feil ved ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: feil ved ohm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face feil ved ohm

Heisann kansje noen som har tabba seg likt ut som meg hehe

e har dette problemet: e kjøpte meg 2x12" Kicker L7 og koblet dette opp i bilen men det e oppdaget etter på hvar det at e hadde koblet 1x2@4 og en 2@2ohms element sammen det dobble 4 ohms elemente er koblet ned i 2ohm får å spille i singel kasse og det andre dobble 2ohms elemente er koblet i 2 ohm for og spille i en dobbel 2ohms kasse er det noen måte å koble disse sammen så de havner på 2 ohm eller er det riktig sånn som e har koblet det?ops:

takker får alle svar og hjelp ;-)

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å finne ut av hva du lurer på, da innlegget ditt er eneste lang setning.

Jeg har skjønt det slik at du lurer på noe ang. impedansen til elementene, men akkurat hva du lurer på, det skjønte jeg ikke.

Du har Kicker L7 i ferdigkasse? To elementer? Hver av di er 2x4ohm?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Litt vanskelig å finne ut av hva du lurer på, da innlegget ditt er eneste lang setning.

Jeg har skjønt det slik at du lurer på noe ang. impedansen til elementene, men akkurat hva du lurer på, det skjønte jeg ikke.

Du har Kicker L7 i ferdigkasse? To elementer? Hver av di er 2x4ohm?

hehe sorry skjønner at det blei litt rotete jah det er en ferdig dobbel kasse men e har et element med 2x2ohms spole på og det andre er 2x4ohms spole på så lurte e på hvordan belastning e ville komme i når e kobla de sammen med målte de til 1,5ohm på kassa

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et multimeter måler motstanden med likespenning, så 1.5Ohm ved DC blir 2ohm ved AC, så stemmer nok det.

Men har du to forskjellige elementer? Et element med 2x2Ohm vil ha en annen følsomhet enn et element med 2x4ohm. Det vil da si at om disse spiller i samme rom(i kassen) kan det bli trøbbel. Hvis du har skillevegg(inni kassen) mellom de så går det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et multimeter måler motstanden med likespenning, så 1.5Ohm ved DC blir 2ohm ved AC, så stemmer nok det.

Men har du to forskjellige elementer? Et element med 2x2Ohm vil ha en annen følsomhet enn et element med 2x4ohm. Det vil da si at om disse spiller i samme rom(i kassen) kan det bli trøbbel. Hvis du har skillevegg(inni kassen) mellom de så går det fint.
    Stemmer de stod i samme kasse men tok det enne uta av igjen tenkte og bytte den enne L7'n i orginal kasse og en L5 mot en 2x2ohm L7

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To forskjellige elementer i en og samme kasse er ikke alltid like heldig, på mange måter. Om det var det du hadde tenkt til da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To forskjellige elementer i en og samme kasse er ikke alltid like heldig, på mange måter. Om det var det du hadde tenkt til da.
    nei nei var ikke det som var tanken hehe.. e har 1x L7 og 1xL5
    har orginal enkel kasse til L7 og inngen til L5 kan bytte begge 2 bort mot 1x L7 so mer 2x2 Ohm eller selge vær får seg i den får stand meninga er bare å få tak i 1 L7 12" som er 2x2 Ohm så e får 2 like elementer i den kassa e har nå

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To like L7 elementer bør fungere bra, så lenge begge har samme spoler(lik Ohm).

Newcomer Geir_HK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett høytaleren (tilkoblinga) din, men det skal fungere fint å seriekoble spolene.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har tolket noe feil her, men ser ikke noe sted at noen har spurt om det går ann å seriekoble spolene eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har tolket noe feil her, men ser ikke noe sted at noen har spurt om det går ann å seriekoble spolene eller ikke.
    du har nok ikke tolket noe feil med tanke på at det er kun du som har svart men seriekobling av spolene er enda et uten forstående viten om det går eller ikke min kasse blei målt til 1,5ohm i vertfall men om de spiller riktig er ikke godt og si

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte på det Geir_HK skrev :P

Om kassen din er målt til 1.5Ohm, så har vel dette blitt gjort med et multimeter? Multimeter går på likespenning, når du måler en impedans med likespenning så får du ikke riktig verdi. Hadde du målt med AC så hadde du sett at det var 2Ohm der. Så det stemmer nok ser du

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte på det Geir_HK skrev :P

Om kassen din er målt til 1.5Ohm, så har vel dette blitt gjort med et multimeter? Multimeter går på likespenning, når du måler en impedans med likespenning så får du ikke riktig verdi. Hadde du målt med AC så hadde du sett at det var 2Ohm der. Så det stemmer nok ser du
    hehe så det i etter tid at det var en til ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •