stereoen er ikke spesielt kostbar, men man blir så forferdelig lang i trynet når man oppdager et slikt tyveri.

Focusen overrasker igjen med å være veldig lett å finne frem blant ledninger og signaler i det originale kabelkaoset. Begynner nesten å bli positivt innstilt til bilen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjerne panel på bakdør

Imponerende prosjekt!

Jeg så du fjernet panelet på bakdøra, men jeg har ikke funnet noen framgangsmåte på hvordan du gjør det, tok du tilfeldigvis ett bilde underveis av akkurat den lille prosessen med å få bort panelet der?

På forhånd takk, og igjen; ett imponerede stykke arbeid du har lagt ned i bilen- blir jo smått misunnelig her

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha - det låter også fantastisk!

Panelet på bakdøren? Har desverre ikke noen flere bilder fra demontering. Det er nesten helt likt som fordørene. Har du vindussveiv må du fjerne en liten stålfjær som sitter bak sveiven før den kan fjernes. En liten spisstang - eller å dra en fille frem og tilbake fungerer. Så må man løsne den underste delen av "håndtaket" - bak dette løsner man 2 bolter - mener å huske at de er 8mm. Så er det bare å brekke opp hele plastdekslet med egnet verktøy. Noe av plast slik at du ikke riper opp.

Stålpanelet innenfor sitter fast med masse bolter (10mm?) - du må også løsne to bolter som holder fast vinduet (10mm?) - da vindusheismekanismen sitter fast i dette stålpanelet - disse boltene når ved å løsne to skumgummi lapper midt på panelet. Du måsenke vinduet ned slik at boltene kommer til syne gjenom hullene. Så løter du vinduet ut av sporet. I tillegg er det noen plaspropper, ledninger og wire som også må løsnes - kan være litt vrien.

Anbefaler å skaffe Haynes verkstedhåndbok til Focus - der står alle slike moment godt beskrevet - finnes på Biltema eller Amazon.co.uk osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar:)

Tror det må bli en sånn verkstedhåndbok, er sikkert mye lurt jeg kan finne ut der

Takk for tips, jeg kan ikke "dra den" så langt som du har gjort, men tenkte å få inn noen litt bedre høyttalere rundt baut, og spesielt i bakdørene da en av disse er sprengt

Hyggelig at du tar deg tid til å svare

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, på den måten.

Som i fordørene sitter også høytalerene i bakdørene fast i adapterene. Men det er ikke samme type høytalere, eller adaptere. Regner med at du ikke handler originale høytalere fra Ford. Da trenger du løse adapterringer, er ikke helt sikker på type - da jeg ikke har byttet disse selv - men det er slike med 3 festehull:

CT25FD09 FORD FOCUS C-MAX KUGA 165MM REAR DOOR FITTING SPEAKER ADAPTOR RING | eBay

Men demonter gjerne først og ta mål for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ferdig å lese tråden din.
    Har mye tid til overs når man jobber offshore

Flott dokumentert og et nydelig gjennomført prosjekt :-D

Hvordan er hjulstøyen med piggdekk?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Støyen fra piggdekk gikk fra grusom til klart godkjent etter dempingen. Forskjellen er veldig stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent. Veldig pent! Dette ser jo veldig bra ut, bra gjennomført. Ikke så ofte man ser en Focus med ettermontert anlegg Flott at du gikk for Ford, er selv Ford-entusiast med Mondeo 2,5 V6 (første typen) med noe JBL-greier i. Neste blir Granada 2,8I på mandag Om f.eks bilradiospesialisten skulle ha tatt på seg en sånn jobb - hvor mye tror du de ville ha tatt? Vet at de tar 900,- i timen her i Trondheim, noe jeg synes er veldig grovt. Hvor mye timer har du lagt i alt dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord.

Jeg vet ikke hvor mye en slik installasjon ville kostet - eller hvor lang tid det vil ta. Det gikk med masse ekstra tid til å demontere og sjekke først - for så velge ønsket løsning- hvis jeg selv kunne bygge etter denne tråden ville tiden blitt langt under halvparten. Men jeg holdt ingen oversikt over tiden slik at jeg vet ikke hvor mange timer jeg brukte.

Er vel ikke så mye Ford entusiast - selv om jeg liker 70 talls Fordene utrolig godt, Taunus, Granada og særlig tidlig Capri er fine biler.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe dette vil koste 10-15k å montere, fikk montert 2x12 hos forhandler når jeg kjøpte helt ny bil, fikk heldigvis prutet alt av montering med i prisen

I mitt tilfelle så valgte jeg alt for tykke kabler, noe som førte til att di plagdes mye med montering pga alt for trange kriker og kroker osv. Tipper di brukte 8-9 timer tilsammen på alt

Skal man dempe bilen over alt, så koster det rundt 10k bare for en slik jobb. (hørte også pris på dette før montering av stereo)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Spock, hadde det vært mulig at du satte opp et regnskap over hele prosjektet? :-D

Eller hva ting kostet og hvor mye det ble totalt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unstoppable
    Mr Spock, hadde det vært mulig at du satte opp et regnskap over hele prosjektet? :-D

Eller hva ting kostet og hvor mye det ble totalt
    Kan skrive en oversikt over "hardware":

Bilradiospes.no Infinity Kappa 120.9W 12" Subwoofer 2 stk kr 4635
    Bilradiospes.no Bassworx ferdigbygget basskasse for 2x12" kr 1640
    Bilradiospes.no Infinity Kappa One monoforsterker kr 2840
    Bilradiospes.no Pioneer DEH-80PRS CD-Spiller kr 4035
    Bilradiospes.no Infinity Kappa Four forsterker kr 2885
    Sonic Eletronix Infinity Kappa Perfect 6.1 Frontsett kr 1922
    Toll Infinity Kappa Perfect 6.1 kr 657
    Kvikk Tønsberg AS Silent Coat 4m2 Bulk 4x kr 899 kr 3596

Blir vel ganske nøyaktig kr 22210,-

Så kommer det jo endel kabler og diverse utenom.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles fornøyd med Infinity Kappa ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt fornøyd med Kappa`ene ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar - men jeg er fremdeles meget fornøyd med anlegget, det spiller fantastisk. Kan ikke si noe negativt om installasjonen ellers heller.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for de nyeste Kappa Coax 62.11i og 52.11i i frem og bakdører når jeg skiftet høytalere.

Spiller helt greit, selv om cd spilleren kansje sliter litt med og gi ut nok strøm når en skrur opp volumet litt

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, du - er du fornøyd med den Kärcher underspylingssaken du hadde på et bilde her i tråden for leeeenge siden?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Supertramp

Ja, den er veldig bra, kan være problematisk for lave biler - går akkurat greit på en usenket Focus - vill være perfekt på din. Anbefales.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Hei Supertramp

Ja, den er veldig bra, kan være problematisk for lave biler - går akkurat greit på en usenket Focus - vill være perfekt på din. Anbefales.
    Flott, takk. Da blir det en slik en.
    Og da vil den også passe til konas nye superfranske, Peugeot 2008.

Kjøpte forresten en forlengerslange, 10m original Kärcher på Jernia i dag. Den kostet da latterlig lite i forhold til det jeg finner på nettet?
    Jernia fikk 499,- mens andre steder jeg sjekket var prisen 999,-

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •