Ny stereo i Golf V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stereo i Golf V

Har akkurat kjøpt meg en Pio AVR-2300

Litt på impuls kanskje, men jeg var lut lei av den gamle og at det var håpløst å få koblet til min Iphone hvor jeg har all musikken min :-)

Har en Golf V, en 2007 model 3.0 liter syncro.

Jeg skal altså til og montere dette, og har finlest en fantastisk veiledning som ble postet her i fjor.

Er dette vanskelig for meg med tjueåtte tommeltotter?

Hva trenger jeg av mont. utstyr?

a) 2 din ramme

b) en Fakra dings ??

mer jeg trenger?

Kunne tenkt meg å bytta ut høyt. også, tips til noen gode til framdørene?
    (skal ikke ha noe dunka dunka sub i bakenden nei, jeg skal høre pent og rolig på jazz og Anne G. Preus .....)

Tusen takk!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat byttet til en Pioneer AVH-3300BT i min Golf V.

Du må ha Fakra - ISO overgang med med CAN BUS adapter. Kan kjøpes hos møller for ca 1000kr og da får du også med en adapter til antennen.

Da er det bare plug and play.

Angående høyttalere så ser jeg etter det selv, har sett litt på nettet er faktisk litt forskjellig å velge i, men er noen av dem som man må modifisere litt.

Denne skal være plug and play uten modifikasjoner

Systems without amplifier*-*Upgrade Audio*-*Products*-*Eton GmbH
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Har akkurat byttet til en Pioneer AVH-3300BT i min Golf V.

Du må ha Fakra
    Takk for det.

Du må ikke ha fakra, slett ikke. Det er kun for gps systemer.,...

Jeg klarte ikke å vente lenger, kikka på 3300, men valgte til slutt Pioneer avh-2300 dvd. Mer enn dyrt nok for mitt bruk :-)

Kjøpte resten på eBay. Kom i kontakt med et trivelig bilstereo firma i Birmingham. Først og fremst fikk jeg avklart at dyre overganger trengs ikke for avh-2300, men du er velkommen tilbake når du skal oppgradere til navigasjon :-)

Dermed kjøpte jeg adapter, ant. adapter og fascia plate fra de i Birmingham. Enkelt og billig, 17 pund totalt. Blir det for dårlig utstyr, får jeg bare handle fra Birmingam firmaets pro-serie...

Høytalere. "Alt" av 6 1/2 toms kan brukes foran i Golfen. Du behover et monteringsadapter som alle bilstereo verksted har. De i Birmingham solgte meg et sett for 9 pund, rett og slett en plastikkring og et adapter for høytledningene så jeg slipper å kutte de originale.

Jeg valgte noen Polk høytalere utifra svært gode tester, de kommer også i "slim-mount" versjon for tynne europeiske biler. De kjøpte jeg fra USA for 120 dollar inklusive frakt, litt spent på hva som skjer når tollerne åpner pakken min neste helg...

Budsjettet mitt ble som vanlig sprengt, jeg har jo også oppgradert kraftig i stua også. Men det var ikke til å holde ut i Golfen -- lange kjøreturer i høstmørket krever god musikk, gjerme Telemann :-)

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en overgang fra antenna, da antenne inngangen på pioneer er av typen "DIN" og du må ha en overgang fra VW sin radio plugg til pioneer sin ISO plugg. Den overgangen må også ha en CAN BUS adapter for å hente ut tenning og håndbrekk signal til spilleren.

Personlig koblet jeg bare spillerens håndbrekk signal til jord for å kunne spille av film selv om ikke håndbrekket står på.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •