Volvo V70 2002 - hvilken "headunit"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volvo V70 2002 - hvilken "headunit"?

Sitter med original HU-613 eller deromkring headunit i bilen og ønsker en oppgradering til noe mere fremtidsrettet. Kjekt med mixed tape kassetter altså, men det er litt 1990...

Bilen er en V70 Ocean Race, og lydkvaliteten på selve høyttalerne er "god nok" (dvs, det brenner ikke av å bytte høyttalere, selv om en skikkelig headunit kanskje leverer best med oppgraderte høyttalere også)

Noen som har gode tips til hva man kan gjøre? Evt hva som passer i det ikke-standard hullet?

harddisk-lagring og/eller spotify er jo ting som slår meg. Hadde ikke gjort noe med integrert GPS, men det er ikke et must.

Glemte å nevne at det selvfølgelig er en fordel om kontrollene på rattet også fungerer med ny unit (volum+/-, scan radio/neste sang)

DrE

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Sitter med original HU-613 eller deromkring headunit i bilen og ønsker en oppgradering til noe mere fremtidsrettet. Kjekt med mixed tape kassetter altså, men det er litt 1990...

Bilen er en V70 Ocean Race, og lydkvaliteten på selve høyttalerne er "god nok" (dvs, det brenner ikke av å bytte høyttalere, selv om en skikkelig headunit kanskje leverer best med oppgraderte høyttalere også)

Noen som har gode tips til hva man kan gjøre? Evt hva som passer i det ikke-standard hullet?

harddisk-lagring og/eller spotify er jo ting som slår meg. Hadde ikke gjort noe med integrert GPS, men det er ikke et must.

Glemte å nevne at det selvfølgelig er en fordel om kontrollene på rattet også fungerer med ny unit (volum+/-, scan radio/neste sang)

DrE
    2 DIN spiller passer i hullet etter den gamle spilleren (HU-613)om du skal bytte
    eksempler på 2 DIN
    Bilradiospesialisten - 2-DIN A/V Hovedenhet
    Funksjoner en spiller har varierer hvem du kjøper /ekstrautstyr/skal du beholde 5.1 eller ikke osv

Trenger også ISO adapter (overgang fra volvo kontaktene til andre merker spillere)
    elsempel .....ISO-adapter Volvo - Bilradiospesialisten - ISO-overganger
    (man får også kjøpt de på biltema osv)

selv satte jeg inn en
    AVH-3300BT Bluetooth AV-spiller med 5,8-tommers skjerm, SD-kortinngang, iPod-kontroll, front-USB og aux-inngang - Pioneer Multimediaenheter
    i min v70 for litt over 2 år siden (er kommet mange 2 DIN spillere etter det i salg...også sikkert billigere/flere funksjoner)
    (byttet ikke ut orginalhøytalere ...er fornøyd.....blir jo opp til enhver hvor grensen går for ytelse)
    selv har jeg spilt cd 1 gang....da SD-kort og USB er enlere å praktisk

ønsker du ikke 2 DIN spiller men den mindre 1 DIN så kan du få kjøpt monteringsramme som dekker det store hullet etter orginalspiller (med åpning til en 1 DIN spiller)

eksempel Monteringsramme Volvo CT24VL02 - Bilradiospesialisten - 1-DIN Monteringsrammer

Google

1 DIN
    1-din Cd/Radio (Produktliste) [dynaBel AS]

volvo v70 2 din - YouTube.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)