Bilstereo med golyd, trenger annbefalninger! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kassen er bygd etter spesifikasjoner fra GZ.
    Fabrikanter kommer veldig ofte med kasseforslag, disse er ikke optimale, og er ment for å veilede brukeren til å gjøre minst mulig feil.

Og jeg har aldri hørt noe snakk om å bygge kasse etter hvilken bil man har?
    Tenk over det. Hvis du setter kassen utenfor bilen, hva slags respons har den da? Hvis du så setter kassen inn i bilen, hva slags respons har den da?

Den vil ha ulik respons, grunnen at den spiller i ulikt volum(og bilens form og stivhet har mye å si). Det er veldig viktig å tilpasse kasse etter bilen. Tuning og montering/plassering har veldig mye å si. Mer enn selve elementet.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passat er jo ungdomsbil idag... Må jo ha deg Audi vettu!

Nja, deal og deal... Har ikke økonomi til å kjøpe anlegg nå som jeg har Corrado G60 prosjekt på gang, satser på å få bilen best mulig teknisk strøken først. Så vi byttelåner bare 8)

Kassen er bygd etter spesifikasjoner fra GZ. Og jeg har aldri hørt noe snakk om å bygge kasse etter hvilken bil man har? En ting er ihvertfall sikkert, folk hører meg sikkert 2 km før de ser meg! :twisted:
    Faktisk mest Audi på ungdommen her idag, lite passat. Men Audi/Passat = same shit, så for min del har det ingenting å si. Skal til tromsø å se på en A6 Stv 1.9Tdi 2002mod. Har aldrig hørt noe snakk i å tune kassen etter bilen, kanskje bruker123 vil fortelle litt mere om dette? Får ikke bjella til å dingle for og si det sånn.

Btw, andreas. Kunne du gjort meg en tjeneste? Må få smekka i hop mål til en flatportet kasse. Hører rockfordn sliter med en del hz i den kassa som stod i bilen :/
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har aldrig hørt noe snakk i å tune kassen etter bilen, kanskje bruker123 vil fortelle litt mere om dette? Får ikke bjella til å dingle for og si det sånn.
    Er en kar der oppe i nord(kanskje litt langt unna deg) som går under navnet Hifonic både her, bilstereoforumet og bimmers.no. Ta deg en prat med han, jeg er ikke kyndig nok på området til å forklare.

Det er mye å hente på å tilpasse tuning etter bilen. Hvis du vil ha maksimalt ut av komponentene du har kjøpt, så er det lurt å gjøre en innsats for å få det ordentlig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Er en kar der oppe i nord(kanskje litt langt unna deg) som går under navnet Hifonic både her, bilstereoforumet og bimmers.no. Ta deg en prat med han, jeg er ikke kyndig nok på området til å forklare.

Det er mye å hente på å tilpasse tuning etter bilen. Hvis du vil ha maksimalt ut av komponentene du har kjøpt, så er det lurt å gjøre en innsats for å få det ordentlig.
    PM sendt ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk mest Audi på ungdommen her idag, lite passat. Men Audi/Passat = same shit, så for min del har det ingenting å si. Skal til tromsø å se på en A6 Stv 1.9Tdi 2002mod.

Btw, andreas. Kunne du gjort meg en tjeneste? Må få smekka i hop mål til en flatportet kasse. Hører rockfordn sliter med en del hz i den kassa som stod i bilen :/
    Høres ut som en fornuftig men samtidig sporty bil det der, men er det fwd?

Øhhh, har glemt hvordan formelen for å regne ut areal fra rund til rektangulær port var, send pm til Norcad eller BEF du. Tipper de kan hjelpe 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en fornuftig men samtidig sporty bil det der, men er det fwd?

Øhhh, har glemt hvordan formelen for å regne ut areal fra rund til rektangulær port var, send pm til Norcad eller BEF du. Tipper de kan hjelpe 8)
    Yupp, skal ikke ha Quattro.. Dyrt å reparere 4wd system

Mvh
    Svein S

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode erfaringer med Amega
    Jeg brukte Genesis forsterkere på Amega. Det var ikke det mest brutale, men det spiller fint.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yupp, skal ikke ha Quattro.. Dyrt å reparere 4wd system
    Baahh, man har jo Ebay.de og verktøy i garasjen... Og btw så skal man ha en riktig så spinnvill motor hvis man knekker noe på en quattro, med mindre det er en haldex (wannabe-quattro)

Det som er mest dyrt er forsåvidt å kjøpe en bil med quattro, samme årsmodell A6 med 1.8t hadde kostet rundt det dobbelte med quattro i forhold til hva jeg ga for min :-|

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Alpine er et must når det gjelder spiller? Med tanke på at Pioneer er bedre, så ser jeg ikke helt hva som ligger til grunn for det utsanget der.
    (ikke ment til deg men trådstarter)
    Vet du trådstarter?

Alpine mot kenwood anlegg til tja 3000 hører du ikke forskjell på lyden, i en bil og knapt innendørs.
    Kenwood kan du og stille avstand i cm til hver høyttaler ++++

Ellers kan en vel nemne at et anlegg til 10.000 med dempet bil, spiller reva av eit til 50.000 som ikke bilen er dempet. Men det er jo få som seriøst gidder å dempe bilen godt nok. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baahh, man har jo Ebay.de og verktøy i garasjen... Og btw så skal man ha en riktig så spinnvill motor hvis man knekker noe på en quattro, med mindre det er en haldex (wannabe-quattro)

Det som er mest dyrt er forsåvidt å kjøpe en bil med quattro, samme årsmodell A6 med 1.8t hadde kostet rundt det dobbelte med quattro i forhold til hva jeg ga for min :-|
    Vell, er jo ikke snakk i att man skal knekke noe, men slitasje er det på alle biler. Prøver å styre unna biler som KAN koste meg skjorta om noen år. har sett mange quattroer til rundt 100k, dog med km stand +- 200k.. Å mekke selv er ingen problem, men som regel så er det slik att når det virkelig går galt så har man ikke tid å vente på deler over dammen, å så blir det dyrt når du må handle dem i Norvege!

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å mekke selv er ingen problem, men som regel så er det slik att når det virkelig går galt så har man ikke tid å vente på deler over dammen, å så blir det dyrt når du må handle dem i Norvege!
    Sant! Derfor jeg har flere biler, så jeg tåler å vente, greit å ha en bil i bakhånd liksom

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant! Derfor jeg har flere biler, så jeg tåler å vente, greit å ha en bil i bakhånd liksom
    Blir nokk flere biler på meg og, tenkte å kjøpe cab å bruke på sommeren, men det får bli til neste år.
    3 serie M-tech eller noe sånt

Mvh
    Svein S

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •