Soundstream og dynabel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soundstream og dynabel!

Da har jeg kjøpt meg en soundstream t5-15 og en dynabel 7501 monoblokk som er på 2500w rms i 1 ohm! og et versting stinger batteri

Frontsett er infinity med en 4 kanals infinity forsterker jeg ikke helt vet navnet på!

Cd spiller er en alpine som jeg fikk i julegave.

Har null peil på bilstereo så håper dette kommer til å spille bra

Anlegget skal stå i en bmw 325 e30!

skal kjøre porta kasse usikker på hvor stor da det er en annen som tar seg av dette.

Åssen forventninger kan jeg ha til dette anlegget? blir ikke montert før om 1mnd eller 2 så kommer nok til å klø godt i fingra eller øra i dette tilfellet for å få hørt, har aldri hørt soundstream, men kjøpte det etter anbefaling av en kompis!

skal komme med bilder når sub, forsterker og batteri er mottatt + bilder under bygging av kasse og i bil.

også åpen for tips og triks som kan være lurt å gjøre!

Mvh
    Thomas

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du kan forvente kommer mer ann på montering og justering, ikke bare hvilke komponenter du har.

Du må få basskassen til å spille gjennom skiposen i torpedovegg/metallvegg til bagasjen, og det må være tett mellom kasse og brannvegg. Altså det skal ikke være mulig for luft å komme "forbi" kassen fra kupeen og ut i bagasjerom. Mener å huske at det ikke er skipose i E30, kanskje det bare gjaldt 3-dørs. Hvis det ikke er skipose får du et lite problem med å få mye lyd inn til kupee.

Du har flotte kickpaneler i E30, håper du tar nytte av disse og monterer dedikert midbass der, det får du mye igjen for.

BF7501 er en kraftig forsterker, og leverer masse strøm når det trengs. Men, en forsterker klarer ikke å levere hvis strømnettet i bilen ikke er bra. Det rådes å oppgradere jord fra chassis til motorblokk, og fra minus(-) på batteri til chassis. videre så vil du trenge oppgradert kabel fra pluss(+) på batteri til starter som igjen går til dynamo. Kabler av 50mm^2 kaliberet er anbefalt.

Kan også være lurt å legge ny pluss(+) og minus(-) til spilleren, særlig om du har Pioneer HU for disse kan være litt kresne på strøm. Jordingsbaner er en gjenganger som ryker hos Pioneer om man har dårlig med strøm. Da får du susing/støy i høyttalerne.

Hvis du klarer å få montert riktig i bilen din, og et bra strømnett som holder spenningen oppe, selv ved store strømtrekk, så kan du forvente deg bra med trykk. 2500W er mer enn nok til å få kroppen til å riste.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hva du kan forvente kommer mer ann på montering og justering, ikke bare hvilke komponenter du har.

Du må få basskassen til å spille gjennom skiposen i brannveggen til bagasjen, og det må være tett mellom kasse og brannvegg. Altså det skal ikke være mulig for luft å komme "forbi" kassen fra kupeen og ut i bagasjerom. Mener å huske at det ikke er skipose i E30, kanskje det bare gjaldt 3-dørs. Hvis det ikke er skipose får du et lite problem med å få mye lyd inn til kupee.

Du har flotte kickpaneler i E30, håper du tar nytte av disse og monterer dedikert midbass der, det får du mye igjen for.

BF7501 er en kraftig forsterker, og leverer masse strøm når det trengs. Men, en forsterker klarer ikke å levere hvis strømnettet i bilen ikke er bra. Det rådes å oppgradere jord fra chassis til motorblokk, og fra minus(-) på batteri til chassis. videre så vil du trenge oppgradert kabel fra pluss(+) på batteri til starter som igjen går til dynamo. Kabler av 50mm^2 kaliberet er anbefalt.

Kan også være lurt å legge ny pluss(+) og minus(-) til spilleren, særlig om du har Pioneer HU for disse kan være litt kresne på strøm. Jordingsbaner er en gjenganger som ryker hos Pioneer om man har dårlig med strøm. Da får du susing/støy i høyttalerne.

Hvis du klarer å få montert riktig i bilen din, og et bra strømnett som holder spenningen oppe, selv ved store strømtrekk, så kan du forvente deg bra med trykk. 2500W er mer enn nok til å få kroppen til å riste.

Takker for detaljert og bra svar! fikk mye hjelp som jeg skal ta til etterfølge der, så kommer bilder med prøving og feiling

Dog, skipose har jeg aldri hørt om før, regner med "brannveggen" er den metalplaten som er bak baksetene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også nysgjerrig på om en alpine type r 15 ville vært et bedre valg av sub? har hørt alpine tidligere og syntes det låt veldig bra. men aldri hørt soundstream

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Dog, skipose har jeg aldri hørt om før, regner med "brannveggen" er den metalplaten som er bak baksetene?
    Metallplaten bak setene ja, den fungerer som torpedoveggen din mellom motor og dashboard. Skipose vil da være hullet i veggen, der hvor et armlene vanligvis befinner seg.

Soundstream har jeg hørt før, og det er akkurat som alle andre mainstream-merker.

Er du ute etter mye bass per/kr eller per/watt så tror jeg enten Digital Designs(DD) eller B2 Audio er veien å gå. Har ganske ville erfaringer med DD, spiller bedre enn mye annet på markedet.

Bilder under montering er bare kos så klart

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da henger jeg med!

Navnet på forsterkeren som skal bruker på frontsett osv er Infinity Reference 5761a, og frontsettet heter Infinity reference 6510 cs! fant nå ut at jeg har bare tweetere og midbass, men ikke den lille delingsboksen så må da evnt få tak i denne..

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefilter er viktig å ha ja - ellers får du jo ikke delt passivt. Skulle du delt aktivt må du bruke spiller som koster en del

Infinity pleier å være good shit det, tipper de fleste er fornøyd med dette.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bare bare å vente men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves er det vel noe som heter

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du får mye moro ut av dynaBel'en din jeg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den burde duge til det meste jeg hiver på den innen rimelighetens grenser såklart

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten update

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er også bilde av bilen som skal få glede av å bli torturert av dette

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feet bil.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Feet bil.

takker

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontsett + forsterker til dette:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjer ikke så fryktelig mye enda, venter på bilen fra litt rustfiks, venter på enda en 15" og kasse som er under bygging

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •