Vurdering av min nye bilstereo!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av min nye bilstereo!

Hei!

Jeg er en meget uerfaren fyr som har mer peiling på å vaske enn jeg har på bilstereo. Uansett. Jeg har kjøpt meg min første bilstereo, og lurer på om dette egentlig er bra, eller om det er helt ræv. Jeg har følgende:

- Alpine spg 69c3 6x9 høyttalere. Noen erfaring?

- Kicker comp 2x10" med MDS Torque forsterker. Tror begge deler er på 600w hver om jeg ikke tar feil. (noe jeg helt sikkert gjør) Noen erfaring?

- Focal 165 ca1 sg frontsett.

-Alpine CDE-134BT hovedenhet. Noen erfaring?

Jeg har muligens posta i feil kategori, men håper at dette vil gi meg noen svar.

Er dette noe som duger? Spiller det bra? Har ikke satt det inn i bilen enda, så er ***** spent. Og jeg vil gjerne høre noen tanker og meninger/erfaringer før jeg setter det inn. Vet ikke hvorfor, men er bare nysgjerrig på hva folket mener. Har betalt cirka 6000 kroner totalt, for alt sammen.

Jeg er ikke veldig lydkresen av meg, egentlig. Vil bare ha noe som spiller pent, rent og ikke minst har en god del "dunk dunk" i seg. En slags "perfekt kombinasjon", kan man vel si. Har vært i diverse butikker, men kjøpte dette på TV-boden i Sverige i dag, og selgeren anbefalte dette veldig. Mens jeg, jeg har jo ikke snøring.

Jeg kjører en Golf IV om det har noen betydning.

Takk for ALLE svar!

Mvh, Marius.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har nok potensialet til å spille bra, men kan også lett spille dr*tt om montering/installering er dårlig gjennomført.

De 6x9" høyttalerne er vel tenkt til hattehylla? Og de ville jeg uten tvil IKKE montert. Ikke fordi høyttalerne i seg selv er dårlig men fordi de ikke vil tilføre lyden noe positivt.
    Først og fremst fordi lyden i bil skal komme forfra, akkurat som den gjør hjemme og på en konsert for den saks skyld
    En annen ting er at løs hattehylle sjelden er noe godt alternativ å montere høyttalere i.
    En tredje er at du skal ha to subber i bagasjerommet som da vil spille rett i membranen på de 6x9" og gi de godt med juling.
    En fjerde er at om man absolutt vil ha lyd bak, så har vel Golf plass til høyttalere i dørene?

Følg de "vanlige" reglene for bilstereo montering så vil du nok få god lyd for pengene. Dvs gode strømkabler, gode kontakter, god jording, godt skjermet RCA kabel som legges lengst mulig unna strømførende osv.
    Og det er aldri feil å bytte ut de originale strøm og jordkablene fra dynamo/motor til batteri heller.

Lykke til :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det stemmer at de skal være i hattehylla, ja, og jeg kommer også til å sette dem der. Kanskje de får juling, men ifølge det jeg har hørt av folk som har montert anlegg i golf, så skal ikke dette ha noe å si, så lenge det luftehullet ikke blåser opp mot elementene i hattehylla. Mulig dette er feil. Jeg liker derimot å ha lyd bak i bilen, samtidig som at det skal bli godt med frontsett også. Jeg kommer til å stille inn sånn at også skal høres fremover, men synes det er kult at det er bak i bilen det spilles.

Uansett, så har jeg en liten bil, så tror ikke det er ett veldig stort problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •