Infinity Basslink 10"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Basslink 10"

Ser ikke ut til at det er skrevet så veldig mye om denne lille rakkeren her på forumet, så tenkte jeg bare skulle skryte litt av den.

Kjøpte meg nylig ny bil da jeg driver og nedgraderer kostnadene på bilhold litt som forberedelse til kjøp av nytt hus/leilighet, så det ble en liten femdørs kombi denne gangen. Men godlyd må man jo ha, så på subfronten endte jeg denne gangen opp med en Infinity Basslink. Dette er jo et produkt som har eksistert i "alle år", men jeg har av en eller annen grunn aldri landet på den tidligere.

Som referanse har jeg tidligere hatt både Pioneer og Sony sine aktive 8" subwoofere, og jeg har hatt et par forskjellige passive 12" subber tilkoblet kraftige monoforsterkere. I tillegg bygget jeg en gang to stk lukkede 8" kasser med de kraftigste 8" elementene som Rockford Fosgate leverer koblet til en 1x300W forsterker. Sistnevnte er uten tvil den bestlydende bassen jeg har hatt i bil.

Men over til Infinity. Denne ble skrudd ned i bagasjeromsgulvet og plassert helt inntil seteryggen. Delefrekvens er satt til 80hz. Og med tanke på pris og størrelse på denne saken (3000kr for en aktiv 10" sub) så må jeg bare ta av meg hatten. Både lydkvalitet og kvantitet er langt over hva jeg forventet meg. Den spiller dypt, rent og høyt og fyller uten problemer bilen med masse godlyd.

Du melder deg nok ikke på db-drag med denne subben, men de andre aktive subbene jeg har prøvd rekker ikke denne til knærne engang.

Anbefales varmt hvis du vil ha god bass som tar lite plass til en fornuftig pris.
    --
    Thorbjørn

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bifaller dette, av de aktive subbene jeg har prøvd i min tid er dette en av de bedre når det gjelder kombinerte løsninger.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en slik fra ebay. Vurderte å kjøpe i Norge, men prisen på 3000 var litt drøy. Havnet på 300 dollar fra statene
    Er på vei i posten nå, og jeg gleder meg til å prøve!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er mektig imponert over denne lille saken.
    Tok ca 5 minutter fra jeg pakket den opp, til jeg fikk de første oktavene servert.
    Selve konstruksjonen fremstår som solid og gjennomtenkt. Et kraftig, støpt chassis i abs plast med en solid vekt, tyder på at den faktisk inneholder noe annet enn luft og skryt..
    Den kan monteres både horisontalt og vertikalt, jeg gikk for den vertikale posisjonen, og subben tar mindre plass enn en handlepose. Har plassert den helt til venstre i bagasjerommet på min toyota camry. Koblet til strøm, jording, signal og remote så var det bare justeringene som gjenstår. Den har alle de justeringene du kan tenke deg, for å skreddersy lyden etter bil, behov og smak.
    Etter at justeringene var i boks, måtte subben til pers!
    Matet på med basstung musikk som jeg kjenner godt, og ble lettere sjokkert over den bassen jeg fikk servert.
    Tung, rytmisk og passe feit bass i massevis. Den spiller dypere og høyere enn jeg trodde når jeg kjøpte den. Helt klart at infinity har gjort hjemmeleksen sin her. Dette må være den ultimate subben for deg som vil oppgradere fabrikkanlegget i bilen, eller kanskje du trenger plassen i bagasjerommet til barnevogn, e.l, men ikke vil ta til takk med råtten lyd fra bilen? Det som er litt kult, er at hvis du monterer basslink skikkelig, og tar deg god tid til kabelskjuling, ser dette nesten originalt ut.
    Infinity basslink er ingen erstatning for doble 15" med 1000 watt rett i fletta, men for de som ikke er ute etter å riste løs plombene i tenna, er dette et flott kompromiss.

+
    Kompakt størrelse
    Lydkvalitet
    lett å montere

-
    stiv pris i Norge (kjøp på ebay)

Newcomer Chief_R-W sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Må si at jeg er mektig imponert over denne lille saken.
    Tok ca 5 minutter fra jeg pakket den opp, til jeg fikk de første oktavene servert.
    Selve konstruksjonen fremstår som solid og gjennomtenkt. Et kraftig, støpt chassis i abs plast med en solid vekt, tyder på at den faktisk inneholder noe annet enn luft og skryt..
    Den kan monteres både horisontalt og vertikalt, jeg gikk for den vertikale posisjonen, og subben tar mindre plass enn en handlepose. Har plassert den helt til venstre i bagasjerommet på min toyota camry. Koblet til strøm, jording, signal og remote så var det bare justeringene som gjenstår. Den har alle de justeringene du kan tenke deg, for å skreddersy lyden etter bil, behov og smak.
    Etter at justeringene var i boks, måtte subben til pers!
    Matet på med basstung musikk som jeg kjenner godt, og ble lettere sjokkert over den bassen jeg fikk servert.
    Tung, rytmisk og passe feit bass i massevis. Den spiller dypere og høyere enn jeg trodde når jeg kjøpte den. Helt klart at infinity har gjort hjemmeleksen sin her. Dette må være den ultimate subben for deg som vil oppgradere fabrikkanlegget i bilen, eller kanskje du trenger plassen i bagasjerommet til barnevogn, e.l, men ikke vil ta til takk med råtten lyd fra bilen? Det som er litt kult, er at hvis du monterer basslink skikkelig, og tar deg god tid til kabelskjuling, ser dette nesten originalt ut.
    Infinity basslink er ingen erstatning for doble 15" med 1000 watt rett i fletta, men for de som ikke er ute etter å riste løs plombene i tenna, er dette et flott kompromiss.

+
    Kompakt størrelse
    Lydkvalitet
    lett å montere

-
    stiv pris i Norge (kjøp på ebay)
    Har selv også Camry 94mod STV og fikk lagt frem strømkabler igår etter mye slit. + kabelen dro jeg igjennom så den kom igjennom døra på sjåførside og så trekt bakover.
    Men vet ikke om jordingspunktet jeg bruker er bra da jeg skrudde ut skruen under der reservedekket ligger som fester bagasjeplaten til reservehjul rommet.
    Tenker selv også på en slik for å spare plass da min 2x12 kasse bruker stor del av denne plassen.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg denne subwooferen igår og jeg vet ikke hva som er galt..
    Den spiller utrolig dårlig. Prøvd å justere samt splitte RCA signalet og kjøre alle 4 inn men skal ikke mye til før det er store forvrengninger.
    Hadde GAS 2x12 fra før. Ikke at den skal spille opp i mot de men en subwoofer til 3000kr skulle da spille bedre enn dette. Slet litt med jord først fant jeg ut så fant et mye bedre punkt å ta jord ifra, pusset med pussepapir før jeg satte på ringskoen så ser ikke ut til at det er noe galt med selve kablingen men prøvd fler justeringer men blir ikke optimal lyd
    Noen som har eventuelle tips?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker liv i en gammel tråd. Tar denne mye plass? Vil den fungere OK i en Camry sedan?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Vekker liv i en gammel tråd. Tar denne mye plass? Vil den fungere OK i en Camry sedan?
    En veldig kompakt subwoofer som ikke dominerer hele bagasjeplassen. Nå har jeg selv stasjonsvogn men da jeg hadde 2x12 kasse så merket jeg at den dominerte store deler av bagasjerommet mens nå kan jeg ha denne plassen til noe annet og Basslinken bruker liten plass og låter helt greit til størrelsen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lese tråden først?
    Tre poster opp finner du litt om mine inntrykk av denne, montert i nøyaktig denne bilen.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chief_R-W
    Kjøpte meg denne subwooferen igår og jeg vet ikke hva som er galt..
    Den spiller utrolig dårlig. Prøvd å justere samt splitte RCA signalet og kjøre alle 4 inn men skal ikke mye til før det er store forvrengninger.
    Hadde GAS 2x12 fra før. Ikke at den skal spille opp i mot de men en subwoofer til 3000kr skulle da spille bedre enn dette. Slet litt med jord først fant jeg ut så fant et mye bedre punkt å ta jord ifra, pusset med pussepapir før jeg satte på ringskoen så ser ikke ut til at det er noe galt med selve kablingen men prøvd fler justeringer men blir ikke optimal lyd
    Noen som har eventuelle tips?
    Siterer mitt gamle innlegg.
    Etter litt startstrøbbel så ligger nok dette at jeg antageligvis ikke hadde justert skikkelig for å få denne til å spille godt sammen med resten av høyttalerene. Antageligvis feilkobling av RCA inn ved at signalet ble feil inn på forsterkeren. Etter å ha justert og fininnstilt så synes jeg det låter ganske allright.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mye plass" er jo relativt, foreslår at du slår opp hvor stor den er i spesifikasjonene og går ut og måler i bagasjerommet ditt.

Det er en av de mindre "kjøpesubbene" du får tak i, men monterer du den f.eks på tvers inn mot et baksete er den fortsatt så stor at du kun får lagt ned ett av setene.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    "Mye plass" er jo relativt, foreslår at du slår opp hvor stor den er i spesifikasjonene og går ut og måler i bagasjerommet ditt.

Det er en av de mindre "kjøpesubbene" du får tak i, men monterer du den f.eks på tvers inn mot et baksete er den fortsatt så stor at du kun får lagt ned ett av setene.
    Hørtes kjempemessig ut! Får stikke innom på Bilradiospes i Trondheim å se litt på den ^^

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har ikke hatt noen problemer med den i ettertid? 2K for et nytt eksemplar må vel være OK pris?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har ikke hatt noen problemer med den i ettertid? 2K for et nytt eksemplar må vel være OK pris?
    Ser den nå ligger på 3500-4000 på endel butikker som ikke har slått av prisen ennå.
    Butikkpris på gamle BRL som nå er blitt Euronics på Charlottenberg kjøpesenter skulle ha 3500 SEK for den men fikk prutet den ned til 3000 svenske så det ble et helt greit kjøp men nå ser jeg Bilradiospesialisten selger den for 1995 så den er absolutt verdt pengene. Synes også kanskje den spiller bedre nå og pga at jeg har fått spilt den inn.
    Men som nevnt her ta mål av baggasjerommet så vil du se hvor mye plass den tar men er en av de mindre aktive subbene du får slik at du har igjen bra med baggasjeplass.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chief_R-W
    Ser den nå ligger på 3500-4000 på endel butikker som ikke har slått av prisen ennå.
    Butikkpris på gamle BRL som nå er blitt Euronics på Charlottenberg kjøpesenter skulle ha 3500 SEK for den men fikk prutet den ned til 3000 svenske så det ble et helt greit kjøp men nå ser jeg Bilradiospesialisten selger den for 1995 så den er absolutt verdt pengene. Synes også kanskje den spiller bedre nå og pga at jeg har fått spilt den inn.
    Men som nevnt her ta mål av baggasjerommet så vil du se hvor mye plass den tar men er en av de mindre aktive subbene du får slik at du har igjen bra med baggasjeplass.
    Har sjekket ut litt, og funnet ut at det egentlig ikke spiller stor rolle om den tar litt plass. Den er uansett mindre enn 2x12" Kicker i stor portet kasse, og helt sikkert enklere å hanskes med om den må ut. Takk for the tumbs up!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket ut litt, og funnet ut at det egentlig ikke spiller stor rolle om den tar litt plass. Den er uansett mindre enn 2x12" Kicker i stor portet kasse, og helt sikkert enklere å hanskes med om den må ut. Takk for the tumbs up!
    Den er vel i utgangspunktet designet for å skrus fast i underlaget og har ikke noe quick-release-konsept - men den er jo lettere å løfte ut når den først er skrudd løs ja. Og den har kontakter så du slipper skru løs kablene.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Den er vel i utgangspunktet designet for å skrus fast i underlaget og har ikke noe quick-release-konsept - men den er jo lettere å løfte ut når den først er skrudd løs ja. Og den har kontakter så du slipper skru løs kablene.
    +1
    Skrutrekker er tingen

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sett litt på denne å utifra målene skal denne passe akk. under setene i caddyen, MEN kan denne ligge? Tenkte med elementenes plassering kanskje den må stå?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Hei!

Sett litt på denne å utifra målene skal denne passe akk. under setene i caddyen, MEN kan denne ligge? Tenkte med elementenes plassering kanskje den må stå?
    Ut i fra bildene jeg har sett på nett kan den ligge, 0 problem!

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra bildene jeg har sett på nett kan den ligge, 0 problem!
    Da må jeg se litt på dette, hadde jo vært skikkelig kult å fått klemt inn dette under setet

Men må da bytte spiller å høytallere. har en org. VW Caddy -10. Har infinity 6x9 liggendes, men dem får jeg ikke monteret noe sted i denne bilen :P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •