Høytallere i hattehylle på combi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Geir_HK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytallere i hattehylle på combi

Hei.

Har akkurat anskaffet meg en gammel mazda 626, 96 modell. Lydanlegget (hvis jeg skal kalle det for lydanlegg) er noe gammalt rask som har stått i bilen helt fra den var ny. Tiden er moden for utskifting.

Planen er å lage hull i platen over bagasjerommet og plassere 2 stk 6x9 elementer der.

Det jeg er redd for er at plata vil komme til å slamre og dirre i takt med bassen. Er det noen som har erfaringer med montering i combi som kan komme med noen råd?

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke plass til høyttalere foran? Om du har høyttalere bak deg blir lydbildet noe rart.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en sponplate som jeg delte, kappet til og limte fast under hattehylla. Høyttalerene ble festet med maskinskruer og muttere igjennom hattehylla og sponplata. Sitter som støpt og ingen ulyder og spore. Nå skal det nevnes at baklokket på bilen min presser hattehylla ned når den er lukket så den får ikke flyttet stort på seg uansett. Om ønskelig kan jeg sikkert ta et bilde av undersiden så du kan se hvordan jeg gjorde det.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg tok en sponplate som jeg delte, kappet til og limte fast under hattehylla. Høyttalerene ble festet med maskinskruer og muttere igjennom hattehylla og sponplata. Sitter som støpt og ingen ulyder og spore. Nå skal det nevnes at baklokket på bilen min presser hattehylla ned når den er lukket så den får ikke flyttet stort på seg uansett. Om ønskelig kan jeg sikkert ta et bilde av undersiden så du kan se hvordan jeg gjorde det.
    Tror jeg skjønner hva du mener.

Skal sant sies har jeg ikke sjekka om plata faktisk er løs etter at bagasjerommet er nede. Kan sjekke i morgen da.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt O.T kanskje, men hvorfor ikke fokusere på skikkelig frontsett ?
    Er pussig å ha lyden bakfra.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder heller et godt frontsett. Selv har jeg et noen år gammelt Focal komponentsystem som spiller helt perfekt. Mellomtonene er innbygget i dørene og dels isolert fra stål med hjelp av byggsilikon. Dørene er avstivet med asfaltmatter. Diskanter "svever" i sine utfellinger på myk silikonmasse. Hattehyllehøytalere (også fra Focal) bare sentrerer og løfter, intet annet. Subwooferen står for trykket i de nedre regioner. Jeg ville ikke under noen omstendighet byttet dette mot ovalhøytalere i hattehylle. Ikke mot verdensfred og rettferdighet i verden engang, for å si det veldig pent og høflig.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at jeg blir å kjøre mellomtone i front. Men for å si det sånn: denne bilen har kjørt på norske veier, så det dirrer overalt i interiøret. Så tror ikke jeg gidder å legge så mye arbeid i akkurat dette.
    Det plager meg ikke at jeg får lydbildet bakfra. Sånn var det på den forrige bilen min óg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •