Nytt anlegg med sub under setet, kommentarer\anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg med sub under setet, kommentarer\anbefalinger?

Vil bytte ut anlegget i min Rav4 2001 modell med noe relativt billig.

Kan dere gi noen kommentarer på følgende produkter, vil det oppleves som en forbedring? Er ikke særlig kresen, men det originale anlegget er for dårlig.

Vil beholde cd den originale spiller enheten og ha aktiv sub under setet.

I det hele tatt er jeg ute etter tips om en billig slim 8 sub under setet og 6,5 høyttalere i prisklassen 5-600 pr par.

Jeg har hørt endel greie kommentarer om Kicker DS650.

Boss Audio BASS600 - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

Magnat - Profection 162-Magnat - Profection 162 Bestbilstereo.no Norges største nettbutikk for Bilstereo

Kicker - DS 650-Kicker - DS 650 Bestbilstereo.no Norges største nettbutikk for Bilstereo

Rockford Fosgate Prime R1653 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere

Hertz ECX 165-Hertz ECX 165.4 - 2-veis coaxial høyttalersett (Par) Bestbilstereo.no Norges største nettbutikk for Bilstereo

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tips? Så langt har jeg forstått at Boss subwoofer er et "nei produkt" og at Hertz høyttalerne er et greit alternativ.

Blaupunkt, kan det brukes? Blaupunkt THB-200A - Bilstereo.no - Aktiv subwoofer

Jeg er jo amatør på området, så hadde satt pris på tips angående et par spørsmål til.

Er det noe jeg må ta hensyn til ved kjøp av høyttalere eller spiller det ingen rolle så lenge størrelsen passer?

Og sier det seg selv hvilken signalkabel som skal brukes på min originale stereo i Toyota Rav4 2001 modell?

Har også sett på muligheten for å bestille utstyr fra USA. Noe spesielt å ta hensyn til i så måte? De bruker vel også 12v bilbatteri?

Jeg har 45Ah batteri, bør jeg oppgradere dette til 60Ah når det kobles til en sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bestilt Polk db-651 fra USA siden de var så prisgunstige, prisen for to par kom godt under prisen for et par i Norge, mva og frakt inkludert.

Polk Audio db-651 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere

Kanskje det setter fart i tråden :P

Sub ser ut til å være mest prisgunstig fra Norge i og med at ryktene vil ha det til at Fence, Soundstorm, Pyle og Boss er dårlig.....?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke hjelpe deg, men du får kanskje bedre respons på Bilstereoforumet, eller Bilforumet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd der også. Skjønner at dette kanskje ikke er stedet for bilstereo :-)

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mer dybde i lyden du ønsker ? Isåfall kan det godt hende du ikke trenger å bytte ut originalhøyttalerne i dørene, men istedet supplere med en sub eller 2 under setene.
    Og edit; er det 45amp batteri opprinnelig i den bilen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel hovedsaklig dybde jeg ønsker, men nå er høyttalerne bestilit :-) Det skader ikke å bytte de heller. Men jeg er åpen for tips til en rimelig sub under setet.

Har fått med meg at jeg sannsynligvis trenger en slik adapter siden det neppe er utgang på min originale stereo.

Originalt er batteriet 45Ah timer ja, men et 60Ah timer koster faktisk mindre (Mekonomen)

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    er det noen spesiell grunn til at du vil ha suben under setet?

Jeg har aldri prøvd, men er positivt innstilt til å ha en flat sub i kupeen, for å ha en sub i bagasjen blir sjelden bra (jeg har ennå ikke hørt bra basslyd fra bagasjen). Men Rav 4 har vel ganske åpen kupé og bagasje? Siden du ikke vil legge veldig mye penger i det, kan det hende at du får en bedre sub hvis du går for en konvensjonell, vanlig kasse, enn en flat. For jeg ser for meg at du bør kjøpe en dyr flat sub for at den skal trykke litt, men som sagt, dette er bare synsing, ikke erfaring.

Om det er av plasshensyn, hva med å legge en slik i bagasjen?
    TS-WX77A Space-Saving Amplified Subwoofer (200W) - Pioneer
    Bilen på bildet er jo ikke helt ulik en Rav?

Omtale:
    New Pioneer TS-WX77A Sub - ScoobyNet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er av hensyn til plass. Det bør nevnes at jeg ikke er allverdens kresen. Har bestilt de nevnte Polk høyttalerne og overgang til USB for originalstereoen, så tester jeg det først.

Personlig tror jeg at jeg vil være fornøyd med en liten sub til et par lapper under setet, det må da gi LITT mer fyldig lyd :-) Pioneer virker å være et greit valg.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel selger denne. Aner ikke hvordan den låter, men Dynabel pleier jo å være flinke. Også koster den ikke mye heller.

http://www.mamut.net/controls/shop/s...nabel&pid=6835
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for den pioneern jeg En venn av meg har en slik i liggende i bagasjerommet på en bmw 5serie stasjonsvogn, den spiller med overaskende bra tykk og flott lyd. Ikke tar den stor plass heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er ingen spesialist men eg var innom ei bilstereosjappe her om dagen og såg på forskjeligt utstyr og der fekk eg beskjed om at ein burde unngå å ha en sånn bass under setet om det er muligt og heller prøve å få den under dashbordet om det er plass, måtte og' unngå de billigste, han viste meg en Focal (?) med kassa i alu til 2500,- som han meinte var et minimum....
    Likte den Pioneer'en, kansje,kansje,hmm,hmm.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planene mine er lagt på is frem til vår/sommer, men takk for tips. Tviler på at det er plass under dashbordet. Jeg kan jo prøve forskjellige plasseringer når jeg kjøper en, men under setet hadde vært det greieste for min del.

Newcomer K3nn3th90 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Hei,
    er det noen spesiell grunn til at du vil ha suben under setet?

Jeg har aldri prøvd, men er positivt innstilt til å ha en flat sub i kupeen, for å ha en sub i bagasjen blir sjelden bra (jeg har ennå ikke hørt bra basslyd fra bagasjen). Men Rav 4 har vel ganske åpen kupé og bagasje? Siden du ikke vil legge veldig mye penger i det, kan det hende at du får en bedre sub hvis du går for en konvensjonell, vanlig kasse, enn en flat. For jeg ser for meg at du bør kjøpe en dyr flat sub for at den skal trykke litt, men som sagt, dette er bare synsing, ikke erfaring.

Om det er av plasshensyn, hva med å legge en slik i bagasjen?
    TS-WX77A Space-Saving Amplified Subwoofer (200W) - Pioneer
    Bilen på bildet er jo ikke helt ulik en Rav?

Omtale:
    New Pioneer TS-WX77A Sub - ScoobyNet
    Nå vet ikke jeg hvilken bil du har opplevd å fått dårlig lyd i som følger av å ha bassen plassert i bagasjen. Men finner ingen annen forklaring enn at det må være tysk produsent på den bilen da de ofte plasserer bensintanken mellom seterygg og bagasjerom ( bass stopper )

Men om du derimot har en åpen kupee så vil man ( som regel ) med stort hell få bedre lyd av å plassere denne i bagasjen. Evt om man har en "skiluke" i seteryggen så vil dette bli som et slags bassreflex rør.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyske, japanske, svenske, hva er forskjellen? Plasserer du en høyttaler i et annet rom spiller den i et annet rom, ikke rommet du oppholder deg i.
    Har du sub i stua eller på badet?

Åpen kupe funker bedre ja, men jeg får fortsatt følelsen av at bassen kommer bakfra.

Newcomer K3nn3th90 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Tyske, japanske, svenske, hva er forskjellen? Plasserer du en høyttaler i et annet rom spiller den i et annet rom, ikke rommet du oppholder deg i.
    Har du sub i stua eller på badet?

Åpen kupe funker bedre ja, men jeg får fortsatt følelsen av at bassen kommer bakfra.
    Som jeg forklarte så leveres de fleste tyske biler med bensintanken bak seteryggen ( dette er en BASS STOPPER )

For biler som ikke har dette, så har jeg sjeldent opplevd at bassen ikke kommer fram pga av bagasjen blir som en "utvendig" basskasse som igjen forsterker lydbildet.

Den følelsen får du vel for at bassen forplanter seg bakover reflekteres av bakluken og tilbake til deg som et sterkere signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden