Stereo i 79' Pontiac TransAm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo i 79' Pontiac TransAm

Noen som vet om jeg kan bytte fra original radio/kassett-spiller, til dagens spillere uten for store utfordringer, og da tenker jeg først og fremst på om hullet i dashen er det samme/passer til dagens standard?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retro Sound.

Hei
    Legg ut bilde av bilen da
    Hvis du skal bytte ut orginal radioen i bilen din med noe mere moderne så er det flere måter å gjøre det på, det "beste" er vel å kjøpe en moderne retro radio som passer direkte inn i hullet til orginal radioen din:
    RetroSound Model One III; Moderne radio til klassisk bil! - FINN
    Men vil du montere en moderne standard 1-DIN radio så må du skjære litt i dashen din for å få plass til denne, ingen big deal, men mange kommer til å mislike at du kutter opp dashen på en slik bil..
    Du kan også få kjøpt en slik plast sak slik at du kan montere en ny 1-DIN spiller under dashborde, i hanske rommer feks, å la org radio være der den er.
    RADIOHOLDER UNDER DASH-RADIOHOLDER UNDER DASH Bestbilstereo.no Norges største nettbutikk for Bilstereo
    Når det gjelder strøm og slik er det lite forskjell, pluss. minus, høytalere osv. enkelt å få kjøpe en iso overgangs plugg som du kobler opp i bilen din med strøm osv så er det bare å plugg i den nye spilleren din
    Og bilen din har vel orginalt 6x9" i hatte hylla, med kasser under, så ved å kjøpe et par nye kvalitets høytalere er det mulig å få brukbar lyd samtidig som man beholder bilen "orginal"8-)
    Jeg liker best gammel Amerikansk Old School bilstereo i slike biler, men det er meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informativt svar :-)! Hvordan legger man ut bilder?? Fikk ikke til å gjøre det som vedlegg...
    Tenkte jo først på å kjøpe en standard Pioneer spiller med innebygd 4x50w forsterker, da den driver 6x9 helt greit til mitt bruk... men hvis den ikke passer rett inn, så er det uaktuellt da dette er en originalbil.
    Har du prøvd eller hørt den radioen fra Retro Sound, om denne tilsvarer ala Pioneer i effekt, og om den låter greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk jo greit... her kommer et til :-)!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Her kommer et bilde...
    Rå bil mann!
    Ikke litt misunnelig engang

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser enormt strøken ut den kjerra der. Hvordan motor er det i den?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Ser enormt strøken ut den kjerra der. Hvordan motor er det i den?
    +1.

Ser ut som en strøken muskelbil dette.

Står 6.6 litre på panserscoopet, som skulle vel bety akkurat det.. Eller "400 cubic inches" som de sier "over there"...

Burde vel holde til en helt ok burn-out

Var vel også denne som ble udødeligjort av Burt Reynolds...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smokey & The Bandit er jævli rå!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott Trans Am

Det var en flott TransAM, wow8)
    Du burde nok ikke skjære i det dashbordet gutt..
    Jeg har aldri selv prøvd en av disse Retro Sound radioene, men tror di skal være av brukbar kvalitet. Kansje det er noe mere informasjon om disse ute på nettet?
    Men uansett, strøken å drit kul bil8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hyggelige kommentarer alle sammen :-)! Litt mer info om bilen:
    Importert fra Seattle i 2008. 403 cid, dvs. 6,6 L, men kun 185 hk (strøypet pga oljekrisen i USA på denne tiden)/431 NM. Har WS performance pakke (grovere stabstag/bremser/felger osv...), t-tak og fungerende cruise control.
    I Smokey and the Bandit 1 var det 77 modelllen som ble brukt, mens det i toern var 79/80 modellen av Turbo TransAm.
    Når det gjelder stereo, så får jeg forske litt på den Retro Sound spillern, og håpe at man kan hente litt mer info. om den etterhvert... I hatthylla er det originale 6x9 hull, så det skal bare være bolt on... tror det blir et par JBL GTO938...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle fått tak i et par JBL 6x9Decade, disse er legendariske, OldSchool8)
    Disse feks:
    høyttalere, Mp3-spiller, Subwoofer 2000W! og DVD spiller for

Har du disse boxene som orginalt satt under 6x9ene i hatte hylla?
    Vedlegg 87650
    Er jo en del støy/go'lyd i disse bilene så litt demping hjelper voldsomt på lyden.
    403, egentlig en Old's motor i bilen da:-D Har en 72 Cutlass, men den har en 455 Pontiac nå.

Uansett lykke til med lyd prosjektet og bilen forøvrig8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeleThunder
    Du skulle fått tak i et par JBL 6x9Decade, disse er legendariske, OldSchool8)
    Disse feks:
    høyttalere, Mp3-spiller, Subwoofer 2000W! og DVD spiller for

Har du disse boxene som orginalt satt under 6x9ene i hatte hylla?
    Vedlegg 87650
    Er jo en del støy/go'lyd i disse bilene så litt demping hjelper voldsomt på lyden.
    403, egentlig en Old's motor i bilen da:-D Har en 72 Cutlass, men den har en 455 Pontiac nå.

Uansett lykke til med lyd prosjektet og bilen forøvrig8)
    Har ikke bokser under hatthylla, men det kan man jo kjøpe eller lage selv hvis man vil... får høre hvordan det låter uten bokser først... Hvor mange liter bør disse boksene evt. være?
    403 cid. er en Oldsmobile ja. Gøy at du har en Oldsmobile med Pontiac motor :-)! Har du satt i motoren selv? Hvordan er den 455-en... relativt sprek ;-)?? Har du blider?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oldsmobile

Hei
    Litt treg til å svare.. Men størrelsen på disse boksene er litt avhengi av hvilke høytalere du velger. Men lager du noe lignenede di på bilde og og prøver med litt dempeull så bør det fungere. Blir jo lyd uten disse boksene også da
    Bilen min hadde 455 motoren montert når jeg kjøpte bilen, men har litt deler liggende å bytte ut for å få mer fres. Men bilen er et rullende prosjekt så tar ting etterhvert... Og en 455 har nå ganske greit dreimoment uansett8)
    Et dårlig bilde av bilen, på langt nær like fin som din men:

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh.. denne tråden likte jeg svært godt

Tok meg tilbake til minner da min far kjørte muskelbiler.. Og Trans Am var den absolutte favoritten! Han hadde blant annet en 80 Turbo Trans Am som var på forsiden av Amcar i 1983. Må finne igjen det bladet kjenner jeg..

Men vet ikke om jeg ville byttet ut noe som helst der jeg, den ser jo strøken og original ut Retroradioene var stilige dog!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott bil TeleThunder, skikkelig maskuline biler dette! Har en kjenning som har en 442 cab-hærlige biler:-)! Drømmer om en 455 Pontiac i T/A-en... får se hva tiden bringer... mulig det blir salg før den tid, og finne et prosjekt som man kan gjøre litt med selv... time will show:-)! Eriko86-bra du liker tråden! Har vært gøy med flere amcar tråder ja :-)!!!

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Flott bil TeleThunder, skikkelig maskuline biler dette! Har en kjenning som har en 442 cab-hærlige biler:-)! Drømmer om en 455 Pontiac i T/A-en... får se hva tiden bringer... mulig det blir salg før den tid, og finne et prosjekt som man kan gjøre litt med selv... time will show:-)! Eriko86-bra du liker tråden! Har vært gøy med flere amcar tråder ja :-)!!!
    Så absolutt.. er stygt redd de er en utryddingstruet art, med alle disse el-biler og hybrider som lusker rundt på gatene.
    Amcar og V8 er det mannligste èn får det! Nå er det over både for T/A og Viper.. to av de absolutt tøffeste bilene i mine øyne!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •