Bilstereo med golyd, trenger annbefalninger!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilstereo med golyd, trenger annbefalninger!

Nå nermer det seg bilkjøp å jeg skal innvistere i anlegg. Trenger tips å råd om hva jeg bør kjøpe. Dette skal spille pent, rått, kontrolert med mye futt om jeg skulle ønske å vrenge opp på maks.

Her er noen merker jeg har sett på.
    Ground Zero Nuclear 12" x2, Plutonium 15(ikke spl versj)
    JLaudio w7 13"

Når det kommer til frontsett å slikt, så står Focal i tankene. Men hva annet på markedet slår focal i prisklasse på mellom 5-8k pr komponent sett? Jeg er ute etter lydkvalitet, trenger også forsterker til disse og sub.

Om dere har andre merker å annbefale, bare kom med det. Tenkte å bruke 50k på Spiller(må være alpine) 4ch + monoblokk og sub med kasse. Ekstra batteri og kondensator.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har god råd, så da er det vel bare og vrake og velge.

Pioneer sin toppserie komponentsett også Pioneer reference amper

Hadde eg valgt Pioneer, så hadde eg også valgt en av Pioneer sine subber (12" eller 15") og 2stk PRS-D1200SPL til å drive subben.
    Har selv hatt en TS-W5102SPL og det spiller meget rått både effekt og lydkvalitet!
    Et alternativ er jo Kicker Solo X subbene, har hatt en 18" av desse og de spiller noe vanvittig med rett kasse. Men der igjen spiller ikke de så fint som en pioneer TS-W8102SPL (15") eller TS-W5102SPL (12") gjør..

Og en ting til... kjøp større dynamo til bilen og putt inn 3 (eller 4) svære Kinetik/Odyssey batterier, der 1 er foran i motorrommet og 2/3 bak.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har jeg aldrig hatt sansen for, man betaler mere for merket enn hva man får for pengene føler jeg. Skal se på specsa til subbene senere, spl subber går normalt sett ikke dypt, å svs følelsen er noe jeg ikke vil ha helt bort.

Kommer til å HA god råd fremmover nå

2 batterier bør være nokk igrunn, ny dynamo skal heller ikke være noe problem.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har forfalt de 2 siste åra.
    Kjøpte en Pioneer spiller her for et års tid tilbake, men det er liksom ikke det samme som det var for 5-10år siden.
    Skikkelig dårlig kvalitetsfølelse og virker som det blir laget på sparebluss.
    De har visst flyttet service og produksjon etter det jeg skjønte fra sjefen på lokal-butikken.
    De sluttet å selge det da det var blitt mye feil med Pioneer de aller siste årene, samt treg service.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken bil skal dette inn i?
    Har du noen spiller?

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer lager dårlig bass, med mindre du kjøper ODR/PRS 10".

Ground Zero har vel veeeeeldig høy Fs på de fleste elementene, så tipper at det egner seg dårlig til å spille musikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Pioneer lager dårlig bass, med mindre du kjøper ODR/PRS 10".

Ground Zero har vel veeeeeldig høy Fs på de fleste elementene, så tipper at det egner seg dårlig til å spille musikk.
    Ground zero spiller helt vannvittig bra, musikalsk, tight, dypt, å brutalt når det trengs. Plutoniumen kan bli litt volsom, så derfor jeg vurderer 2x12 også.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvilken bil skal dette inn i?
    Har du noen spiller?
    Mest sannsynelig Passat 1,9 tdi stv.
    Ingen spiller nå, men Alpine er ett definitivt must når det gjelder spiller.
    Tenkte på 5-6k

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Tenkte på 5-6k
    Alpine er et must når det gjelder spiller? Med tanke på at Pioneer er bedre, så ser jeg ikke helt hva som ligger til grunn for det utsanget der.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alpine er et must når det gjelder spiller? Med tanke på at Pioneer er bedre, så ser jeg ikke helt hva som ligger til grunn for det utsanget der.
    Pioneer er best? Det blir jo akkurat som å komme med att "bmw er best" Har hatt 4 Pioneer spillere i prisklasse rundt 5k, å har ikke vært fornøyd med noen Liker ikke Pioneer uans om det er spiller,amp,ht.. Føler ikke jeg får det jeg betaler for å sånn er det bare med den saken

Alle har forskjellig smak, å jeg setter pris på annbefalningene, men noe Pioneer kommer ikke i nerheten av min bil.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har mer brukervennelig interface.

Pioneer har bedre innstillingsmuligheter.

Alpine sin toppmodell koster vel 2x prisen på Pioneer med samme muligheter.

Kjøper du Alpine og skal utvide med dsp, må du vel ha RUX og ai-nett eller what ever for å bruke dsp.

Går vel ikke så mye på smak, akkurat?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du er ute etter best mulig lyd i bilen din vil jeg anbefale deg og gå for en spiller der du har tids kompensasjon, slik at du kan "flytte" lyden for et mest mulig korrekt lydbilde. En spiller som har tidskompensasjon har også en god Eq og dermed har du mulighet for å rette opp endel av de tonale feilene. Personlig har jeg best erfaring med Pioneer sine spillere og kan varmt anbefale deg Pioneer DEX-P99RS og den er et kupp til prisen.

Når det gjelder systemet ellers lønner det seg i å investere i et godt frontsett, i en Passat vil du få meget god lyd med 6,5" i dørene og diskant i A-stolpen. Bygger du deg så en kasse med 2x12" som du setter mot bak-sete ryggen og lar subbene slå bakover, vil du få deg en bil som både kan spille høyt og pent.

Kan jo anbefale deg et oppsett:
    Spiller: Pioneer DEX-P99RS
    Frontsett: Alpine Type-X PRO 17
    Sub: Peerless XXLS 12" Aluminium
    Forsterker til frontsett: Mosconi GLADEN AS 100.4
    Forsterker til sub, brokoblet: Mosconi GLADEN AS 100.4

Hele dette oppsette koster 30.219,- og det er et system som virkelig vil levere god lyd!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Vis du er ute etter best mulig lyd i bilen din vil jeg anbefale deg og gå for en spiller der du har tids kompensasjon, slik at du kan "flytte" lyden for et mest mulig korrekt lydbilde. En spiller som har tidskompensasjon har også en god Eq og dermed har du mulighet for å rette opp endel av de tonale feilene. Personlig har jeg best erfaring med Pioneer sine spillere og kan varmt anbefale deg Pioneer DEX-P99RS og den er et kupp til prisen.

Når det gjelder systemet ellers lønner det seg i å investere i et godt frontsett, i en Passat vil du få meget god lyd med 6,5" i dørene og diskant i A-stolpen. Bygger du deg så en kasse med 2x12" som du setter mot bak-sete ryggen og lar subbene slå bakover, vil du få deg en bil som både kan spille høyt og pent.

Kan jo anbefale deg et oppsett:
    Spiller: Pioneer DEX-P99RS
    Frontsett: Alpine Type-X PRO 17
    Sub: Peerless XXLS 12" Aluminium
    Forsterker til frontsett: Mosconi GLADEN AS 100.4
    Forsterker til sub, brokoblet: Mosconi GLADEN AS 100.4

Hele dette oppsette koster 30.219,- og det er et system som virkelig vil levere god lyd!
    Jeg har opplevd Pioneer som kvass å kald i lydbildet, om det har endret seg nå så skal jeg trekke tilbake det jeg har sakt. Men om det fortsatt er samme greia så vill jeg fremmdeles ikke ha det :P 4ch til subber? Vill helst ha en monoblokk. Det er jo ikke mange watt det er snakk om i det anlegget du annbefaler her, jeg har lyst til å kunne spille langt over 120db kontrolert å pent. Men er ikke disse subbene beregnet for husbruk? Hvordan vil uteklimaet være for disse? Å hvor stor kasse trenger jeg med 2 slike? Det som er greit med Ground Zero 12 Nuclear er att di ikke trenger mere enn 40l per ellement.

Alpine type X har jeg hørt flere ganger, og har også hatt di i tankene.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har mer brukervennelig interface.

Pioneer har bedre innstillingsmuligheter.
    Er ikke det objektivt? Eller legger du noe annet i det?

Kjøper du Alpine og skal utvide med dsp, må du vel ha RUX og ai-nett eller what ever for å bruke dsp.
    Du må ikke har RUX for å styre 701 nei.
    AI-net er bare en kabel som går mellom spiller og 701.

Går vel ikke så mye på smak, akkurat?
    Virker slik.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd Pioneer som kvass å kald i lydbildet, om det har endret seg nå så skal jeg trekke tilbake det jeg har sakt. Men om det fortsatt er samme greia så vill jeg fremmdeles ikke ha det :P 4ch til subber? Vill helst ha en monoblokk. Det er jo ikke mange watt det er snakk om i det anlegget du annbefaler her, jeg har lyst til å kunne spille langt over 120db kontrolert å pent. Men er ikke disse subbene beregnet for husbruk? Hvordan vil uteklimaet være for disse? Å hvor stor kasse trenger jeg med 2 slike? Det som er greit med Ground Zero 12 Nuclear er att di ikke trenger mere enn 40l per ellement.

Alpine type X har jeg hørt flere ganger, og har også hatt di i tankene.

øøøh spiller som gir kald lyd? og hvorfor henger du deg opp i watt?

en jeg kjenner spilte 141dB med mosconi 2x200W, så tror ikke du skal undervurdere hva en watt faktisk er....

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er ikke det objektivt? Eller legger du noe annet i det?

Du må ikke har RUX for å styre 701 nei.
    AI-net er bare en kabel som går mellom spiller og 701.

Virker slik.
    Pioneer pAWNs alpine anyday :--)))))))))))))))))))

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på 5-6k
    Enten bør du finne deg en brukt 701 (dsp fra alpine) som du kan bruke, eller så hadde jeg satset på en Pioneer p88rs2.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øøøh spiller som gir kald lyd? og hvorfor henger du deg opp i watt?

en jeg kjenner spilte 141dB med mosconi 2x200W, så tror ikke du skal undervurdere hva en watt faktisk er....

Så det du sier nå, er att jeg kan sammenligne en bilforsterker med en vanlig forsterker til husbruk. Da er det snakk i reele watt osv. Har alltid hatt en forståelse på att jo mere strømm = mere watt = mere output? Å sa sier det seg selv att jeg vill ha mere watt uans om mindre kan være nokk. Hva om jeg velger å selge subbene for å prøve noe annet? Noe som trenger mere føde? Hva gjør jeg da? Selge det gamle å tape masse penger for så å tape enda mere penger på å kjøpe nytt? Hva om jeg putter 200reele RMS watt på en sub som trenger 3000w rms in? hva får jeg ut? ett kokt ellement?

Er jeg helt på bærtur å tar helt feil her?, eller er det bare du som er Pioneer entusiast å ingenting er bedre?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklar meg en ting.

Vi testet Alpine og Pioneer opp mot hverandre, med Alpine Type R frontsett.
    Alpine hadde ikke S'er i lyden, men det hadde Pioneer? den spilte også kvassere i toppen. Dette ble testet med frontsett direkte til spiller. Vill det være noe annet med en 4ch oppkoblet?

Anyways.. Tror det blir

Mosconi GLADEN AS 200.4 til front å bak, med Focal 165KRX eller Alpine Type X.
    Earthquake PH10000W/D1 til 2x Ground Zero Nuclear 12" ett stk Ekstra batteri fra Stinger.

Spiller er jeg veldig usikker på akkurat nå, uans om jeg selv vill ha Alpine pga tidligere opplevelser/erfaringer.....

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg unna Alpine Type X, disse tåler veldig lite juling! Litt dumt å legge så mye i frontsett, også tåler det nesten ikke å spille :P

Høres ut som at du har vært på Torshov og fått demo? Siden du testet Pioneer mot Alpine, hvorfor ikke høre på A/D/S settet til 749kr? Det spiller faktisk bedre etter min mening. Alpine(GS og S(?)) spiller kunstig, og Pioneer settene(heter EC og TC?) spiller ullent, eller gromsete om du vil.

Hvis du skal ha Alpine spiller så er vel 9887 et godt valg, og som ugn nevner så kan jo 701-boksen kobles til Den kan gjøre vidundrer - om man kan knotte riktig

Selv hadde jeg godt for P88RS uten tvil, hvis du får tak i! Vet at torshov på lierskogen har 2stk på lager, om man kan bestille fra de da

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •