Peugeot 406 sedan - 97 mod - Noen med erfaring ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det første jeg tenker er, hvordan, og hvor, er dette montert?

Høres ut som at du har diskant på dashen/speilhus og midbass langt nede i døren og spiller i leggen din.

Det at du har mye mellomtone, men lite midbass sier meg at du har montert den i et plastikkdeksel som lett følger med etter membranutslagene, det vil si, midbass bør monteres i noe som ikke lar seg rikke på. Og gjerne i egen "kasse", noe man f.eks kan "gjøre om" dørene til. Det gjør man med dempematter.(ikke fra biltema/bilXtra)

At bassen ikke kommer helt frem kan være vanlig i sedan, og det kommer av montering og type kasse man har brukt. Har du tenkt til å benytte portet kasse må denne avstemmes med bilen, ikke bare elementet. Det er vanskelig.

90% av lyden vil jeg si kommer fra montering, og 10% elementer. Når det er montert så er hvertfall 70% justering vil jeg tippe, og resten går på elementene.

Newcomer Stig@tle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i sverige å jobbet igår... stakk innom en sjappe m bilstereo... kjøpte y spiltt..
    en ting.. hvordan kan rød bli til rød og svart og svart bli til rød og svart??... men men.. synes jeg mistet detaljer i lydbildet.. mulig det er innbildning..
    men at det hjalp på bassen....både foran og bak... YESS...
    en kompiss har en 29 l portet kasse til 10" jeg kan få prøve.
    Bytter når tiden strekker til.

BTW - frontsett sitter i orginalhull.. diskant øverst i dash.. bass nederst i v legg.. skrudd i døra.. ikke plæstikk.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er døra tett? Hva vil det si at det er skrudd i døra? Har du laget MDF-ring, limt den fast, også skrudd elemetet fast i denne? Er blekket i døra stivt? Dempet?

Er døra tett i det hele tatt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

y-splitt hjelp please..

ehh - nei.. ikke no mdf.. men har dødt materiale ettermontert.. altså sånn matte...+ sprayet hele døra innvendig med noise guard - spray - gummi..
    men men
    Byttet ista til en båndpass kasse.. 30 liter.. hjalp en god del - trykket fra 10 tommern er beholdt samt at det ble mer "volum" fremme hos meg..

Dette med y split hadde jeg satt stor pris på å få litt forklart.. fyren som solgte meg det her om dagen ( en hunn ut til en svart og en rød han x 2 ) og som ventet ble lyden annerledes..masse detaljer borte fra frontsettet... kan da ikke være slik at når min ene signalkabel skal splittes - så blir en svart til en rød og en svart... og en rød blir til en rød og en svart ??
    virkelig mye som forsvinner av lyddetaljer..
    Tenker at min ene kabel må da bli at rød blir til 2 røde...og svart blir til 2 svarte ??? eller tar jeg feil.

Koblet til pre out på den ene forsterkeren igjen - og da var lydbildet der igjen..perfekt..men dog svakt.. virker som om linjeutgange på forsterkeren gjør at det låter mye svakere.. hvis noen skjønner..

så en forklaring på hvordan bruke y spiltt taes imot med takk..

og hvordan tette en dør oppskrift taes også imot med takk...

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig@tle
    Tenker at min ene kabel må da bli at rød blir til 2 røde...og svart blir til 2 svarte ??? eller tar jeg feil.

Koblet til pre out på den ene forsterkeren igjen - og da var lydbildet der igjen..perfekt..men dog svakt.. virker som om linjeutgange på forsterkeren gjør at det låter mye svakere.. hvis noen skjønner..
    Er helt normalt at en rød skal bli til to røde, og en svart skal bli til to svarte. Så om du har blitt fortalt noe annet av personen i butikken, så har ikke den personen vært helt våken

Nå virker det for meg som at du ikke har justert en funksjon på forsterkeren din som heter gain, kalles også input level, og i noen tilfeller sens/sensitivity. Juster denne, men ikke vri den lenger enn "kl 13:00".

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Er helt normalt at en rød skal bli til to røde, og en svart skal bli til to svarte. Så om du har blitt fortalt noe annet av personen i butikken, så har ikke den personen vært helt våken

Nå virker det for meg som at du ikke har justert en funksjon på forsterkeren din som heter gain, kalles også input level, og i noen tilfeller sens/sensitivity. Juster denne, men ikke vri den lenger enn "kl 13:00".

Vel - kabelen som ble kjøpt har som de andre jeg finner på nettet en hun - og en rød og en svart han... men - skal nok få til det der.

når det gjelder gain - så er den justert på begge forsterker.. Normal inst står kl 16 på denne..men har faktisk justert dem til 12.30 på front og 1300 på bass..

er vel bare å fortsette å finjustere...

finnes det folk som kan ordne dørtrekk til å huse et par 6,5 tommere og kanskje få en litt annen vinkel enn rett mot legg ?? det ville nok gjort en del ..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •