PC i bilen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: PC i bilen

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mastiff: Jeg synes du skal fortelle litt mer om systemet ditt :wink:
    Dette her med forskjellige soner i bil er meget interessant.. Om du har tre forskjellige soner, betyr det at du har tre forskjellige lydkort? Styres sonekontrollen kun fra førerplass, eller kan passasjerene velge selv hva de skal høre på?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt er det en miniutgave av multisoneanlegget jeg bruker i huset. To lydkort, det innebygde, som tar én sone, pluss et SB Live! 5.1, som tar seg av to soner. Ungene har hver sin øretelefon og hvert sitt USB-talltastatur til å velge musikk fra en liste. Jeg har et egetprodusert system i Girder (LUA script) som gjør 1-4 trykk på tallene til en playlist (666 er selvsagt Don't Break the Oath med Mercyful Fate - en djevelsk klassiker!). Jeg har utskrift i en liten perm, så ungene kan lese seg fram til det de vil høre på.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skulle jeg gjerne prøvd. Har kikket på et mATX kort med PCIe etc. som vel har 3 PCI plasser - kan en der kjøre med flere lydkort for å lage multisone altså? Hvordan blir ytelsen på 3 forskjellige soner kjørt samtidig - hakker det ikke? Kjører du fra flere ulike harddisker da?

Har du prøvd DivX/MPeg4 filmer fra samme oppsett? Jeg har en 7" touch skjerm (USB tilkobling og VGA input) med oppløsning 800x480 som jeg evt. tenkte bruke som input skjerm - kanskje det kan funke med XP Media Center...hmmm...kunne evt. multisone vært implementert med grafisk grensesnitt på denne?

Hvilken strømforsyning bruker du? Inverter? Eller 12volts løsning som f.eks. Opus eller Carnetix?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører et mAXT kort med AGP (men bruker det innebygde skjermkortet), og det funker helt greit med flere lydkort på. 3 soner samtidig i Media Center 11 gir en CPU-belastning på rundt 10 % på en AMD XP 2200. Ingen hakking. Jeg har to harddisker, og musikken er fordelt over dem etter sjanger. Det har ingenting som helst å si om de tre sonene spiller fra samme harddisk eller ikke.

Når det gjelder XP Media Center aner jeg ikke, den møkka ville jeg ikke rørt med min brors PC! :evil: Jeg tviler sterkt på at det går an å kjøre multisone på det engang. Jeg har ikke kjørt video på bil-pc-en ennå, siden den ikke har skjerm. Men jeg kommer kanskje til å takmontere en 17" LCD etter hvert, de begynner å bli ganske billige. Å se film på mindre skjermer ser jeg ikke som noe særlig poeng.

Strømmen kommer fra en inverter, og jeg har en Shuttle-strømforsyning i pc-kofferten. Den har ingen problemer med å drive oppsettet. Jeg gjør det sånn fordi jeg også skal kunne ta med meg pc-en inn på hytta og lignende steder.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, ny på funksjonalitet i forumet og fant ikke svaret ditt - har prøvd med abonnering og håper det blir letter å holde oversikt over mine egen svar/kommentarer...

Media Center 11 - hvem leverer dette - høres akkurat ut som noe jeg burde gå for!?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Tåler spilleren i PCén humpeveier uten å hakke?

Ble interessert å bygge en laptop i bilen. Jeg leste en artikkel i danske High Fidelity der de skriver om et eksperiment der en standard PC med et lydkort fra M Audio spilte fletta av alle slags CD spillere i prisklasse opp til 60 000!Vet noen om det er mulig å installere et rimelig men bra lydkort i en laptop, så jeg får litt gromlyd? Vil humpinga i bilen bli et problem?

klklkjlkjlkj
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Pepa, stilig! Jeg kunne tenkt meg det, men jeg tror nok heller det blir å vente til våren og kjøpe en brukt vanlig 15" eller 17" LCD-skjerm og bygge festeanordningen selv. Det gir ganske god valuta for pengene.

Lars, jeg kan ikke garantere at jeg har fyrt den opp i 20 kuldegrader, det er sjelden det er så kaldt her ved Risør. Men de gangene jeg har startet den i kulda, har det ikke vært noe problem. Jeg brukte en helt vanlig, billig strømforsyning fram til i vår, men da monterte jeg inn en Shuttle-strømforsyning av den typen som brukes på mini-pc-er, for den tar mindre plass og utvikler mindre varme. Jeg kjører alltid pc-en i dvale, dermed er den klar til bruk på 1562-10 sekunder etter at jeg har trykket på knappen.

Ellers holder jeg meg til vanlige hovedkort (Micro ATX, men ikke ITX) fordi jeg vil ha plass til noen kort, dessuten betyr ikke plassen så veldig mye i en Chevrolet Suburban... Pc-en står lenket fast oppå en 150-liters subkasse med to 12" JL Audio-høyttalere drevet av en SoundStream-forsterker. Jeg har prøvd å kjøre den suben for fullt når jeg er inni bilen, men det er ikke behagelig!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •