Volvo V70 prosjekt! Trenger mye hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volvo V70 prosjekt! Trenger mye hjelp!

I V70en (07mod) min har jeg standard anlegget HU-650.. Så lurte på om jeg trenger noen overganger til en subwoofer og evt en kabel for å ha en inngang til AUX eller USB
    Jeg skal bare ha en basskasse med bra og dyp pulserende bass rytmer.. Så vil gjerne motta en total gjennomgang av hva jeg trenger osv.. Tenkt å bruke 5000kr! Så kom med forslag!

Så trenger:
    - Basskasse
    - Forsterker
    - AUX / USB inngang fra orginal anlegg HU-650
    - Evt kabel, kondensator osv!

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DavidSolheim
    I V70en (07mod) min har jeg standard anlegget HU-650.. Så lurte på om jeg trenger noen overganger til en subwoofer og evt en kabel for å ha en inngang til AUX eller USB
    Jeg skal bare ha en basskasse med bra og dyp pulserende bass rytmer.. Så vil gjerne motta en total gjennomgang av hva jeg trenger osv.. Tenkt å bruke 5000kr! Så kom med forslag!

Så trenger:
    - Basskasse
    - Forsterker
    - AUX / USB inngang fra orginal anlegg HU-650
    - Evt kabel, kondensator osv!
    Aux: Volvo AUX Adapter (Melbus emulator)

Kabler: Ground Zero GZPK20 Kabelkitt - Bass Brothers AS

Høy til lav adapter: CADENCE LLC høy/lavnivÃ¥ adapter m. remote utgang - Bass Brothers AS

Høy til lav adapteren er på en måte siste utvei, du kobler deg inn på høytalerkabler og adapteren gjør om høy signal til lav signal som du igjen fôrer forstekeren med. Ikke optimalt mtp kvalitet, men det duger. HU til Volvo har ikke sub-ut, så det blir et vanskelig utgangspunkt.

Med dette montert skal du ha mulighet for å koble opp en forsterker. Hvilke du velger her, og om du vil ha aktiv basskasse blir opp til deg og dine preferanser. Personlig kjører jeg Harman/Kardon monoblokk og Seas Lotus 12" med en HU fra Bluepower.

Edit, her er monteringsanvisning for radio.. (Hvis du skal bak radioen og koble til aux)
    Radio HU - V70 2007 - Volvo Cars Tillbehörsweb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_Myrum
    Aux: Volvo AUX Adapter (Melbus emulator)

Kabler: Ground Zero GZPK20 Kabelkitt - Bass Brothers AS

Høy til lav adapter: CADENCE LLC høy/lavnivÃ¥ adapter m. remote utgang - Bass Brothers AS

Høy til lav adapteren er på en måte siste utvei, du kobler deg inn på høytalerkabler og adapteren gjør om høy signal til lav signal som du igjen fôrer forstekeren med. Ikke optimalt mtp kvalitet, men det duger. HU til Volvo har ikke sub-ut, så det blir et vanskelig utgangspunkt.

Med dette montert skal du ha mulighet for å koble opp en forsterker. Hvilke du velger her, og om du vil ha aktiv basskasse blir opp til deg og dine preferanser. Personlig kjører jeg Harman/Kardon monoblokk og Seas Lotus 12" med en HU fra Bluepower.

Edit, her er monteringsanvisning for radio.. (Hvis du skal bak radioen og koble til aux)
    Radio HU - V70 2007 - Volvo Cars Tillbehörsweb
    Det såg nokså bra ut! Men lurer på om jeg kan slippe å koble ut en høytaler for å få subwooferen in... Og vil helst ha en forsterker som står oppå eller ved siden av subben.. Og skal trekke kabel langs dørene, har virklig problem når det gjelder å få til dette. men er det ikke mulig å ha en "overgang/splitter" som kan både sende til høytalerene og subwooferen... Fordi jeg vil gjerne ha høytalerene som er i nå! Dem fungerer bra, men mangler den ekstra piffen av donk

Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke OEM høytalerene, du må bare skru av det ene dør dekselet, feks på den ene bakdøra og koble på + - og føre den kabelen bak til subwooferen(og koble på denne "høy til lav adapteren" . Shoot me if I am wrong.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lihku
    Du kan jo bruke OEM høytalerene, du må bare skru av det ene dør dekselet, feks på den ene bakdøra og koble på + - og føre den kabelen bak til subwooferen(og koble på denne "høy til lav adapteren" . Shoot me if I am wrong.
    Det stemmer!

Tusen takk!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer!

Tusen takk!
    Ja, du tjuvkobler deg bare inn på høyttalerkabelen, du kobler den ikke ut.
    Jeg brukte en "sukkerbit" som du klemmer over eksisterende kabel. Nå vet jeg ikke hvor mange høyttalere du har, og hvor de er lokalisert men du velger det nærmeste elementet. I teorien skal du ikke behøve å trekke kabel frem i kupeen. Batteriet er vel baki på v70 også? On-signal til forsterker kan du ta fra kjørelys bak, det tror jeg ikke forstyrrer canbus. Her bruker du også "sukkerbit". Så en subkabel fra adapter til forsterker + jording osv..

Vær obs på at ved å justere bass på HU-650 regulerer du også lav-signalet forsterkeren får. Dvs at det er en fordel med nivåregulering av forsterkeren fremme i bilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du tjuvkobler deg bare inn på høyttalerkabelen, du kobler den ikke ut.
    Jeg brukte en "sukkerbit" som du klemmer over eksisterende kabel. Nå vet jeg ikke hvor mange høyttalere du har, og hvor de er lokalisert men du velger det nærmeste elementet. I teorien skal du ikke behøve å trekke kabel frem i kupeen. Batteriet er vel baki på v70 også? On-signal til forsterker kan du ta fra kjørelys bak, det tror jeg ikke forstyrrer canbus. Her bruker du også "sukkerbit". Så en subkabel fra adapter til forsterker + jording osv..

Vær obs på at ved å justere bass på HU-650 regulerer du også lav-signalet forsterkeren får. Dvs at det er en fordel med nivåregulering av forsterkeren fremme i bilen.
    Okai! Tusen Takk! Da blir det bestilling av denne subben har jeg tenkt: Ground Zero GZRB 300ACT - JUDYS BILSTEREO
    Tror du den klarer å gå dypt i tonene og dunke bra ? For god ørelyd?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai! Tusen Takk! Da blir det bestilling av denne subben har jeg tenkt: Ground Zero GZRB 300ACT - JUDYS BILSTEREO
    Tror du den klarer å gå dypt i tonene og dunke bra ? For god ørelyd?
    Dette er en aktiv sub, så her slipper du å kjøpe egen forsterker. Denne har også høgnivå inngang, noe som gjør en adapter overflødig.
    Jeg har ingen personlig erfaring med ground zero, men den vil nok uansett gi deg mye bedre lyd enn originalt. Den har også fjernkontroll for justering av volum, noe som kommer godt med når du skal justere samspilling på Hu-650 og sub.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en aktiv sub, så her slipper du å kjøpe egen forsterker. Denne har også høgnivå inngang, noe som gjør en adapter overflødig.
    Jeg har ingen personlig erfaring med ground zero, men den vil nok uansett gi deg mye bedre lyd enn originalt. Den har også fjernkontroll for justering av volum, noe som kommer godt med når du skal justere samspilling på Hu-650 og sub.

Lykke til!
    OKai!
    Tusen takk du!

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo og kjøpt "volvo" sin original sub som du plasserer ved reservehjulet baki. Regner med du har sjekka dette og at det ikke er noe alternativ.

Newcomer Mr.dØrtie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, har akkuratt rulla en v70 II inn på tunet her også dog en 2005 mod, har sett etter den orginal subben du "hjemmekino" nevner, men denne ser ut til og være ute av produksjon og er dermed bare tilgjenglig på brukten... og denne finner jeg ikke noe sted...

så vurderer den løsningen med og koble meg inn på en høytaler selv...

fant derav et annet adapter:
    Peripheral høyttaler til linjesignal adapter - Bilradiospesialisten - Koblingsutstyr

vil denne være noe kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •