Avstiver nødvendig? subkasse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstiver nødvendig? subkasse

Hei! Jeg og en gjeng driver å mekker på et russeanlegg, og har bygd kasse og montert alt selv. Alt funket fint en god stund, og anlegget spilte bra. En av de siste dagene kom det plutselig en veldig dirrelyd, som om avstiveren midt inni kassa hadde løsna på ene siden. Veldig merkelig synes jeg, da den er skrudd fast med 2 treskruer på 40mm i hver side, og i tillegg til det limt med tec7 inni kassa.
    Det vi lurer på er jo egentlig om kassa tåler spilling uten avstiver?

Kassens ca. mål er 120x96x20. 22mm MDF hele veien. Den skal vertfall romme rundt 200 liter. I kassen har vi 4x12" Ground Zero element, men legger ut bilde av hele opsettet og hvordan det ser ut jeg. Bilder sier jo mer enn ord så..

ImageShack Album - 3 images

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom dere bruker mdf så kan dere få problemer med resonansfrekvensen. Da jeg mener den ligger rundt 120hz. Rart at en avstiver skal løsne sånn pluttselig. Håper dere har flere enn en avstiver på en slik kasse. Dersom dere legger inn noe langs sideveggene, og opp til topp og bunn. Da vil dere stive av sider topp og bunn. Prøv å lag en slags ramme inni. Antar det er vanlig bassrefleks/lukket, så da er det bare å skru ut elementene, og lirke inn ekstra avstivere.

Dere har jo fortsatt 2 uker til russetiden. Gled dere. :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •