PC i bilen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: PC i bilen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC i bilen

Var i Bergen i dag og satt på med en Opel Zafira. Sjøføren hadde bygget en PC selv og plassert den under førersetet. PC'en gikk på 12V. Det var installert en TFT Touch Screen (ref. www.carTFT.com ). PC'en var en 2.8 GHz P4 prosessor og PC'en hadde 60GB HDD og kjørte WinXP.

Navigasjonssoftware var også selvsagt på PC'en.

For å overføre lyden enkelt til bilradioen benyttet han en FM-modulator i PC'en, slik at bilradioen mottok lyden via antennen. 8)

Ganske kult å hatt det i bilen med myHTPC, og bare klikket på den filmen man ville barna skulle se.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka med kondens ? når bilen står ute i - 30 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng der, ja. Mer bekymra for kondens enn seriøse kuldegrader.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men gøy med pc i bilen da
    må ha trådløst nettverk. parkere bilen rett ved naboen med 10 mb linje ? he he

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo la pc'en styre innsprøytningen også

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det for meg. Surfer via naboens nettverk => får visrus => chip'en i bilen flipper => det var den bilen.

Kanskje best å la bil være bil, og bruke PC inne i huset.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart er det "dritar" i bilen og. :lol: Push enter to flush. :lol:

Snart er du AVHENGIG Tiger. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en varebil (transporter) og bygg mini kino bak

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne man bygd inn en membranventil eller to i pc-kabinettet for å forhindre kondens?

Elfa:
    "Membranventilator för ömtålig utrustning i besvärlig miljö. Ventilatorn motstår vattentryck upp till 0,6 bar på membransidan och kan därmed monteras i lådor med upp till IP67 utan att försämra lådans täthet.
    Vatten- och oljeavvisande för vanligt förekommande oljor och vätskor (undantaget vissa tunna lösningsmedel).
    Membranet har ett ångmotstånd vilket innebär att ventilatorn har förmåga att släppa igenom fukt från sidan med högre luftfuktighet till sidan med lägre luftfuktighet. En låda som är monterad utomhus utsätts ofta för stora temperaturväxlingar, genom membranets egenskaper kan vatten i flytande form inte passera in i lådan medan förångad fukt inuti lådan har möjlighet att passera ut genom membranet. Lådan förblir torr inuti.

Material: PA6 GF10 / UL-V0
    Luftflöde: 15–45 l/h (vid 70 bar)
    Membran: Vatten- och oljeavvisande
    Ångmotstånd: 0,036 g/24 h vid 20 °C och med en differens av 100 % luftfuktighet på ena sidan ventilatorn och 45 % på den andra sidan

Pris: 70 kroner og 90 øre [/img]

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt pc i bilen i tre år og aldri fått noen fuktighetsproblemer. Min nåværende er riktignok bare en AMD XP1800, men med til sammen noe over 400 gig harddiskplass med et stykker over 50 000 mp3-låter, styrt av en Logitech DiNovo media pad (talltastatur med medieknapper, bluetooth) framme, ungene har hver sin sone (øretelefoner) styrt av USB-talltastaturer, og i tillegg har jeg et WLAN aksesspunkt som jeg bruker til NetRemote. Dermed kan jeg og kona høre på vår musikk, Lisa kan høre på barnepopen sin og Kevin kan høre på Stompa eller Harry Potter samtidig, uten at vi trenger å krangle om hva vi skal høre. Neste skritt blir å få tak i en billig 15" LCD-skjerm å henge i taket mellom forsetene, så ungene kan se på film.

Lydkort, den ene harddisken og noen deler til har vært med fra starten av, det andre er byttet ut etter hvert (begynte med en veldig enkel PIII, jeg tror det var 750 mHz).

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en 12.1" som du kan ha i taket.....eller 2 til nakkestøttene...

http://www.mp3playerstore.com/stuff_...ial/IN-121.htm

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mastiff: pc'n starter greit i 20 minus eller? det hadde jeg i såfall aldri trodd.. eller forventa! hvordan psu bruker du? skrur du av pc'n når du ikke er i bilen eller settes den i standby/hibernate..

http://www.mini-itx.com/ side med litt av hvert til bil pc..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pepa, stilig! Jeg kunne tenkt meg det, men jeg tror nok heller det blir å vente til våren og kjøpe en brukt vanlig 15" eller 17" LCD-skjerm og bygge festeanordningen selv. Det gir ganske god valuta for pengene.

Lars, jeg kan ikke garantere at jeg har fyrt den opp i 20 kuldegrader, det er sjelden det er så kaldt her ved Risør. Men de gangene jeg har startet den i kulda, har det ikke vært noe problem. Jeg brukte en helt vanlig, billig strømforsyning fram til i vår, men da monterte jeg inn en Shuttle-strømforsyning av den typen som brukes på mini-pc-er, for den tar mindre plass og utvikler mindre varme. Jeg kjører alltid pc-en i dvale, dermed er den klar til bruk på 1562-10 sekunder etter at jeg har trykket på knappen.

Ellers holder jeg meg til vanlige hovedkort (Micro ATX, men ikke ITX) fordi jeg vil ha plass til noen kort, dessuten betyr ikke plassen så veldig mye i en Chevrolet Suburban... Pc-en står lenket fast oppå en 150-liters subkasse med to 12" JL Audio-høyttalere drevet av en SoundStream-forsterker. Jeg har prøvd å kjøre den suben for fullt når jeg er inni bilen, men det er ikke behagelig!

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper du har sett her... http://www.carputer.no/

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ikke. Jeg har vært en del på mp3car.com, men jeg liker ikke sånne steder så mye. Det eneste de gutta snakker om er hvordan man kan få 98Lite eller Linux med så slank installasjon som mulig for å kjøre primitive avspillingsprogrammer, helt motsatt av det jeg gjør. Jeg kjører full XP med Media Center fra J.River, så jeg har tre soner og mulighet for avspilling av lyd, bilde og digitalbilder. Dessuten kan jeg ta ut min PC (som er bygd i en verktøyskoffert fra Clas Ohlson, men lenket fast til suben for tyverisikkerhetens skyld) og bruke den på hytta og hvor jeg ellers måtte være. Det er en helt annen innstilling og metode enn det vanlige i bil-pc-miljøer.

Newcomer monqo_B sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Faktisk ikke. Jeg har vært en del på mp3car.com, men jeg liker ikke sånne steder så mye. Det eneste de gutta snakker om er hvordan man kan få 98Lite eller Linux med så slank installasjon som mulig for å kjøre primitive avspillingsprogrammer, helt motsatt av det jeg gjør. Jeg kjører full XP med Media Center fra J.River, så jeg har tre soner og mulighet for avspilling av lyd, bilde og digitalbilder. Dessuten kan jeg ta ut min PC (som er bygd i en verktøyskoffert fra Clas Ohlson, men lenket fast til suben for tyverisikkerhetens skyld) og bruke den på hytta og hvor jeg ellers måtte være. Det er en helt annen innstilling og metode enn det vanlige i bil-pc-miljøer.
    Takk for at det er flere som meg der ute i verden! Jeg har et prosjekt på gang der jeg skal bygge en PC med XP Media Center inn i bilen. Skal også ha X-Box, muligens med X-Box Media Center, i bilen.

... må bare bygge bilen først, hehe

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. MCE er ikke akkurat noe jeg vil bruke. For mye innsauset DRM i de greiene der... :wink:

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har pr i dag ikke noe sånt i bilen min, men har "bygget" veldig mye i hodet...

slikt som det er nå tror jeg at det hadde blitt en xbox med xbmc.....nå har det seg slik at bilen min (touran) har små oppbevaringsrom i gulvet bak fører/passasjersete, der en demontert xbox hadde passet perfekt....deretter hadde jeg forlenget lendningene til en av gameportene slik at jeg fikk dvd-remote øyet frem en diskre plass i midtkonsollet sammen med av/på bryteren og lcd displayet til X3 som kan benyttes sammen med xbmc. barna kunne hatt hver sin trådløse håndkontroller fra logitech (radio).

jeg tror/mener at denne løsningen er vel så egnet om ikke mer enn pc og ikke minst biligere.....vi får nå se

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer veldig mye an på hva du vil. Kan du kjøre musikk til anlegget, en annen musikk til et sett hodetelefoner og enda en annen musikk eller kanskje en film til en tredje? :wink:

Newcomer monqo_B sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det kommer veldig mye an på hva du vil. Kan du kjøre musikk til anlegget, en annen musikk til et sett hodetelefoner og enda en annen musikk eller kanskje en film til en tredje? :wink:
    Hehe, du mista meg på slutten av den lange setninga der. Men skjønte vel tegninga.

Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har pr i dag ikke noe sånt i bilen min, men har "bygget" veldig mye i hodet...

slikt som det er nå tror jeg at det hadde blitt en xbox med xbmc.....nå har det seg slik at bilen min (touran) har små oppbevaringsrom i gulvet bak fører/passasjersete, der en demontert xbox hadde passet perfekt....deretter hadde jeg forlenget lendningene til en av gameportene slik at jeg fikk dvd-remote øyet frem en diskre plass i midtkonsollet sammen med av/på bryteren og lcd displayet til X3 som kan benyttes sammen med xbmc. barna kunne hatt hver sin trådløse håndkontroller fra logitech (radio).
    Jeg har da tenkt å ha både PC og Xbox i min bil, så kommer nok til å kjøre Media Center på Xbox'en og XP på PC'en.. men den tid den glede

Lørdag idag! Stå på folkens

Edit: skriveleif

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •