Få nok effekt til 2x12" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var på bilradiospesialisten og hørte.
    Og der mente de at forsterkeren fint skulle drive suben.
    Så han sa at det jeg skulle teste forsterkeren på en annen sub, og se om det var noe galt med forsterkeren.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt, og har funnet ut at det er noe med suben.
    Testet forsterkeren som var koblet på min bil og testet på 2x Kicker Comp VR og det spilte greit.
    Disse suben er da i 2ohm og mine er i 4ohm til sammen
    Testet hans forsterker på min sub men det spilte like dårlig.

Er jeg blitt lurt? :/

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm... Altså, jeg har hørt subben din èn gang i mitt liv og jeg ble ikke spesiellt imponert, men regnet med at det hadde med innstilling og forsterkerkraft å gjøre. Du har ikke lyst til å sende meg en pm med fornavnet til personen du handlet det av og ca område hvor han bor? Du har nok ikke blitt lurt, for dersom subben ikke lager ulyder så er den helt i orden, og du ga jo heller ikke stort for greia :P Noe som er veldig viktig når man handler brukt anlegg til bil er å sjekke spesifikasjonene på greiene man kjøper i tillegg til å lese brukererfaringer. Deretter kan man vurdere om det vil passe i din bil osv. Har selv aldri gjort noen direkte bomkjøp av bilstereo, men jeg har gjort røverkjøp! Og det er fordi jeg har sjekka hva jeg har kjøpt nøye før jeg har betalt for det :P En ting til, Det lønner seg ofte å kjøpe ting som ikke er så kommersielt dersom du ser på pris/ytelsesforhold. Feks. Dersom man kjøper en kicker subwoofer til 5000kr så kan man få noe annet "billig" merke som spiller ekstremt mye bedre for samme pris :/ Ser at elementene som sitter i kassen du har skal være ganske lettdrevne, men dersom du skal ha kraft til å spille så høyt du har lyst, og så enda litt til så må man ha skikkelig kraft

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når jeg kan drive 2x 12" CVR brukbart som er dobbelt så kraftige,
    så burde jo vanlige Comp drives minst like bra...

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva som var skjedd, men tok ut elementene og satte sammen på nytt igjen. Og nå fungerer det bra

Siste jeg lurte på nå, er om jeg tjener mye på å kjøpe denne?
    Og om jeg greier å dra den med de kablene som ligger nå
    Fordi da selger jeg bare den som følgte med heller.
    Power Acoustik CPT1-5500D (cpt15500d) 5500W Max, CRYPT Series

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Vet ikke helt hva som var skjedd, men tok ut elementene og satte sammen på nytt igjen. Og nå fungerer det bra

Siste jeg lurte på nå, er om jeg tjener mye på å kjøpe denne?
    Og om jeg greier å dra den med de kablene som ligger nå
    Fordi da selger jeg bare den som følgte med heller.
    Power Acoustik CPT1-5500D (cpt15500d) 5500W Max, CRYPT Series
    Var sikkert en løs kabel eller noe da Godt at det løste seg! Er kjedelig å være skuffet over slike ting :P Dersom du synes det spiller høyt nok med forsterkeren du har så vil jeg anbefale å fortsette å bruke denne. Dersom du ikke har 50mm Kabel (Noe jeg ikke tror du har) Så er det ikke noe poeng å bytte til en forsterker som trenger mye tykkere kabler uten å først bytte kabler Men dersom du alikevel har lyst til å prøve den Power Acoustik forsterkeren så kommer den til å dra basskassa mye bedre enn forsterkeren du allerede har :P Basskassa du har er oppgitt til å tåle 300wrms... Litt overkill med 1700wrms +

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg ha det slik det er, og så helle kjøpe Power Acoustik forsterkeren + ca.50mm kabel når det blir tid for å bytte bil

Tusen takk for hjelpen

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil lyden bli noe bedre kontrollert/fin/kraftigere hvis jeg bytter ut "magnat" forsterkeren med "Power Acoustik" forsterkeren?

Vil jeg ryke noen sikringer, eller få noen andre problemer om jeg kun skifter forsterker og ikke bytter ut noen ledninger osv.

Hva kan jeg få for "magnat" forsterkeren om jeg selger den?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Det går vel ikke an at forsterkeren kan være for kraftig?
    Jeg kunne jo bare kjøpt denne heller, eller blir det for mye styr i forhold til størrelse på kabler, og sikringer osv?
    Power Acoustik D1-6000D (D16000D) 6000W Monoblock Demon Car Amp
    Det finnes ingen ting som kan kalles for kraftig Men med denne forsterkeren så er det batteriet og dynamoen din som struper effekten så da er iallefall forsterkeren kraftig nok i hauger og lass. Dersom du ikke bytter kabler og sikringer osv. Så vil du nok fort oppleve at sikringen ved batteripolen går ganske fort. Men det går absolutt an å bruke... Problemet er vel det at med små ledninger og små sikringer så får du ikke ut stort med effekt selv med denne forsterkeren :/

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt
    2x12" JBL 600W RMS
    Så trenger forsterker
    Max pris under 3000kr inkl. frakt moms og toll.
    Tror jeg vil satse på noe bra, brukt

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Her kan vi ta en liten sammenligning av pris og kraft på Kicker (som har noenlunde like priser som rockford) og Hifonics.

Kicker ZX750.1
    RMS Power @ 4 ohms 375 watts x 1 channel
    RMS Power @ 2 ohms 750 watts x 1 channel
    RMS Power @ 1 ohm Not Stable
    Fuse Rating 40A x 2
    Price 300$

Hifonics HFi3000D
    RMS Power @ 4 ohms 750 watts x 1 channel
    RMS Power @ 2 ohms 1500 watts x 1 channel
    RMS Power @ 1 ohm 3000 watts x 1 channel
    Fuse Rating 250A x 1
    Price 270$

Husk at prisen er uten frakt og moms.

Det er enkelt å se hva man burde velge dersom man må gå for en av disse. Den som koster mindre har over 3 ganger så stor sikring som vitner om at den har et kraftpotensiale som er OVER 3 ganger så stort som Kicker sin dyrere forsterker har. Selv om den Hifonics forsterkeren antakeligvis ikke yter så mye som det står den gjør så er den fremdeles enormt mye kraftigere enn Kicker sin forsterker og det til en ekstremt mye hyggeligere pris enn hva kicker sine alternativer koster.

En ting til som er verdt å merke seg er at nok strøm fra Batteri og dynamo er kritisk viktig om man skal få maks ut av en subforsterker. Greier ikke batteriet å opprettholde spenninga så hjelper det ikke hvor tykk kabel man har eller hvor kraftig forsterker man har. en enkel måte å se om dynamo og batteri greier å levere nok er å la bilen stå på tomgang og skru opp lyden. blinker det i instrumentpanelet i bilen så bør du se på strømkilden. Det kan være så enkelt som at batteriet du har i bilen din ikke er helt tipp topp.. Det er endel billigere å skifte.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •