Lydkvaliteten via AUX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkvaliteten via AUX

Har en 2011 modell S-Max med et såkalt Premium anlegg. Det betyr 13 høytalere inkl 8" sub, ekstern signalforsterker på ca 300 watt.

Ettersom jeg syntes at lyden ikke var tilfredstillende så har jeg oppgradert høytalere med en 10" Focal sub og 8 nye Focalelementer i dørene.
    Lyden er nå mye bedre.

Jeg benytter Spotify avspilt med HTC desire via aux eller Bluetooth. Jeg merker ingen stor forskjell i lydkvaliteten mellom aux eller bluetooth.
    Men problemet er at jeg synes at lydkvaliteten er merkbart bedre i en god FM sending via radio.
    Er dette normalt? Er det generelt dårlig lydkvalitet med en slik avspilling? Noen andre muligheter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usb minnepen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Har en 2011 modell S-Max med et såkalt Premium anlegg. Det betyr 13 høytalere inkl 8" sub, ekstern signalforsterker på ca 300 watt.

Ettersom jeg syntes at lyden ikke var tilfredstillende så har jeg oppgradert høytalere med en 10" Focal sub og 8 nye Focalelementer i dørene.
    Lyden er nå mye bedre.

Jeg benytter Spotify avspilt med HTC desire via aux eller Bluetooth. Jeg merker ingen stor forskjell i lydkvaliteten mellom aux eller bluetooth.
    Men problemet er at jeg synes at lydkvaliteten er merkbart bedre i en god FM sending via radio.
    Er dette normalt? Er det generelt dårlig lydkvalitet med en slik avspilling? Noen andre muligheter?
    hvilken kabel bruker du fra htc til spiller da? det hjelper å ikke ha lakrissnøre!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaringen kan være at radiosignal ikke er komprimert. En annen forklaring kan være at HTC legger et slør på musikken. I begge tilfeller er du temmelig maktesløs.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    hvilken kabel bruker du fra htc til spiller da? det hjelper å ikke ha lakrissnøre!
    aux kabel, minijack i begge ender - fortell om hvilke supre egenskaper man får om man kjøper noe superduperfantastiskdyrt annet enn en rimelig kabel ("lakris") fra ClasOhlson/Biltema.....

Men det var vel en spøk............

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •