Basskasse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46

Tråd: Basskasse

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Basskasse

Har tenkt å få meg en basskasse baki bil'n men er veldig fersk på området, har skaffa meg kabler og sånn, men lurer på hvor jeg får mest for pengene, siden jeg ikke har så mye å rutte med, driver å skal låne med meg en dobbel 12 nå med alt for dårlig forsterker en liten stund, for å sjekke om det er noen vits i å ha det, eller om frontene er så dårlige at lyden blir ødelagt, skal få kobla opp alle kablene i morra, så da begynner det nok å kribble litt i fingrene for å få mitt eget bil anlegg. Bor i hallingdalsområdet, hvis noen har noe de vil vise fram

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi2358
    Har tenkt å få meg en basskasse baki bil'n men er veldig fersk på området, har skaffa meg kabler og sånn, men lurer på hvor jeg får mest for pengene, siden jeg ikke har så mye å rutte med, driver å skal låne med meg en dobbel 12 nå med alt for dårlig forsterker en liten stund, for å sjekke om det er noen vits i å ha det, eller om frontene er så dårlige at lyden blir ødelagt, skal få kobla opp alle kablene i morra, så da begynner det nok å kribble litt i fingrene for å få mitt eget bil anlegg. Bor i hallingdalsområdet, hvis noen har noe de vil vise fram

Hvilken prisklasse tenker du deg? Det kan lønne seg å handle brukt.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst ikke mer en 2-3K

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst ikke mer en 2-3K

Blir vannskelig dette

Hvilken musikk hører du på?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det verste med det, det som krever mest av alt, dustep/house og den slags men i bilen blir det mer "rølp" trenger ikke være den sykeste lydgjengivelsen, kvantitet forran kvalitet, om man kan si det :P driver å ser litt på finn, men er mye rart der :P hadde egentlig en super avtale med ei jeg jobber med, men så blei det slutt med sammboeren, og siden han er "eieren" av den subben gikk jeg glipp av det

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det verste med det, det som krever mest av alt, dustep/house og den slags men i bilen blir det mer "rølp" trenger ikke være den sykeste lydgjengivelsen, kvantitet forran kvalitet, om man kan si det :P driver å ser litt på finn, men er mye rart der :P hadde egentlig en super avtale med ei jeg jobber med, men så blei det slutt med sammboeren, og siden han er "eieren" av den subben gikk jeg glipp av det

Kjøpte en Rockford fossgate Punch HX2 12" for 500kr å putta inn i Audien med en alt for liten forsterker å en helt feil kasse. Å må si jeg fremmdeles er imponert over den lille saken :P Fungerer greit til all musikk, men går ikke dypt. 2 sånne med en skikkelig kasse vil gjøre susen godt. Om ikke, så er Ground Zero sine 12" også noe du kan tenke på, disse finner du brukt ofte.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den grønnskollingen jeg er trenger jeg linker for å finne ting xD hvis du har mulighet til det? tror egentlig ikke at jeg burde gi meg ut på å bygge kasse, så hvis det er element uten, må jeg regne med en kasse i prisen :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den grønnskollingen jeg er trenger jeg linker for å finne ting xD hvis du har mulighet til det? tror egentlig ikke at jeg burde gi meg ut på å bygge kasse, så hvis det er element uten, må jeg regne med en kasse i prisen :P

Punch Hx2 er utgått vare å må nokk handles brukt, så du må nokk bare lete på finn.no eller på hifisentralen f.eks. Kanskje inne på bilforum og slikt.

Skal du handle nytt så må du nokk opp i pris.

Ground Zero GZRB120X SPL EXTREME 1400W - Bass Brothers AS

Hvilken bil er det snakk i btw?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Opel Astra elegance 1,8 1999 mod. surfer rundt å ser litt rundt, men er så mye rart ute på markedet xD

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Opel Astra elegance 1,8 1999 mod. surfer rundt å ser litt rundt, men er så mye rart ute på markedet xD
    Det blir vannskelig med ett lite budsjett.
    Men Cadence monolith 12 eller 15 kan du titte på, hørte 15" i en golf å det spilte utrolig bra. 12" koster rundt 1500kr hos bassbrothers

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompiss tipsa med om bsbildeler, har noen av dere erfaring fra de?

BS Bildeler

dette er bare ett rimelig eksempel, det er lurer på, er ikke det en veldig svak forsterker i forhold til bassen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BS Bildeler

dette er bare ett rimelig eksempel, det er lurer på, er ikke det en veldig svak forsterker i forhold til bassen?
    Aldrig hørt noe fra det merket. Men det er sikkert nokk power til att det skal spille helt ok.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått inn en
    Vampire va-99820 (10.000 watt)
    og
    2 dynabell 12" (800 watt) i bilen, er det noen som har oversikt over om det er rca i opær'n eller om jeg må kjøpe meg ny spiller? eventuelt en rimelig en (a)

Og er det mye å betale 2.000 for den pakka (bare innspilt, for så å støve ned i en garasje? og hva er den beste måten å bli kvitt støvet i forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe svar på tråden, men regner med at det ikke er RCA, så da lurer jeg på om denne er en helt grei spiller, eller om jeg burde investere i noe bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL 1204BR. Utrolig bra subwoofer til knappe 1.500,- på Bilradiospes.no
    Jeg har selv den doble versonen av denne i Mercedes'n min og spiller utrolig bra. Min far har 2.stk 1204BR i lastebilen og spiller bra på Dubstep de. Mye lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BS Bildeler

Boschmann Audio er helt greit. Hadde i starten et par 6.5" i hattehylla og spilte greit de. Men ikke noe å spille Dubstep med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, men hva tror du om spillern fra elkjøp jeg la ut? og om det jeg har med på prøve hjemme nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, men hva tror du om spillern fra elkjøp jeg la ut? og om det jeg har med på prøve hjemme nå?

Er nok helt grei den. Pioneer har levert mye bra de. Men hvis du skal koble til forsterker på den så må det være Linje-utgang. Hvis det ikke er det så må du nok gå litt opp i pris-klassen. Men jeg tror ikke du må betale hinsides mye for en flott cd-spiller.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke skal bruke separat sluttrinn på frontene bør du vurdere å legge litt penger i spilleren. Jeg kjøpte en dyr, strømsterk spiller, og det gav et utrolig løft i lyden. Det var bedre anvendte penger enn de brukte på nye høyttalere, det gav ikke så stor forskjell som spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo bare de gamle 6,5" fra 99 i bilen, så har vurdert å oppgradere de å, etter hvert,og da blir det nok en egen forsterker for de å. Men jeg får kobla subben til den radioen, ikke sant?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •