Toyota Hiace.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Toyota Hiace.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toyota Hiace.

Har ein fantastiske firmabil, toyota Hiace. med det som eg oppfatte som bilverdens dårligste anlegg. Bilen er en 2010 model, men anlegget høre hjemme i ein bil i fra 1910. Siden dette er en firmabil vil jeg ikke legge ut så mange kroner på anlegg, og så er den i tillegg leaset, så kan ikke gjøre noen forandinger som ikke kan reverseres.

Er ikke mye plass til noen høytalere her, er vel 4" som er orginalt... fins det noen festeordning/ombyggings kitt for og få plass til større? uten og ødelegge noe.

Har vurder om eg bare ska få ein liten flat subb under sete, og eventuelt gjerne bytte de orginale med noen lit bedre i samme størrelse.

Har aldri prøvd slik billige flate subber. altid bygd bil anlegget selv fra skratch.

Hvilke slike flate subber anbefales. mest for penga????

her er noen eksempel i den prisklassen eg tenkte på. jo dyrere det blir jo mindre blir det igjen og bruke på stueanlegget som stadig MÅ oppgraderes8)

Ground Zero GZTB 200XACT

HELIX DB 8A Dark Blue 8

kom også gjerne med noen forslag på billige, lettdrevne høytalere som kan erstatte de orginale men gi noe bedre lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har ein fantastiske firmabil, toyota Hiace. med det som eg oppfatte som bilverdens dårligste anlegg. Bilen er en 2010 model, men anlegget høre hjemme i ein bil i fra 1910. Siden dette er en firmabil vil jeg ikke legge ut så mange kroner på anlegg, og så er den i tillegg leaset, så kan ikke gjøre noen forandinger som ikke kan reverseres.

Er ikke mye plass til noen høytalere her, er vel 4" som er orginalt... fins det noen festeordning/ombyggings kitt for og få plass til større? uten og ødelegge noe.

Har vurder om eg bare ska få ein liten flat subb under sete, og eventuelt gjerne bytte de orginale med noen lit bedre i samme størrelse.

Har aldri prøvd slik billige flate subber. altid bygd bil anlegget selv fra skratch.

Hvilke slike flate subber anbefales. mest for penga????

her er noen eksempel i den prisklassen eg tenkte på. jo dyrere det blir jo mindre blir det igjen og bruke på stueanlegget som stadig MÅ oppgraderes8)

Ground Zero GZTB 200XACT

HELIX DB 8A Dark Blue 8

kom også gjerne med noen forslag på billige, lettdrevne høytalere som kan erstatte de orginale men gi noe bedre lyd..
    Jeg henger meg på denne tråden da jeg har en 02 mod selv. Jeg har ikke lyst å rigge til en hel masse ekstra forsterkere og ekstra strøm fra batteri. Så mitt spørsmål er hva man kan gjøre med anlegget som jeg har i den pr. i dag. Jeg har byttet ut de orginale 4" med noen rimelige høytalere. Det ble ett vesentlig løft på alle plan. De orginale ga 10w og noe skikkelig papp dritt, så alt vil hjelpe her.

Men spilleren jeg har gir 4x50w mener jeg det er, og jeg trenger mer bass. Hva gjør man, lager til til noen flate kasser å legger inn noen små subber? Er vel ikke nok w i spilleren til å dra sånne ting? Eventuelt bruke komponent settet som jeg har fra kicker til å legge under setene. Kan da montere høytaler og diskant i en liten kasse. Mulig det er det beste man kan gjøre med det en har?

Til trådstarter kan jeg si at det er lite plass på passasjersiden, bare skru ut skruen på undersiden så kan du åpne å se. Sitter ikke veldig hardt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren i spilleren gir ikke 4x50 reelle watt, og klarer ikke å drive noen sub. Så da er det nok en aktiv sak til å putte under setet som er mest aktuelt. Denne er god:

Infinity Basslink - Bilradiospesialisten - OPPGRADER ORGINALANLEGGET

Når det gjelder 4" coax'er så er det ikke vanskelig å forbedre originallyden, men for å få mest mulig ut av spilleren er det greit om følsomheten er høy. Disse kan være et alternativ:

Infinity Reference 4032cf - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere

Hertz DCX 100.2-Hertz DCX 100.2 Bestbilstereo.no Norges største nettbutikk for Bilstereo DCX 100.2&startrow=

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!

Henger meg på ang kritikken av originalhøyttalerne i Hiace, de må være verdens dårligste nord for Sahara. Har lidd meg gjennom 7 år med disse i Hiace'n, men nå er det slutt.

Men ikke på Hiace, som er veldig driftssikker! Jeg venter en ny i desember (Raska på folkens, hvis dere vil sikre dere en ny en før de legger ned produksjonen!). Den siste utgaven med de store lyktene skal vistnok være litt mer støydempet, men jeg antar at det bråker relativt bra likevel, og høyttalerne er sikkert like råtne som før.

Jeg vurderer å sette bilen inn på et dertil egnet sted for å få lagt inn ekstra støydemping og oppgradert stereoen inkl høyttalerne (bestilte bilen uten originalstereo).

Hvordan hadde dere angrepet problemstillingen? Hører en del på radio, er DAB/DAB+ såpass utbygd at dette bør inngå? Hvilke firma i Midt-Norge er gode på sånne jobber?

Hva får jeg for ca 10 000 og hvor bør jeg legge pengene for å få maks uttelling? En kan sikkert si mye om Hiace og lyd, det er hvertfall ikke tvil om at der mye å hente på å gjøre noe...:razz:

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut den originale spilleren, bytt høyttalerne til noe med høy følsomhet om du skal kjøre dette direkte på spilleren....( Kjør på med støydemping og solid montering - alfa omega) Ellers så er ekstern forsterker(e) veien å gå. Ta ut vinduet som sitter i skilleveggen - og det er kun fantasien som setter grenser....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •