Russe anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Russe anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Russe anlegg

Hei

Jeg har lest mange tidligere tråder om anlegg til russebil og buss her på forumet men føler ikke jeg fikk helt svar på det jeg lurte på.

Vi er guttegjeng som har kjøpt oss en chevrolet starcraft g30 som skal brukes i russetiden, bilen var russebil i fjor så den har et ganske greit anlegg i fra før av med x antall 6x9 og en 2x12 bass. De kjøpte anlegget for 17,000Kr og da sa de at det var innkjøps pris fra importåren. Om det stemmer vet jeg ikke, men det spiller ganske bra i bilen med tanke volum, og det er jo det som teller mest i en russebil.

Problemet eller diskusjonen vår er om vi skal bygge videre på dette anlegget eller om vi skal investere i PA eller vanlig anlegg. Vi er ikke helt sikre på hvor mye penger vi har til disposisjon til anlegget men ligger vell ca på 10,000Kr +, aggregat får vi låne gratis så det er ikke noe problem om vi skulle gå for 230V anlegg. Målet med dette anlegget som vi skal investere i er for det meste at vi skal spille for de ute og ikke inni bilen med tanke på at dere har vi allerede et ganske okey anlegg som nevnt.

Vi har sett på forskjellige alternativ men som dere sikkert har skjønt lurer jeg på om noen av dere har noen tips og ider til hva vi bør gjøre. Vi har tenkt å få litt mer lyd i bilen med et par 6x9 til som skal få lyd fremme hos føreren for der er det ingen høyttalere per dag dato. Kjempe flott om det dere har noen linker til anlegg osv. Vi har også tenkt på å kjøpe brukt for og spare noen kr der.Vis vi skulle se på brukte PA anlegg er det noen feil vi eventuelt bør være spesielt oppmerksomme på ?

Kan få lagt ut litt mer konkret info om anlegget som er i bilen om litt. Tenkte jeg skulle også få lagt noen bilder ut så dere kunne fått se litt av prosessen, sånn dere kanskje kunne fått noen ider om hva og hvordan vi skal sette opp anlegget osv. Vis dette er ønskelig, håper på masse gode svar.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 jeg tenkte var : stakkars agregatt

du må gjerne t et bilde å legge ut. Hvordan er alt plassert bak i bilen?

Edit : innlegg nr 1111 =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke veldig stor plass bak hvor vi eventuelt har tenkt å ha høyttalere men kan komme med noe mer eksakte mål i morgen. Men bør få plass til eventuelt to høyttalere og en subb-kasse i mellom dem.

Skal se om jeg får tatt noen bilder 8)

Dette med kapasiteten på et aggregatet har jeg også tenkt på, hvordan regner man ut det maksimale forbruket et anlegg har, er jo greit å vite med tanke på hvor stor aggregat vi eventuelt trenger.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aggregat i bil. PA står for public announcement.

Med mindre dere skal være en slags mobil lydkilde til irritasjon for alle som ikke liker DJ broiler så skjønner ikke jeg tegninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Planen er å "plag" alt og alle om de liker Dj broiler eller ikke
    Men hadde vært fint om jeg kunne fått litt konkrete og konstruktive tilbake meldinger med litt info og argumenter for og i mot de forskjellige alternativene

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer verdens kjedeligste råd.

Russetiden er kul / morsom. Men du kommer til å takke meg om du sparer 10,000 + + + til sommeren. Så om dere har et bra anlegg i bilen, vær fornøyd og bruk pengene på andre ting.

Jeg brukte 20,000 kr på ting jeg gjerne hadde brukt på noe annet en russefeiring om jeg hadde muligheten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at vi har kjøpt bilen osv, vi har lagt inn penger selv til kjøpet av bilen, anlegget kjøper vi for sponsor penger8)

Men er det ingen som har noe litt mer konkret svar på det jeg spør om ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent ute her.. Hadde russebil selv i år, vi leide til 30 000 kr og angrer ikke et sekund på det! Anlegget var så kraftig at det danket ut busser på lokale treff, vi var russetidens midtpunkt mildtsagt.. Så mitt råd hadde vært å leid PA anlegg, er mye mer gøy! Eventuelt kunne kjøpt noen partyhøytallere type Fence Audio eller CV!

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leie er definitivt best! Skal dere skaffe noe selv så er sensitivitet på høyttalerene nøkkelen til høy lyd. Strøm er ofte et problem for russen så ikke sløs den bort på tungdrevene høyttalere.

Strømmen anlegget trekker leser du av på forsterkeren(e), men husk at du får ikke mer strøm en aggregatet gir.
    Tips.... Ikke kjøp fence audio, du får lite lyd i forhold til plassen det tar. Du får wharfedale på ljudia .No som vil spille fletta av fence audio for samme prisen. 2stk evp 18 med 2stk evp 15 topper gir mye lyd for pengene tror jeg. Hvilke forsterker(e) har dere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •