Iphone i Mercedes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iphone i Mercedes

Jeg har handlet en R320 cdi med original Nokia telefonholder i hanskerommet i midten. Jeg ønsker å bytte denne ut med en bluetooth adapter slik at jeg kan få lyd fra iphone inn på anlegget. Har funnet en type, Viseeo MB-3 som virker grei. Eneste minuset er at den sender lyden til anlegget via fm radiosignal av en eller annen latterlig grunn... Er det noen som har erfaring med denne Viseeo dingsen, eller har andre gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt avgjørende å vite hva slags originalanlegg som sitter i bilen fra før for å komme med forslag. Generelt ville jeg unngå "fm"-metoden da dette sjelden gir bra nok lyd, ihvertfall for meg. Min E-klasse 2005 har originalt montert Comand DVD Nav. / Harman/Kardon og denne har egen AUX-inngang i hanskerommet. I tillegg har jeg montert eget interface som kan kontrollere Iphone, Ipod, HDD/USB samt egne analoge innganger for audio og video.
    Denne baserer seg på kommunikasjon via audiosystemets MOST-nett (fiberkabler). Denne enheten benytter "adressen" i systemet for CD-skifter.

Link:Gateway 500 | iPod car, iPhone car, USB car, Bluetooth car kit, Video car adapter

Sjekk også denne:AUX interface til Mercedes AUX110 - Bilradiospesialisten - AUX-interface

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Harman Kardon anlegg med command. Har ikke sett noe aux inn, men har som nevnt uhi kontakten i hanskerommet som skal kunne gå an å feste adaptere til. Skal sjekke linkene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan montere "iPod interface" i bilen. Med denne kan du spille iPod, Iphone osv... Så kan du kjøpe iPhone holder med uttak til iPod interfacen. Dette skaffer di på din lokale Mercedes forhandler. Men koster en del desverre:roll:

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du dessverre helt rett i. Fikk pris på denne løsningen; 11600,- inkl. montering. Monteringa var på 2300,- så det var latterlig dyre deler...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg dension gateway 500 da heller. Halv pris og flere funksjoner. Selv hatt denne i både Mercedes og BMW

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Det har du dessverre helt rett i. Fikk pris på denne løsningen; 11600,- inkl. montering. Monteringa var på 2300,- så det var latterlig dyre deler...
    Det var dyrt. Jeg monterte iPod interface på min 2005 mod. CLS (Comand) hos Erik Arnesen i Oslo for ca 1,5 år siden. Det kostet 5700,- totalt. (Org. Mercedes). Jeg kan ikke skjønne at delene er så dyre. Hos comand online i England selger de originale kit fra 223£ avhengig av årsmodell.

Comand Online Ltd :: Mercedes iPod solutions :: ML, GL & R Class (W164/W251)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig (( Bilstereosenteret.no )) kan hjelpe deg, de er flinke på slike ettermonteringer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til noen som er kjent med Dension Gateway 500 Most:
    Jeg har en slik montert i min E-klasse W211 2005, men har aldri fått den til å vise artist/sangtittel på MP3-låter på Comand-skjermen. Spiller av MP3 fra usb-inngang på enheten. Betjening fra rattet virker ok. Har gått inn i oppsett-tabell for Gateway, men får ikke endret verdi i tabellen for visning av text.
    Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme lurer jeg på. Har selv Mercedes. Jeg har Nokia 6680 som jeg bruker. Hvordan får jeg til å få lyd fra den, til stereo'en i bilen? Mener å huske at fatter'n hadde nokia adapter av noe slag, da kom lyden på stereo'en.

Har Mercedes 190E W201 1990'mod.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •